Onko 70 kg joku läskiraja?
Kommentit (24)
Raskaana oloa ei lasketa, siinä painaa vauva tykötarpeineen eikä läski.
Ja nykyään yli 170-senttisiä naisia on todella paljon, ja kaikille heille 70kg on ihan normaalipaino.
Ehkä jollekin yli 180 cm 70 kg ei ole läskiraja, mutta aika harvassa noin pitkät naiset on. Kyllä minusta 170 cm 70 kg nainen on tanakka, joskaan ei missään nimessä läski.
Esim. Johanna Tukiainen on hädin tuskin 160 cm, joten kyllä hän 70 kiloisena on läski.
Olen 182cm ja painan 75kg, en ole läski tai amatsoni, vaan sopusuhtainen.
Vertailun vuoksi, mallit ja missit eivät minkään pituisina saa painaa yli 60 kiloa... jos painaa, niin siinä paketissa on vaan liikaa tavaraa, ei voi mitään.
Ja painoin ennen lapsia 69kg, olin todella timmi, nyt sitten on jäänyt lapsista tuo 6kg, mutta ei se kyllä pahemmin näy, kun on niin pitkä vartalo mihin paino jakaantuu.
En ole ainakaan kertaakaan saanut kommentteja mitkä viittaisivat johonkin amatsoniin, vaan hoikaksi ihan sanotaan.
10
painoindeksi 18, mikä on jo terveysriski. Vaikka jotkut hieman vinksahtaneet mallimaailman ihmiset tuollaista ihannoisivatkin, normaali ihminen voi käyttää järkeään.
70 kg tuolla pituudella on painoindeksinä 21, mikä on hoikan ihmisen ihannepaino, siinä ei ole mitään ylimääräistä.
Painoindeksi on 22,6 kun painoa on 27 kg, eli silloin edelleen paino on ihannemitoissa. Pitkä ihminen vielä todellisuudessa näyttää yleensä painoindeksiään hoikemman vaikutelman, koska pitkät kädet ja jalat kuitenkin on. Pieni ihminen näyttää pullealta helpommin.
Olen 184cm pitkä...nyt painan 72kg, olen tasaisesti pudotellut viimeisiä raskauskiloja pois. Kaikki kauhistelevat, kuinka hoikka jo olen,että nyt riittää! Olen aikoinaan painanut 62kg, olin silloin kirjaimellisesti vain luuta ja nahkaa, kylkiluut paistoi ihon läpi..:(
minä painoin häissäni tasan 70kg, olen 166cm pitkä. päivää ennen häitäni olin kuntotestissä, jossa laskettiin muun muassa kehoni rasvaprosentti, joka oli 21. Että ihan kauhee läski.
Pitkä ihminen näyttää normaalipainoisenakin helposti amatsoonilta, koska pituus + massa antaa " ison" vaikutelman. Lyhyt ihminen taas näyttää usein vähän pulleampanakin " pieneltä ja söpöltä" , mikä ei ole ollenkaan niin paha juttu kuin amatsooni-look.
t. 178 cm ja 73 kg, joka antaisi mitä vain ollakseen ainakin 10 cm lyhyempi.
sama se, mitä sinä ajattelet, kun et ole minua tavannut. voisimpa lähettää sinulle vaikkapa kuvan tuolta kesältä, jossa poseeraan erään liikunnan saralla ansioituneen lehden sivuilla bikineissä...olen täyttä lihasta, myös tuon painoisena, ja toimin liikunnanohjaamisen lisäksi sporttimallina...:) aika sama siis, mitä sä ajattelet, onneksi itse tiedän, että kroppani on hyvännäköinen!
17
jos se on läskiä, olet lihava, jos se on lihasta, et ole lihava
ja toki pituudestasi
Kannattaa varoa puheitaa, amatsoonin jyräämäksi ei ole kiva joutua.
Olen itse 180-senttinen tasan ja painan noin 62-63. Olen urheilua kilpatasolla harrastaessani painanut noin 76 (eikä kyseessä ollut painonnosto ;) ) enkä kyllä tuntenut itseäni amatsooniksi. Saanpa kysyä, kuinka paljon niitä mallinlaihoja - eli terveydellisesti liian laihoja - tuolla katukuvassa juoksee vastaan? Saahan sitä 180-senttinen painaa vaikka 54 kiloa, mutta onko se sitten enää terveellistä eli ei.
Vierailija:
Vertailun vuoksi, mallit ja missit eivät minkään pituisina saa painaa yli 60 kiloa... jos painaa, niin siinä paketissa on vaan liikaa tavaraa, ei voi mitään.
Olen lihaksikas ja urheilullinen tyyppi, mutta mieluusti antaisin tästä massasta pois 10 kiloa.
olemaan. Olen itse 169cm ja kyllä tuo 70kg on naisen painoksi paljon, rupeaa olemaan epämukava olo. Onneksi olen saanut laihdutettua nyt 3kg eli 67 kiloon.
Vielä kun saisi toiset 3kg pois niin olisin tyytyväinen. En ehkä sittenkään olisi mikään hoikka mutta 64kg on sellainen paino jossa on itsellä ihan ok olla eikä tarvitse hulluna kytätä syömisiä.
165 - 170 senttiset naiset, jotka painavat 70 - 75 kg tästä voi päätellä ovatko läskejä vai ei?
Paljon on kyse myös siitä, minkä kukin katsoo " läskiksi" . Kyllä minua vielä 70kg painoisena sanottiin hoikaksi, mutta en sitä todellakaan ollut. Näin 63 kiloisena tiedän olevani hoikka, vaan en todellakaan laiha. Ja sitä en siis haluakaan olla.
Minä olen 170 cm ja 70 kg, enkä todellakaan ole läski!