Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saada vajaa 2-vuotias pysymään omassa sängyssään?

Vierailija
24.03.2008 |

Eli on tähän asti nukkunut pinnasängyssä, mutta nyt siirtyi päästävedettävään lasten sänkyyn. On osannut nukahtaa omaan sänkyyn yksin, mutta nyt tulee jatkuvasti pois sängystään illalla. Tätä on kestänyt noin kaksi viikkoa. Lapsen saa viedä monta kertaa illalla takaisin sänkyyn, ennen kuin jää sinne ja alkaa nukkumaan. Parhaimmillaan olen palauttanut ainoastaan kolme kertaa mutta yleensä yli kymmenen kertaa.

Kuinka kauan tämä kestää???

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tai mieheni jäimme istumaan huoneeseen siksi aikaa, kunnes poika nukahti. Siis ei sängyn viereen vaan toiselle puolelle huonetta. Aika äkkiä poika oppi siihen, ettei sängystä voi tulla pois ja nyt jää jo ihan kiltisti sinne yksikseen.

Vierailija
2/6 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jatkaa...

Kun on nukahtanut niin ei tule yöllä pois olleenkaan. Aina kun häntä sinne palauttaa niin naureskelee ja juoksee takaisin sänkyynsä, luulee sitä kait kivaksi leikiksi, vaikka itse olen ihan hiljaa ja vakavan/vihaisen näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa samassa iässä sama homma. Karkaili, nukkumaan menosta tuli ihan kamala show, kaksi kertaa päivässä.

Nyt vaan ihmettelen omaa jääräpäisyttäni, miksi piti väkisin yrittää lapsen antaa nukahtaa itsekseen, kun homma ei kerran selvästi toiminut. Nykyään molemmat nukahtavat siis siihen, että istun sängyn vieressä ja luen.

Vierailija
4/6 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota on kestänyt pari kuukautta tai puolisen vuotta, sitten ovat pikkuhiljaa oppineet jäämään nukkumaan. Olen ensin sanonut että käyn ripustamassa pyykkiä tms., odota siinä ja sitten pikkuhiljaa ollut pidempään pois.

Toinen vaihtoehto on kai palauttaa lapsi aina sänkyyn, mun kärsivällisyys ei siihen riitä.

Vierailija
5/6 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksivuotiaana siirrettiin tavalliseen lastensänkyyn ja illat ovat olleet sen jälkeen tosi haastavia kuten päiväuniajatkin. Emme keksineet muuta keinoa kuin jatkuvan sinnikkään sänkyyn palauttamisen, ylimääräisiä emme jääneet juttelemaan, vaan veimme sänkyyn ja peitto päälle. Pahimmillaan lapsi juoksenteli sängystään pois jopa puolentoista tunnin ajan taukoamatta, mutta vähä vähältä sängyssäoloaika piteni kunnes jäi aina nukkumaan. Nykyisellään tulee pois enää pari-kolme kertaa illalla, joskus jää kerrastakin nukkumaan. Vaikeinta oli olla itse rauhallinen kun lapsi pisti ranttaliksi, mutta jos itsekin suuttui, hidasti se prosessia heti huomattavasti.

Voimia ja sinnikkyyttä ap!

Vierailija
6/6 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa tyttö nukkui uudessa sängyssä tosi rauhallisesti koko yön. Sitten alkoikin tämä sängystä pois pomppiminen! Päädyin myös istumaan vieressä kunnes nukahtaa, siinä menee vain 10min, mutta... Nyt hän heräileekin öisin ja lähtee vaeltelemaan ympäri taloa, laittaa kaikki valot päälle ja ties mitä muuta keksisi,jos en heräisi hänen puuhasteluihinsa! :s