Sisunaiset 24.3.
En havainnut uutta aloitusta, joten omin lupineni sen tänne lisään! Minlee voinee ystävällisesti kirjata omat " hienoutensa" tämän karuuden perään. :D Ettei totuus unohtuisi!
:D :D :D
Juuri tänään tuntuu, että tämä hommahan on kivaa! Kaikki tämä itsekontrolli ja " kidutus" . Tällaisiakin tuntemuksia tällä polulla tarvitaan - ja näiden huipullepääsyjen avulla sitä ehkä jaksaa ne kurjemmatkin hetket ja päivät ja viikot...
Pidemmittä alustuksitta: sain hyvän viikkopudotuksen! :D Viime viikon lukemani oli 65.5kg (Sutä ennen taisin ilmoittaa edelliseksi lukemakseni 64.2 eli viime viikolla HARRRMITTI!) Tänä aamuna vaaka-armas oli armollinen : 63.8! Pudotusta siis viime viikosta (olikohan keskiviikko, kun vasta ilmoitin..?) peräti 1.7kg! :D :D Mitä lie turvotuksia oli viime viikon lukemissa, mutta mitäpä sen väliä - tässä nyt kuitenkin mennään, enkä meinaa itsekään uskoa tulostani.
Viime viikko kyllä meni niin putkeen kuin mennä voi : sen kyllä teille tässä paljastan, että SÖIN minä sentään pari siivua esikoisen synttärikakusta ja hyväähän sen oli! Yritin tehdä siitä kyllä kevyttäkin : kerman sekaan rahkaa ja väliin mustikoita ja vadelmia hillojen sijaan. Lisäksi söin kahvipöydässä yhden suklaakeksin ja desin hedelmärahkaa, mutta tuo on pientä siihen verrattuna, mitä määriä olen joskus saanut itseeni upotettua! Tyytyväinen täytyy siis olla, että kykenen kontrolloimaan himojani herkkupöydän äärellä. :)
Elämässä puhaltaa muutenkin uudet tuulet : haen kokopäivätöitä ja lapsille on päivähoitohakemukset pistetty vetämään. Sitä en tiedä, millainen kunnan päivähoitotilanne on - huono arvatenkin, mutta näkee ken elää!
Jatkakaa te muut tästä! Toivon hyvää, keväistä potkua jokaiselle! Pian ollaan jo huhtikuussa... vappua odotellessa!!
unnika
Kommentit (29)
Heissan,
Nyt olis oiva tilaisuus siirtää punnitusta alkuviikolle, kun mämmit,rahkat, suklaat ja täytekakut on aiheuttaneet (hämmästyttävää, heh heh...) valitettavan plussatuloksen +0,4 kg eli paino tänään 74,3 kg. Tai ainakin jotain sinne päin, kun vaakakin on taas alkanut reistailemaan ja näyttää mitä sattuu pari kiloa enemmän tai vähemmän, kun useamman kerran peräkkäin punnitsee. Toi paino kyl tuli useimmiten, joten uskon sitä.
No nyt on otettava ainakin viikon spurtti, jotta saan ton plussan veke ja uusille lukemille painon muutenkin. Kesäkuun painotavoitetta ei kyl muuten saavuta millään. Aikaa toki on mutta ei mitenkään mielettömästi. Pitäis varmaan ainakin muutama päivä laskea pisteitä oikein oikeesti.
Kevyttä viikonloppu kaikkille!
t. Lempi
Kiitti tsemppauksesta hiiriemo. Sain sitten eilen taisteltua itseni kanssa ja en syönyt yhtään karkkia, keksiä ym. hyvää. Söin kylläkin ylimääräisiä hedelmiä ja niitä vähäkalorisia mehukeittoja. Ilman niitä en olisi selvinnyt eilisestä päivästä. Tänään jatkan taistelua itseni kanssa. Yritän pysyä samalla linjalla. Tiedän että kun saan muutaman päivän pidettyä itseni kurissa niin tilanne helpottaa. Tämä päivä tuntuu jo hiukan helpommalta kuin eilinen. Tsemppiä kaikille.
Tämä viikko on mennyt kyllä ahkerasti kuntoillessa ja hyvässä fiiliksessä! Mukavalta tuntuu! Olemme myös harrastaneet nukkumista koko perheen voimin ;D, ja menty tosi ajoissa nukkumaan myös me aikuiset, ja lapsetkin tavallista aiemmin, joten kyllä ne kunnon unetkin vaan tekee oloa pirteämmäksi!
Pommeriina tuolla mainitsikin pääsiäiskiloista, niitä minäkin tämän viikon yrittänyt kovasti kadottaa vatsaltani (mä oon kyllä oikein tosi tyypillinen keskivartalolihoja, jo parista herkuttelupäivästä nousee kamala kumpu!!). Tällä viikolla ei odotettavissa minullakaan pudotuksia, päin vastoin lintsasin siitä maanantain punnituksestani (hyi minua!). Tänään kävin sitten kuitenkin huvikseni katsomassa minne päin se " viisari heilahtaa" , ja samoissa lukemissa ollaan, 56,5kg. Tyytyväinen olen! Nyt kun selkärankani vielä pitäisi viikonlopun yli, niin maanantaina voisi olla pikkusen pudotustakin! Ja ens viikolla lähdemme risteilemään, joten sitäkin varten nyt täytyisi pysyä kaidalla tiellä!
Ragnan porukka viettänyt pitkän pätkän sairastellessa, se on kyllä tosi rankkaa!! Voimia! Nyt on tosi sitkeää flunssa-kuume-tautia kuulemma liikkeellä...no se tieto sua tuskin lohduttaa... Mutta parannelkaa kuitenkin rauhassa, vaikka seinät meinais kaatua päälle, on pienempi paha olla muutama viikko pois pelistä, kun joutua sitten räpiköimään joittenki jälitautien kanssa!
Unnikalle piti vielä kommentoida, että mullekin on työelämä toiminu tosi hyvänä painonpudottajana, viimeksi hoitovapaalta palatessani paino hupsahti pari kiloa alaspäin ihan vaan töitä tehdesn... Tosin iltavuoron jälkeen karkkikaapit voi houkutella aika kovasti, kun on väsynyt...
Nyt tämä tyttö lähtee lukemaan uutta Kevyt Kokki-lehteä, viimeksi siinä oli mainioita kevyitä ruokajuttuja...
Aurinkoista viikonloppua kaikille!!
-hiiriemo-
Vaaka näytti tänä aamuna toistaiseksi alimpia lukemia sitten tän rupeaman...mutta eipä siitä sen enempiä - tänään ei oo katos mun punnituspäivä (oikeesti käyn lähes poikkeuksetta joka aamu puntarin kautta!) - , palaan maanantaina asiaan kilojeni kanssa.
Lapsille on nyt sitten kokopäiväiset hoitopaikat maanantaista lähtien. Kaksi nuorimmaista menee yksityiselle pph:lle tohon alle kilsan päähän (huippu!), ja eskarilaiselle hain (ja sain!) kokopäiväpaikan nykyisestä päiväkodista. Ekaluokkalaisen kanssa kokeillaan alkuun, josko osaisi lähteä aamulla omatoimisesti kouluun ja olla iltapäivät yksin kotona. Onneksi on nuo puhelimet nykyään, niin voi aina soitella ohjeistuksia ja kuulumisia! Jos ei ota luonnistuakseen, pitänee soitella, olisiko koulun ip-kerhossa tilaa loppukevääksi. Syksyksi haen silloisille 1. ja 2.-luokkalaisille ip-kerhopaikkoja. Kyllä on tänään kynä ja puhelin sauhunnut, mutta näköjään ne asiat järjestyy, kun alkaa järjestelemään! :) Teen alkuun kahta työtä, kunnes saan asiakaskunnan niin laajaksi, että työ on kokoaikaista. Siihen asti siis sijaistan varsinaisen työni ohessa tuolla sairaalamaailmassa... Jännää kai tää on - sitä on niin vuosikaudet ollu lasten kanssa kotona, että oli jo tunne, että onko musta enää mihinkään!! Nuorimmaiseni tulee elokuussa 2v. - onhan se vähän haikeaa pistää oma " vauva" hoitoon (joka lopetti rinnan syömisenkin vasta reilut 2kk sitten!), mutta eiköhän me kaikki totuta uusiin kuvioihin. Ja paijataan ja hellitään sitten hoitopäivän jälkeen, ja viikonloppuisin!
Ja jospa se tosiaan tuo työelämä antaisi kyytiä näille viimeisille reilulle viidelle kilolle! Olen jo tosin nyt kuullut huomautteluja, ettei mun pitäisi enää laihduttaa, mutta kun itsellä on ollut jo pian kaksi vuotta tavoite, enhän mä nyt sitä tässä saumassa heitä jorpakkoon! Ja BMI ei ole vielä lähellekään epäterveen puolella.
Mutta tiiättekö, tytöt, mitä : tänä iltana tämä tyttö käy juoksemassa! Oli jo eilen töistä tullessa sellainen olo, että pitäs päästä kuluttamaan tossua, mutta ei jaksanut... Mutta perjantai-ehtoo ja juoksufiilis!
Kaunista, keväistä viikonvaihdetta! Ja onnea pudottaneille ja hirvittävästi tsemppausta plussatuloksen mitanneille - potutuksen kautta uuteen, parempaan viikkoon,- näin se homma etenee...
unnika
...nyt on juoksulenkkilupaukseni lunastettu! Puolituntinen hippastu pitkin poikin kirkonkylää. :) Saunasta tulin hetki sitten ja nyt nautin hiljaisesta talosta ympärilläni, kun muut nukkuneet jo yli tunnin. Söin iltapalaksi rasvattoman rahkan, sekaan pakastevadelmia hiukan sulaneena - herkullista! Pian pitäisi itsekin kömpiä siipan kainaloon - kännykän herätys näyttää armottomia numeroita 5:30. Onneksi luultavasti vain yhteen asti töitä. Mutta onpa nuita ennenkin kesken päivän ilmaantunut lisää... Huomiseksi lupailtu kevätaurinkoa ja komeita plussa-asteita : muistakaa käyttää hyväksi loistava lenkkeilysää, kelle sellaista suodaan! Mä käyn sitten illalla taas reippailemassa, jahka rahkeita vielä riittää. Nyt kuitenkin hyvä mieli tän päivän juoksulenkistä! Tämä on parasta huumetta, vai mitä, hiiriemo? :)
Nyt kömpii hammasharjan kautta nukkumaan hän.
unnika
En käynyt tänään puntarilla, koska ihanat lapsoset kruunas mun vapaapäivän heräämällä ennen 7.00 ja unenpöpperössä unohdin hypätä vaa´alle ennen aamupalaa ;o)!
Mutta meen sitten ens lauantaina, jolloin luultavasti kyllä menkkaturvotukset päällänsä, mutta sehän on onneks katoavaa plussaa :o)!
Kaikille oikein mukavaa viikonloppua ja kovasti tsemppiä :o)!
~köris~
Kiirettä pitää!
Mulla vaan mässäilyputki jatkuu, kun on kiire niin tempaisee suuhunsa mitä käteen sattuu ja minun kätenihän sattuu juuri niihin epäterveellisiin ruokiin!Onneksi olen kerennyt lenkille edes pari kertaa tällä viikolla.
Paino: 59,6kg
Muutos: +100g ?
Minun elämässä on niin paljon nyt muutoksia, etten oikein pysy itse kärryillä. Aloitin tällä viikolla uudessa työssä, sama työpaikka, mutta vaativampi homma. Elämäni ensimmäinen ylennys! Vuorotöitä tein ennen, nyt 8.00-16.00 (tätä olen halunnutkin). Olin hieman ällikällä lyöty, kun ilmoittivat asiasta, iskivät läppärit ja pelit kouraan ja alkoivat kouluttaa minua :) Mahtavaa! Tässä vaan on yksi iso mutta.. Työsopimus tehdään vasta ensi viikolla, jolloin selviää onko paikka vakituinen vai määräaikainen. Sitäpä täällä jännittelen levottomana.
Tänään taas lenkille. Täällä päin on kyllä tiet aika kehnossa kunnossa. Sulaneet ja jäätyneet muutamaan kertaan ja nyt sellainen jäinen sohjo-röpelö siinä missä pitäs pystyä työntämään vaunuja, huoh.
Hyvää kevättä kaikille ja koittakaa keventyä :)
Heippa, ihan äkkiä (taas kerran) painot, tällä viikolla se oli 86.1kg. Ihan ookoo, kunhan nyt menee alaspäin! Viime viikolla oli 86.5.
Joo Minlee, laita vaan sitä mun tavoitetta vaikka kilon verran ylemmäks, tää tahti on tosiaan hiipunut... Kiitos taas, kun viitsit nähdä näin paljon vaivaa meidän takia!
Uusille tulokkaille ojentelen tervetuliaiskukkaset, paljon intoa ja tsemppiä teille.
Nyt tää häipyy taas..
Mä alotan heti omalla valituksella....meillä ollaan meinaan vieläkin sairaana tai kai tää on jo paranemaan päin, mutta ihme flunssaa kun kestää ja kestää. Mua masentaa todella tää sisällä olo ja se kun ei pääse liikkumaan, lapset kiukkuaa jne. PÄÄ HAJOAA!!!!!!! NO niin huhu huh!!!!!
Kävin äsken puntarilla ja näytti 70kg eli maanantaista on pudonnut 600g, mutta kun ei sekään tunnu lohduttavan kun on muuten niin huono olo. Ehkä meidän poppookin pääsee nyt nauttimaan noista aurinkoisista kevätkeleistä mitä on lupailtu kun pääsiäinen meni ikkunasta aurinkoa katsellessa....
Kyllä mä kieltämättä vähän odotan että millon vaaka näyttää kutosella alkavaa lukua kun en muista millon on viimeksi näyttänny.
Mutta oikein ihanaa viikonloppua kaikille sisukkaille naisille!
T:Ragna