Minusta tupakoiva äiti ei voi kieltää lapseltaan tupakointia.
Jos polttaa itse, niin ei kyllä voi mennä kieltämään lapseltaankaan tupakointia. " et sinä saa polttaa, mutta äiti saa" eihän se noin voi mennä.
Ystäväni väittää, että hän aikoo kieltää tupakoinnin lapseltaan, vaikka polttaa itse. Minusta se on väärin.
Ärsyttää kun ei voi omaa napaansa pidemmälle katsoa!
Kommentit (16)
onusein vääristynyt. Varsinkin sen aineen suhteen, jota itse käyttää.
Kuopus 13v ja ainakin kovasti tuumaa ettei ala polttamaan.
Johan Suomen lakikin sen määrää, ettei alaikäinen saa polttaa. Eri asia se on sitten kun on itse aikuinen.
Ja pitääkin, niin kuin täällä sanottiin jo. Aikuiset ovat vastuussa itsestään, mutta myös lapsistaan, ja heidän tehtävänsä on kieltää lapsllle vaaralliset asiat.
Ei aikuisella ja lapsella tarvitse olla samat harrastukset. Eihän alaikäinen saa ajaa autoakaan vaikka vanhemmat saavatkin.
Oletkos ap vähän tyhmä?
et tee niinkuin sanon, ei niinkuin mä teen!
Otetaan tähän toinen esimerkki.
Sut on raiskattu, tulet raskaaksi ja lapsesi on se tulos. Eikö tule mieleen kieltää menemästä minihameessa liian nuorena kaupungille?!? Vai onko se väärin ku sutkin on raiskattu nii lapses tarvii saman kohtalon?!?
huomattavasti enemmän tupakoivia lapsia - ikävä kyllä. Sisareni lapset iältään 13-17v. tupakoivat ja niin tupakoivat vanhemmatkin. Aika karseen näköistä, kun koko perhe änkee samalla parvekkeelle röökille... Yöks!
Lapsen kanssa voi puhua asioista, ja joitakin asioita todellakin voi kieltää. Varsinkin niin kauan kun lapsi on alaikäinen.
Tottakai LAPSILTA kielletään tupakointi, sehän on alaikäisille laitontakin. Aikuista lasta ei tietenkään voi kieltää. Minä en tupakoi, mutta juon viiniä. Ja kyllä lapsiltamme on alkoholi kielletty.
Onkohan tämä siitä johtuvaa..? Jotenkin kroppa huutaa sitä, että saisi vetää keuhkonsa täyteen savua...
Mutta on kokonaan toinen juttu, onko tupakoivalla äidillä enää uskottavuutta...
Aikuisen on laillista vaikka tyhmää polttaa, samoin juoda alkoholia ja ajaa autoa.
Onko ap oikeasti sitä mieltä, että en voi kieltää lapsiltani autolla ajoa, koska itsekin ajan, ja jos ei ole, niin mitä eroa sillä on tuohon alkuperäiseen kysymykseen?
Totta kai saa ja pitää kieltää!
Tai sittenhäön ei esim. autoileva äiti saa kieltää alaikäistä lasta ajamasta autoa jne
Tosin kyllähän se varmasti nuoresta voi tuntua epäreilulta, jos äiti itse polttaa.. Vaikea siinä äidinkin perustella, että no sinä et kuitenkaan polta.
Ei se välttämättä mene niin, että tupakoijan lapsi tulee polttamaan myös. Niinkuin alkoholistin lapsestakaan ei välttämättä tule alkoholistia. Meidän perheessä kävi niin, että minä+muut sisarukset olemme tupakointia ehdottomasti vastaan, niin rankkaa on ollut katsoa tupakkayskästä ja keuhkosyövästä kärsivää isää.
että suomen laki kieltää alle 18v tupakoinnin.
ja kehottaminen, ettei kannata polttaa. Eihän kieltää voi ketään. Tai voi, mutta tuskin se tehoaa. Vaikka vanhemmat luulee onnistuneensa kielloissa, lapsi vetää ostarilla röökii...