ELOKUISET vk 13
Uusi viikko uudet kujeet =)
Napa täynnä suklaata, ei muuten harmita yhtään etten narahtanut sokerirasituksessa, nyt on voinut ns hyvällä omallatunnolla nauttia pääsiäisherkkuja! =)
Ensi viikolla täytyy kyllä ottaa itseään kunnolla niskasta kiinni, huomenna alkaa loma ja lomalla en aio turhia stressailla, mutta viikon päästä sitten. Tosin ei tuota ole tullut pahemmin katseltua mitä syö, tähänkään asti, mutta en jaksa uskoa että sokerit pysyy kunnossa tälläisellä herkuttelulla!! Joten itsekuria peliin!
Liikkeitä ei navasta vielä(kään) tunnu, ehkä pientä kutinaa, mutta varmaksi ja huolen poistajaksi niistä kuplista ei ole. Viime yönä näin hirveää unta että alkoi taas vuotamaan, uni vain onneksi!! Mutta kaamistutti silti, ei ollut levännyt olo aamulla. Häntäluu tuntuu että tippuu hetkenä minä hyväänsä!! Tosi ällö vaiva, varsinkin jos joutuu jotain rehkimään kunnolla niin auts!! Välillä jos huonosti tuon nuoremman nostaa syliin, niin sattuu myös, isompaa en ole kuukausiin uskaltanut edes syliin ottaa,kun pelottaa että rämähdetään molemmat nurin, jos kipu pahana tulee. Onneksi kävelevät molemmat!!! =)
Närästyskin vaivasi parina iltana, kurkku taisi olla syypää. Kurjaa jos jo nyt alkaisi kaikki vaivat =)
Kuinka muuten muut jolla oli vuotoa ? Onko vuoto asettunut vai vieläkö vuotaa ? Mietähän oli aikas paljon tässä porukassa!! Toivottavasti ei enää kellään!!
G1: Otatko äitiyspakkauksen vai rahat ?
Näyttää tälläkin palstalla olevan keskustelua, milloin uusi pakkaus tulee jakoon. Meille ei pakkausta oteta, sillä vaatteita ja tavaroita on kertynyt niin paljon, ettei siitä hyötyä ole. Meillä on viiden lapsen vaate- ja tavararinki, joka kulkee talosta toiseen, joten kaikkea mitä voi kuvitella tarvitsevansa niin löytyy! Ainut haitta on tuo meidän pieni mies, joka syntyn rinkiin, 4 tytön jälkeen, vähän on punaista tuo väritys, mutta nyt ollaan huomioitu esim.haalareita ostaessa, että vähän neutraalimpaa ostellaan =)
G2: Kierrätätkö lastenvaatteita tai tavaroita ?
Me kierrätetään noin 4 vuotiaaksi asti vaatteet, sitten niiden käyttöikä pitenee jo sen verran, kun kasvu ei ole niin hillitöntä, että ei enää juuri ehdi seuraavalle, kun kaikki kuitenkin yksilöinä kasvaa (kolmen eriperheen lapset siis tässä ringissä). Vauvan vaatteet varsinkin on minusta turha ostaa vain yhtä lasta varten, jonkun vaatteen olen kyllä minä, (ja muutkin äitit) säästäneet muistoksi jokaisesta lapsesta =)
G3: Millaisia hankintoja aiot tehdä vauvaa silmällä pitäen ?
Luulen että uudet radiopuhelimet pitää ostaa, entiset ovat nyt 5 v vanhat ja eivät ihan niin luotettavat. Ja turvaistuimet täytyy tarkastaa koko perheeltä, jotta mahtuvat autoon takapenkille. Voi olla edullisempi ostaa vaikka kaikki kolme istuinta uusiksi, kuin uusi auto =) Yksi (paras istuin totta kai)istuin vie sivusuunnassa niin paljon tilaa, että ei keski-istuimen turvavyötä oikein saa kiinni kunnolla. Mutta täytyy vähän mallailla niitä vielä!
Mutta nyt aamupuuhiin ja pakkamaan lomaa varten, hauskaa alkanutta viikkoa!!
-E- 17+
Kommentit (51)
Kiva oli palata tänne talven keskelle yli kolmekymmenen asteen helteestä. Ihmeteltiin, että mistämoinen pyry? CNN:lla näkyi Englannissa olleen samanlaista pääsiäisenä. No, päästiinpä tänään viimeisen vapaapäivän kunniaksi kolaamaan pihaa - lapset tykkäsi. =)
Viestejänne luin ja tässä kanssa galluppivastauksia.
G1: Äitiyspakkauksen todennäköisesti otan. 140¿ on aika vähän rahanakaan ja Marlonin (jos niitä vielä on?) vaatteet on laadukkaita ja perusvalkoiset suosikkeja vauvalle. Samoin beiget ja muut vaaleat. Neutraalit. 07 vuoden pakkauksen ulkovaatteet näyttää myös olevan ihan ok.
G2: Kun on kaksi poikaa, kierrätystä on harrastettu. Tosin ei kaikessa. He ovat syntyneet eri aikaan vuodesta ja monesti ulkovaatteet ei satu oikeankokoisina oikeaan aikaan. Tosin nyt isompana menee paremmin. Ja toisaalta nuoremmalle ei halua aina isoveljen vanhaa ja heille on kiva pukea samiksia (sama paita eri värisenä, jne).
G3: Hankintoja vauvalle on olleet lähinnä tammialesta isolla alella ostetut ihanuudet. Uudet vaunut on myös hankintalistalla. Sänkyä, kehtoa, ym. löytyy ennestään.
Joku sanoi pääsiäismässäilystä - sama täällä. Lomaherkuttelun jäljiltä on terveellisen ruuan kausi. Eihän sitä vauvaa saa sokeriin ja rasvaan hukuttaa!!! ;-)
Rakenneultraa odotellen,
Finette rv 19+3
Harmaa päivä tänään, mutta onneksi on pohjola säästynyt etelän myräköiltä. Kerrankin! ;)
TarjaMamma: Meillähän on samana päivänä ultra :) Ja toivotaan todella, että ois ä-polin oma laite kunnossa tuolloin, ko hukkaan menis muuten ;) Ainakin np-ultrasta jäi huono fiilis, ko ei ollu sitä äitin näyttöä toiminnassa.
Tervetuloa Air ja Tinttamaari :) Lisätkää ittenne myös esittelypinoon, löytynee muutaman sivun päästä...?!
Hermanna: Kyselit painosta. Mulla on pysynyt paino suht samana, ko alussakin, vaan onhan tuota vielä aikaa tulla painoa. Onneksi mulle ei mitkään suklaat maistu, joka on suoranainen ihme.
Tinttamaari kyseli tuplien perään. Ite tosiaan oon katellu jo niitä " sillä silmällä" , vaan en oo vielä uskaltanut tilata/ostaa niitä. Toisaalta mietin, että onko ne tarpeen, mutta meillä tulee näille vain himppasen yli vuoden ikäero, nii taitaa olla viisainta tuplat laittaa. On ne vaan hintavia, ainakin uutena. Hui!
Jahans, ei anna tää neiti mun olla enää koneella - repii johtoja siihen malliin ja tahtois näpytellä kans, mutta taijamma mennä muihin hommiin tästä.
-AJ kera natskun ja vkoilla 19 mennään-
Hei, kaikille!
Täällä mietittiin tuplien tarpeellisuutta. Meillä on tuplat tällä hetkellä varastossa, neiti 4 ja risat poika 2 ja risat. (Neiti kärsi lievästä lihasheikkoudesta) Tuplat koin itse varsinkin aluksi tosi kätevänä, kauppareissut yms. onnistuivat paljon helpomin, kun sain isomankin istumaan (ruokakaupassa laskut jäivät pienemmiksi kuin silloin kun hän käveli.) Linja-autolla matkustaessa välillä törmäsi siihen, ettemme mahtuneet mukaan. Junalla matkustaessa ei ollut ongelmia. Nyt jos ostaisin kyseisiä vaunuja olisin hieman tarkempi vaunujen mitoista, sillä Emmang. ovat yllättävän leveät, ilmenee kaupankassoilla sekä ovissa esim. eivät mahdu laivalla hytinovesta " kokonaisina" sisään.
Pienellä ikäerolla ehdottomasti parempi ratkaisu kuin esim seisomalauta tai sisar-istuin. Ruotsin reisuilla ja muilla koko päivän matkoilla molemmat saavat nukkua rauhassa vaunuissaan...
suosittelen vertailemaan...
Hirmuisessa räkätaudissa olen viimein minäkin yhdessä kuopuksen kanssa. Tänäänkin vedettiin molemmat reilut kahden tunnin päiväunet, huomenna pitäisi jaksaa olla koulutuksessa 8 tuntia ja siihen päälle rakenneultra (mikä on kyllä ihan kivaa). Tänään oli neuvola ja siellä kaikki ihan ok, mulla on tässä raskaudessa ollut hiukan yläpainetta, jota nyt seuraillaan. Yleensä on tosi alhainen verenpaine. Vaan gallupeihin:
Äitiyspakkaus: Ei oteta, kahdelta edelliseltä on jäänyt paljon käyttämättömiä ja ainakin ne tärkeimmät, makuupussit ja toppapuvut on tallessa ja käyttökelpoisia. Edellisestäkin pakkauksesta jäi suuri osa vaatteista käyttämättä.
Kierrätys: Mahdollisimman paljon kierrätetään, kirpparilta ostelen vaatteita aina kun hyviä eteen sattuu, muutamalta kaverilta saan aina välillä pussillisen pieneksi jääneitä, jotka otan kyllä aina ilolla vastaan. Itsekin sitten kyllä annan eteen päin meiltä.
Hankinnat: Suurin hankinta tämän vauvan vuoksi on jo tehty: piti nimittäin ostaa isompi auto :) Muuten varmaan pärjätään hyvin vanhoilla. Hyvässä kunnossa odottavat kaukalo, vaunut, kantoliinat, kestovaipat... Jos huomisessa rakenneultrassa selviää, että odotetaan poikaa, pitänee hiukan tuota vaatekaappia tyttöjen jäljiltä päivittää.
Nyt on mentävä niistämään, ottaa niin päähän tämä nuha!
anna ja rv 21+0
paino
Tänään meillä oli rakenneultra ja siellä kaikki oli erinomaisesti.Heti hän sieltä näytti jalkovälinsä, kätilö kysyi varovaisesti että tiedämmekö kumpi tulee ja jos ei oltaisi tiedetty niin nyt oltaisiin se heti huomattu=))Kasvojaan hän ei halunnut suoraan näyttää, mutta hyviä sivuprofiili kuvia saatiin, taidettiin saada yhteensä yli kymmenen kuvaa vaavista.Yksi kuva on niin ihana kun siinä on vain hänen varpaansa=))
Kätilö oli todella mukava ja selitti hyvin kaikki mitä vauvasta katsoi.Viikot vastasivat, sai kyllä 19+5 vaikka nyt olisi tasan 19.Sitä muutettiin yksityisellä 4 päivää ihan alussa, joten kierron mukaan olisi nyt toi 19+4.Esikoisesta oli sama juttu ja syntyi sitten kymmenen päivää aikaisemmin, uskon että tässä käy samalla lailla, tai ainakin toivon niin=))
nyt täytyy mennä vielä pakkamaan ja sitten nukkumaan että jaksaa huomenna ajaa monta sataa kilometriä mummolaan.
nelli rv19
Tervehdys taaseen.
Ja on tosiaan hauska, että Tintta sinäkin täällä luurailet ;) Mulla ei ihmeempää ja ajattelin näihin gallupeihin minäkin vastailla. Ovat mielenkiintoista luettavaa nuo teidän vastaukset ;)
Äitiyspakkauksen taidan siltikin ottaa vaikka edellisestä ei monia tavaroita tullut käytettyä. Ensimmäistä tulikin sitten käytettyä ahkerasti. Minusta on kiva jättää jokaisen lapsen vuosikerran pakkauksesta mm. makuupussi ja muuta pientä muistoksi. Pian loppuu kyllä säilytystilat...
Kierrätän paljon. Suurimman osan ostan käytettynä. Kirppareita en oikein pysty kiertelemään tämän kaksikon kanssa, mutta Huuto.Net on meikäläisen suosiossa niin myynti kuin ostopuolella. Toki uusiakin ostelen, mutta usein kotivaatteet on kaikki joko naapureilta lainassa tai omaksi saatuja tai sitten tosiaan netistä ostettuja.
Heh, mies sanoi, että tarvittaisiin uusi talo, kun alkaa todella käydä ahtaaksi täällä. Viimeistään silloin, kun esikoinen menee kouluun tarttis jotain tehdä. Nyt saavat jakaa keskenään yhden huoneen nuo 3 pikkuista. Tai no, vauvahan tulee olemaan meidän huoneessa varmaan jonkin aikaa.
Eipä oikein tule mieleen, että mitä tarvitsis hankkia vielä, kun kaikki taitaa olla. Nuo edelliset on 1v8kk ikäerolla ja tämä tulee siis 2v siskonsa jälkeen eli eipä ole edes vauvatarvikkeita kauas laitettu. Tuplat meillä on vasta viimeisen puolen vuoden ajan olleet käytössä ahkerammin. Meidän isompi uhmis kun ei suostu aina laudalle enää... Tosin kun on pidemmällä reissulla niin saavat molemmat siinä nukkua ja kyllä meno on rauhallisempaa, kun voi molempia pitää silmällä eikä toinen ole koko ajan karkaamassa. Esikoinen on jo 3v3kk, mutta rattaissa siis edelleen kulkee.
Mutta nyt riennettävä ripustamaan vaipat narulle ja nukkumaan.
Tuplista täällä on ollut kyselyä, meillä oli esikoisen ja toisen välissä tuplat, lapsilla siis ikäeroa 1v9kk. noin puoli vuotta olivat tuplat käytössä, lähinnä talven yli kun hangessa oli isommankin vaikea kävellä, mutta sitten lähtivät kiertoon seuraavaan kotiin ja kesällä mentiin pitkät reissut seisomalaudalla ja pienemmät reissut isompi halusikin jo kävellä.
meillä oli juuri nuo emmaljungan tuplat, jotka on todellakin leveät, isossakin kaupassa kun kassojen välissä on hälytysportit ei meinaa vaunut mahtua siitä ohitse. lisäksi meillä eivät mahtuneet takapihan ovesta ulos kasattuna, etuovesta kyllä mahtuivat. muistaakseni leveyttä oli pyörien kanssa n.84cm ja tuo pihaoven aukko parhaimmillaan 82cm, eli pienestä oli kiinni.
Busseihin mahtui jos kyydissä oli yhdet hieman sirommat vaunut meidän lisäksi eli se nyt oli sellaista arpomista mahtuuko vai ei. Käytännöllistä toki oli se että tavarat sai alakoriin aika hyvin ja molemmat lapset rattaisiin. meillä kyllä nopeasti alkoi nujakointi rattaissa kun isompi näytti mieltään lojumalla pienemmän päälle yms....
nyt ikäeroa tulossa 2v8kk nuoremmalle ja vauvalle, enkä enää ota tuplia, seisomalauta on tallessa jos sitä joskus tarvitsee, mutta tyttö kyllä kävelee lähipiirissä hyvin ja muuten kuljetaankin aika paljon autolla.
mutta tuplien harkitsijoille kehotan laajaa vertailua siitä mikä on tarpeen, painavien rattaiden kanssa tuo leveys osoittautui aika isoksi ongelmaksi ihan arkikäytössä.
Rakenneultrassa käytiin tiistaina, ja kaikki vaikutti olevan hyvin, erittäin vilkas vauveli siellä potkutteli, ja sukupuolikin selvisi =) vauva vastasi viikon isompaa kuin viikot, vähän jännittää kuinka iso kaveri sieltä on tulossa kun edellinenkin oli 4.4kg...tosin tämän kun koittaa muistaa niin ehkä pysyy omat syömisetkin paremmin kurissa....ihan omienkin liikakilojen takia olisi hyväksi...
painoa meillä on kertynyt jo 8kg, ihan kaamean paljon, toivotaan siis kovin että nyt pysyisi tuo paino kurissa eikä nousua ihan lähiaikoina tulisi...
mammeli ja pikkukolmonen
Kiitos vaan noista tuplainfoista :) Mulla ois tiedossa suht edullisesti viime vuoden Teutonia Alut, jotka mahtuvat hyvin ovista (muttei ikkunoista ;) Jotenkin vaan on vielä sellanen olo, etten uskalla ostaa niitä tuplia ihan vielä " näin aikasessa vaiheessa" (joku on vähän skeptinen).
Viestejä lukiessa tuli mieleen, että onkos tällä hetkellä elokuisissa poikavoittoinen linja vauvojen osalta? ;)
-AJ&natiainen-
Ai että olipa autuus koisailla kaikessa rauhassa, kylpeä ja saunoa!! Vähän on levännyt olo, vaikka takalisto onkin istumisesta (6 h koulutuksessa ja 5 h autossa eilen) aika puutunut, mutta oli se sen arvoista!!! Kaksinkeskinen aika on kuitenkin kortilla näinä päivinä isännän kanssa!! =)
Mimuska on tehnyt hyviä kauppoja!! Mie olisin halunnut sellaisen Stokken pinnasängyn, mutta maksavat uutena sen verran paljon, että silloisella opiskelija budjetilla ei missään nimessä ollut vara ja nyt ei kyllä enää kannata =)
Ihana veljessarja Viltsulla!! =)
Meillä on Lylen kanssa vähän sama " ongelma" kaikki meidän vaateringin lapset on syntyneet talvella, joten voi olla että osa vaatteista on sopivan kokoisia väärään aikaan vuodesta =) Mutta sen näkee sitten.
Tervetuloa Air, Tinttamaari ja Hermanna eikun sanaiset arkut auki!!
G: Painoa tulee koko ajan, huoh, viitisen kiloa on tullut! Mutta jos se nousu tässä tasoittuisi.
Toivottavasti Puolukanvarvun toive toteutuu ja mies saa töitä ja pääsette muuttamaan!! Kurjaa että supisteluja on, toivotaan että rauhoittuvat pian, ihania ultra kuulumisia kuitenkin! Esikko hoitoon vaan, helpottaa kummasti lepäilyäsi!! Siellä on leikkitovereita! Ja sitten levännyt äiti kotona illalla!
Finette tervetuloa koto maahan, vähän kyllä kateeksi käy, kun lämpimässä olette olleet *katselee kaihoten lomaesitteitä*
Anna pikaista paranemista pienelle ja isolle räkänokalle, tulehan kertoaman ultrakuulumiset!
Nelli, olettepa saaneet mukavan monta kuvaa pienokaisesta! Mukavaa mummolan matkaa! Pysykäähän tiellä!
Mammelilla myös mukavia utlra kuulumisia!! Vähän taitaa olla poikavoittoista nyt tämä vauvasakki!
-E- 17+
Neuvolassa tuli käytyä jo aamulla ja kaikki oli hyvin. Tai no hemoglobiini oli laskenut, 119, joten rautaa pitää alkaa syömään. Eipä tullut yllätyksenä kun on alkanut väsyttämän jonkin verran. Ostin sitten apteekista Obsidania kun esikoisen raskausaikana se toimi niin hyvin, maha pysyi kunnossa ja hyvin nosti hemoglobiinin.
Minusta kans tuntuu että taitaa olla poikavoittoinen tämä meidän elokuun ryhmämme. Meille puolestaan näytti että tyttö olisi tulossa mutta senhän tietää varmaksi vasta vauvan synnyttyä. Muutaman vaatekerran olen tyttövauvalle ostanut, yhden vaatekerran H&M:ltä ja toisen tilasin nettikaupasta kotiintulovaatteeksi. Ystävältä otin perusbodyja ja puolipotkareita sekä tytön että pojan väreissä, nehän menee talvella aluskerroksena, vaikka olisivatkin " väärää" väriä. Pieniä kokoja (50 ja 56) olen ostanut unisex-väreinä kaupasta. Tosin niitäkin vasta muutaman vaatteen.
Galluppia kehiin taasen: Mitä tavaraa tai vaatetta (tai mitä tahansa vauvan hoitoon liittyvää) olet etukäteen pitänyt täysin turhana hankintana ja sitten käytännössä se onkin osoittautunut todella hyväksi ostokseksi?
Meillä sellainen oli itkuhälytin. Ajattelin ensin etten todellakaan tarvi mitään itkuhälytintä, onhan meidän äititkin pärjänneet ilman sitä. Sitten pojan ollessa 6kk, lähdimme reissuun ja siellä lasta oli toivoton nukuttaa ulkona ilman itkuhälytintä. Koko kerrostalosta löytyi vain yksi parveke ja sekin eri kerroksessa eikä yhtään ikkunaa sinnepäin appivanhempien asunnosta. Ostettiin itkuhälytin ja se helpotti huomattavasti. Ei tarvinnut jatkuvasti juosta kyttäämässä parvekkeen oven takana nukkuuko lapsi vielä vai itkeekö. Myöhemmin lapsella alkoi pahat unihäiriöt, heräili yli 20 kertaa yössä ja olin itsekin tosi tosi väsynyt. Sain laittaa lapsen kotiparvekkeelle nukkumaan päivällä ja samaan aikaan itsekin nukahtaa makkarissa pari tuntia. Tämän toisen lapsen kanssa en voisi kuvitellakaan pärjääväni ilman sitä.
Nyt kahvinkeittoon ja välipalan syöntiin, ettei tule huono olo!
PV 21+5
Varmaan päädyn ne ostamaan. Otan kyllä sellaiset alle 400 ¿ tuplat.
Niiden leveys on 78 cm. Kuinka leveät on ne Emmaljungat, kun joku kertoi, että niillä ei päässy kaupasta pois. (mikäs siinä jos rahaa riittää shoppailla ;)
Lauantaina lähtö nettipimentoon mummolan viikoksi...
Palataan, Tintta 19 +4
Onneksi..=)
eli uuteen galluppiin vastaus: En hoksaa kyllä mitään sellaista turhaa mitä olisin ostanut joka osottautui sittenkin hyväksi. Ainut mikä oli turhaa oli rintareppu, sen olen onneksi myynyt aikapäiviä sitten poissa ja uutta en osta, nyt ei ainakaan tule mitään mieleen muuta =)
Oliko elokuisissa ketään joka tuplia odotteli? Ei tainnut olla..muistan varmaan väärin!!AIka moni meistä tietää jo sukupuolen.
Voisin myös laittaa gallupin: Mitä mietit tulevasta synnytyksestä? Onko jotain sellaista mitä erityisesti toivot/haluat? Eihän tässä enää ole kuin alle puolet jäljellä ;)
Itse odotan jännittyneenä synnytystä. Välissä odotan todella innoissani ja välillä on olo että meneeköhän kaikki hyvin ja olenkohan nyt kuinka kipeä ym...erityisesti toivon mukavaa kätilöä, koska silloin hommat sujuu kun kätilön kanssa pelaa =) ja tietysti onnistunutta puudutusta..
Kuinkahan nopeaa se äippäpakkaus tulee? Muistaisiko kukaan? Mulla on kyllä vasta viikon päästä neuvola ja laitetaan silloin paperit menemään..
MUkava saada lisää porukkaa tänne elokuisiin tervetuloa mukaan =)
Sanna ja tyllerö 21+5
Onpa kiva että jonkun muunkin ajatukset harhailee elokuuhun jo =)
Mie odottelen synnytystä, toivoisin että se olisi pian!! (Siis se elokuu!!!!) Suunnitellulla sektiolla tulee syntymään, se on tuttua kauraa kyllä, mutta kyllähän se jännittää ja se että entä jos synnytys käynnistyy ennen leikkauspäivää, osaanko lähteä sairaalaan ajoissa, tosi " kiva" kolmatta odotella ja kertaakaan en ole sairaalaan lähtenyt synnyttämään eli ei ole mitään hajua milloin sinne pitää mennä =)
-E- joka roikkuu koneella =)
Tovi jos toinenkin on vierähtänyt siitä, kun viimeksi olen kirjoitellut tänne.. Lukenut olen juttujanne ja kuulumisianne sitäkin ahkerammin:)
Tosiaan mun mies oli kolme viikkoa työreissulla ja palasi kotiin ennen pääsiäistä. Aika rankkaahan tuo " yksinhuoltajan" elämä 1v5kk ikäisen taaperon kanssa oli, vielä kun raskaus tuo omat lisänsä.. No, siitä selvittiin ja miehuskin piti viikon loman niin sai tämäkin mamma vähän lepäillä ja ottaa rennommin:)
Muuten ei kuulu ihmeempiä. Pahoinvointi on selkeästi helpottanut, vedin pääsiäisen aikaan jopa pari suklaamunaakin :o Eipä olisi muutama viikko sitten voinut kuvitellakkaan mitään makeaa syövänsä. Eikä kyllä tuon jälkeenkään ole makeata mieli tehnyt!
Monilla oli hyviä ultrakuulumisia! Ihanaa! Ja sukupuoletkin olitte melkein kaikki nähneet. Meillä vielä pari viikkoa rakenneultraan, ei millään jaksaisi odottaa...
Sitten galluppeihin:
1)Otan äitiyspakkauksen. Jotenkin se musta on niin hyvä juttu ja ainakin viime vuoden pakkaus on mulle mieleinen.
2)Kierrätän aika paljon. Mun siskon tytöllä ja meidän tytöllä on ikäreoa 2,5kk niin aika hyvin noin vuoden ikään asti sain tytölle pieneksi jääneet vaatteet sinne. Saan sieltä myös sitterin ja turvakaukalon. Ja nyt sitten otan tietysti takaisin kun tämä toinen syntyy. Ja parhaalla ystävälläni on kolme lasta, joista nuorin on nyt puolivuotias, eli sieltä saadaan myös vaatteita ym.
3) Hankinnoista: mitään sen suurempia hankintoja ei nyt tarvitse tehdä, kaikki on vielä esikoisen jäljiltä ja siskoltani saadaan tosiaan nuo turvakaukalo ja sitteri. Muutaman uuden vaatteen aion ostaa kotiintulovaatteiksi. Siinäpä ne varmaan sitten onkin:)
Painon kertymisestä joku kyseli, mulle on tullut nyt 3,5kg tähän mennessä. Onneksi ei enempää, koska lähtöpainoa oli enemmän kuin tarpeeksi..
Synnytystä mietin kyllä jonkun verran. Ja se mietityttää tällä hetkellä, jos joudun sektioon, koska np-ultrassa istukka oli kohdin suulla. Eli jos ei ole siirtynyt, niin sitten taitaa olla leikkaus edessä.. Haluaisin kyllä alateitse synnyttää, mutta tilanteen mukaanhan se on mentävä..
No, niin nyt on lähdettävä iltapuuron keittoon.
Yritän nyt ryhdistäytyä ja olla aktiivisempi palstalainen!
T:Kamomilla rv 18 tasan
Onnittelut ultrassa käyneille!!!
Hermaanan PAINOG:n Tähän asti vajaan 3kg on noussut ja nyt loman aikana nousi varmaan jotain lisää, en ole puntaroinut. Tiedän, että paino nousee tässä 20-36 viikkojen välissä vielä 10kg ja sitten yleensä notkahtaa vähän alaspäin, mutta koko potti noin +15kg ! Tämä siis kahden edellisen raskauden kokemuksella ja tasaisin väliajoin olen tuota painonnousua kauhistellut ja ajatellut, että palautuuko koskaan ennalleen, mutta ainakin kahdessa edellisessä kyllä. Tosin jos nyt jäisi 15kg kannatettavaksi, niin ei siihenkään maailma kaatuisi. Monella on sen verran enemmän ihan normaalitilassa. =) Tosin urheiluharrastuksia voisi vähän haitata...
TURHAT HANKINNAT Esikoiselle tutit. Ei koskaan oppinut niihin, mutta nuorempi imi tuttia muutaman viikon iässä jo. Esikoisen tutti taisi olla rinta.
SYNNYTYS G Ei jännitä. Takana nopeita, kamalia synnytyksiä ja ihania, mukavia kätilöitä ja ehdottomasti maailman paras synnytyssairaala.=) Toivottavasti tällä kertaa päästään Haikaranpesään, viimeksi oltiin sairaalassa vain yön yli - polikliininen synnytys.
Puolukanvarpun kyssäri oli kiva, eli jotain aluksi turhaksi luultua joka onkin tullut tarpeeseen. Meillä tuollainen kapistus oli pullonlämmitin, sähköinen sellainen siis. Olin varma, että tuo nyt on noita miehen hömpötyksiä. Mutta ku kakkosella oli halkio ja hän joi n. 15ml kerrallaan noin puolen tunnin välein, oli mukavaa saada vaivalla pumpattu maito pysymään lämpimänä helposti. Lämmittimessä oli myös yövalon tapainen, joka antoi öisiin puuhiimme sopivan valaistuksen..
Nyt siis pitäis mennä pakkaamaan, jotta päästään ylihuomenna sinne reissuun. Jee jee jee!
Lyle
Ihana rauha, tyttö nukkuu, mies töissä ja pojat reissun päällä - tää on harvinaista herkkua, nam! ;) Kohta saunasta kiukaan kansi auki ja rauhassa löylyihin. Tosin aamulla varmaan herätään jo klo 6-6.30, ko nuorimmainen on alkanut herään aivan liian aikasin - onneksi vklp:na siirretään kelloja.
Sannamin synnytysG: En oo juurikaan vielä ees miettinyt koko synnytystä, joka varmaan johtuu siitä, että tytön synnytys oli helppo ja nopea. Tosin tiiän, ettei synnytykset ole aina samanlaisia ja siitä on itelläkin kokemusta, että eka ja toka olivat toistensa vastakohtia. Pelkopolilla käynti edellisessä raskaudessa kantaa vieläkin ja luotan vieläkin sen voimaan ;) Lisäksi kätilöt meinasivat, että kolmas tulisi kakkostakin nopeemmin. Ja tähän " pelottomuuteen" osaltaan varmasti vaikuttaa sekin, että ressasin viimeksi jo kauan etukäteen synnytystä, joka olikin piis of nakki. Hyvillä mielin, ainakin vielä ;)
Nyt meen sinne saunaan...
-AJ-
Yhdestä " yksinhuoltaja" päivästä selvitty hengissä ja yö nukuttu hyvin!!! Kuopus nukkui heräämättä koko yön, harvinaista herkkua, yleensä vaikka ei vaadi äidiltä toimenpiteitä niin jotain kitisee ja totta kai mie siihen herään, mutta nyt ei pihahustakaan ja vieläkin nukkuu!! Autuus!
Illastakin selvittiin kunnialla, pesuilta vielä, vaati lisäenergiaa. Kaikki kunnia vaan kaikille jotka oikeasti hoitavat lapsiaan yksin!!! No on mulla tietysti nuo elukat tuossa vielä lisäriesana, hankaloittavat elämää pienten lasten kanssa! Mutta on se niin helppoa, kun on kaksi, vaikka suihkussa käynti, kun saa lapset pestyä, niin voi antaa toiselle kuivattavaksi ja puettavaksi ja itse käydä rauhassa, nyt pienoista taiteilua. Mutta selvittiin, ja vielä tämä päivä ja huominen aamu pitäisi selvitä =) onneksi on hyvät unet alla.
Mutta voi kyrsä sentään että mulla meinasi palaa hermo tuohon meidän lomittajaan, on niin saakutin hidas joissain työtehtävissä (yrittää saada tunnit täyteen) ja itse kun tietää että lapset voivat herätä milloin vain ja haluaisi äkkiä pois hommista, niin kyrsii suunnattomasti kun toinen ihan vaan kupeksii! Piti ihan hammasta purra etten oikeasti ärähtänyt. Hyvin kyllä hommansa hoitaa, huolellinen jne, mutta vähän tehokkaammin voisi tehdä hommat jotka vaikuttavan minun hommiin. Eläissään ei ole näin kauan aamuhommissa mennyt! *arg*
Mutta onneksi nuo pilvet väistyivät täälllä ja aurinko alkoi paistella, kunhan tuo nuorempi tuolta heräilisi niin ulkovaatteet niskaan ja puiston kautta kaupalle!
Illalla tunsin taas potkun pari masusta, on se niin ihanaa. Mutta tänä aamuna vaikka kuinka yritin kuulostella niin ei mitään =( No ehkäpä illalla sitten. Nyt niitä potkuja odottelee, mutta odotellaan 10 vk niin sitten " kiukutellaan" kun potkuja satelee niin että ei saa nukuttua =)
Taidampa vielä kokeilla että ehtisinkö vielä silittää pyykit, ennen kuin pienokainen herää.
-E- 17+
PainoG: painoa tullut ihan alusta laskien vajaa 2kg, mutta kuitenkin vajaa 3kg. Minullahan laski alussa paino kilon pahoinvoinnin takia, joten siitä alimmillaan olleesta painosta on tullut lisää tuo 3kg. Edellisessä raskaudessa nousi 14kg ja toivon ettei tässäkään raskaudessa nouse enempää. Saa nähdä onnistunko tavoitteessa!
SynnytysG: toivon että tällä kertaa ei satu samanlaista kätilöä kuin edellisen synnytyksen avautumisvaiheessa. Teki kaikki synnytykseen liittyvät toimenpiteet hyvin, niistä minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa, mutta muuten oli aika asennevammainen. Esim. synnytyssalissa sanoin miehelle että otappas kuvia, kun kätilö alkoi kalvoja puhkaisemaan. Kätilö siihen ettei tästä nyt kannata kuvia ottaa. Meinasin sanoa etten nyt perseestäni lähikuvaa käskenykään ottaa. Jossain vaiheessa ehdotti ammetta kivunlievityksenä, minä sanoin että kotona tuntui tosi pahalta olla ammeessa kun tuli kipeä supistus, mieluummin menisin kuumaan suihkuun. Yritti tosissaan saada minua muuttamaan mieltäni. Sitten kun uskoi että menen mieluummin suihkuun, mies ei saanu tulla sinne suihkuhuoneeseen juttelemaan. Mies siis ei olisi tullut suihkuun vaan jäänyt sinne suihkuverhon taakse istuksimaan vessanpöntön päälle. Siitä kätilöstä jäi aika huono maku suuhun. Onneksi vaihtui ponnistusvaiheeseen mennessä ja sainkin aivan ihanan kätilön ja opiskelijan.
Fineteltä kysyisin vielä tuosta polikliinisestä synnytyksestä, että kuinka pian synnytyksen jälkeen pääsitte kotiin? Oliko vauva kuinka monen tunnin ikäinen? Jännittikö yhtään että miten sujuu? Itsellä tosin ei toivoakaan astman takia päästä noin lyhyellä sairaalareissulla kotiin, vaikka vauvalla olisikin kaikki mainiosti. Mukava kuitenkin kuulla että jollakulla niin mainiosti sujunut synnytys!
palstaterroristi PV 21+6
ilmaantuu joukkoonne. Olen aika pitkään taustaillut ja nyt sain aikaiseksi kirjoittaa muutaman sanan.
Tulossa toinen lapsi, ensimmäinen: tyttö syntynyt elokuussa -06 (terveisiä Air:lle)
Gallupeista:
1. Äitiyspakkaus vielä harkinnassa.
2. Kierrätän mahdollisimman paljon vatteita, leluja ja tarvikkeita.
3. Tuplarattaista haaveilen, mutta samalla mietin, että kuinkahan kauan ne on tarpeelliset. Te joilla kokemusta tuplista, kertokaahan. Lapsien ikäero siis melko lähellä 2 vuotta
Mukavaa viikon jatkoa kaikille, Tintta 19+3