Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuuko imetysaikana helposti??

Vierailija
23.03.2008 |

Meillä vauva 11 päivää, parisen kiloa on lähtenyt. Olen syönyt terveellisesti ja normaalikokoisia annoksia, vaunuttelemassa käynyt pieniä kävelyjä.

olen kuullut, että toiset sanovat, etteivät ole millään laihtuneet imetyksen aikana?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista täysimetin - ei huolinu muuta - 1v asti, joten kilot tippui reippasti alle lähtöpainon. Toinen taas herkutteli soseilla jo 3kk ja siihen loppui minun kilojen tippuminen.

Vierailija
2/14 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole laihtunut imetysaikana, vaikka kuinka olen terveellisesti syönyt:( Tosin heti kun lopetan imetyksen niin laihdun nopeasti omiin mittoihini:)

Minäkin olen rakenteeltani hoikka ja siro ja kaitpa sitä sitten tarvitsee sen " ylimääräisen painon" tuon imetyksen ajaksi tai muuten ei maito riittäisi! Mielummin kuitenkin imetän niin kauan kun vauva rintaa huolii, kuin että tarkkailisin omaa painoani:)

t. yli 10 lasta synnyttänyt ja imettänyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla imetyskerroilla paino tippui alle lähtotason jo jälkitarkastukseen mennessä. Paha alipaino on ollut imetyksen päätyttyä, vasta sen jälkeen paino päässyt nousemaan. Maidon rasvapitoisuus vaihtelee. Mulla ilmeisesti ollut varsin rasvaista: alle 3-kiloisina syntyneet vauvat ovat kasvaneet nopeasti pluskäyrille ja minä olen vastaavasti riutunut tikuksi.

Vierailija
4/14 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä kiloa lähtee liiankin helposti, joka kerta.

Joutuu jatkuvasti ylimääräistä syömään lämpimien aterioiden lisäksi ettei ihan kuikelolle näytä.

Vierailija
5/14 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuviuluks mennyt enempää kuin jo oon!

Vierailija
6/14 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä laihduin siinä vaiheessa kun vauva alkoi syömään muutakin kuin rintaa. Ohjeeni sinulle on, että älä haaskaa ihanaa vauva-aikaa miettimällä kiloja. Sulla pitäis olla ihan muuta mielessä nyt, ja imettämisen aikana hormonit on sen verran sekasin ettei kroppa toimi normaaliin tapaa. Syö normaalisti, liiku se mitä jaksat/ ehdit ja nauti lapsestasi.

Vierailija
7/14 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kuukaudessa. Juu, ja sitten kun imetys loppui, tuli ne kymmen kiloa takaisin ja pari lisääkin liki samassa ajassa ..:(

Vierailija
8/14 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetin imetyksen painoindeksi oli 16.4 ja nousi imetyksen loputtua pikkuhiljaa n. 18...

Seuraavalla kerralla oltiin enimmäkseen puistoissa ja vaikka raskausaikana paino nousi taas melkein 15 kg, oli painoindeksi neljän kuukauden täysimetyksen jälkeen taas 18.

Vierailija
9/14 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähti kaikki tulleet 15 kiloa kahden ekan viikon aikana. Ja sen jälkeen paino on pudonnut tasaisesti.

En harrasta muuta liikuntaa kuin kävelylenkkejä ehkä 3-4 kertaa viikossa. Syön pari palaa suklaata päivässä ja normaalia kotiruokaa. En yritä laihduttaa, mutta en halua paisuakaan. Vauva täysimetyksellä ja nyt 2 kk.

Fakta on se, että laihtuu jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Ellei ole jotakin siihen liittyvää aineenvaihduntasairautta.

Monet imettävät äidit sortuvat samaan mässäilyyn kuin odotusaikana. Yhdessä viinerissä voi olla jopa kolmasosa päivän energian tarpeesta, joten pulla päivässä pitää mammat pulleina ;)

Vierailija
10/14 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nautin tottakai vauvasta, mutta kyllä se on mukava päästä omiin mittoihin takaisin, vaikken asiasta stressiä otakaan:)

Vierailija
11/14 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raskauskilot pysyy ja paino jopa nousee, niin syy on mässäilyn ja liian vähäisen liikkumisen. Jos väsymyksessä ei jaksa tehdä kunnon ruokaa vaan syö suklaalevyä, niin varmasti kilot on tiukassa.

Vierailija
12/14 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja herkkuja harvemmin, noin kerran viikossa. Liikuntaa runsaasti, tarkoittaen tosiaan aerobic 2-3 krt vko ja juoksulenkit päälle, eilen ja tänään olen juossut 10 kilometriä per päivä. Sykemittarilla katsottuna viikottainen kulutus liikunnan muodossa on ollut noin 1800-2000 kaloria + imetys päälle. Siitä huolimatta kiloja nyt kaksi enemmän kuin kahdeksan kuukautta sitten laitokselta lähtiessä. Ja raskauden aikona kiloja tuli 9. Olen opiskellut ravitsemusterapiaa ja muutenkin perehtynyt fyysiseen hyvinvointiin monin eri tavoin. Siispä väitän, että kaikki eivät noin vain laihdu imetyksen tiimoilta. Olen ollut aina pienikokoinen ja hoikka ja oma teoriani on, että elimistöni käy hitaammalla liekillä turvatakseen rasvavarastot ja sitä myöten maidontuotannon. Niin, ja vauva oli 5.5 kk täysimetyksellä, jos tällä nyt tähän asiaan mitään tekemistä.

Vierailija
13/14 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertakaikkiaan suostu uskomaan, että toinen syö niin paljon enemmän sen kahden viikon tai vaikka kuukauden aikana, että paino ei putoa.

Hormonaaliset seikat vaikuttavat myös.

Vierailija:

Minulla lähti kaikki tulleet 15 kiloa kahden ekan viikon aikana. Ja sen jälkeen paino on pudonnut tasaisesti.

En harrasta muuta liikuntaa kuin kävelylenkkejä ehkä 3-4 kertaa viikossa. Syön pari palaa suklaata päivässä ja normaalia kotiruokaa. En yritä laihduttaa, mutta en halua paisuakaan. Vauva täysimetyksellä ja nyt 2 kk.

Fakta on se, että laihtuu jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Ellei ole jotakin siihen liittyvää aineenvaihduntasairautta.

Monet imettävät äidit sortuvat samaan mässäilyyn kuin odotusaikana. Yhdessä viinerissä voi olla jopa kolmasosa päivän energian tarpeesta, joten pulla päivässä pitää mammat pulleina ;)

Vierailija
14/14 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikana ihan mielettömästi mieli karkkia ja suklaata, joten ei mikään ihme, että en kovin nopeasti laihtunut.

Jos kuitenkin syöt 4-6 terveellistä ateriaa päivässä ja saat niistä noin 2000 kilokaloria niin laihdut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme