Vauva autossa ja ovet kiinni kun harjaat lumia VAROITUS!!! Ovet saattaa lukittua itsestään!
Meillä reilun vuoden vanha Citroen Xsara, mutta olen kuullut että näin on käynyt yhden tutunkin toisen merkkisessä autossa. Siis kun laittaa auton käyntiin ja alkaa putsailee lumia niin ovet napsahtaakin lukkoon ja vauva on autossa istuimessaan. Onneksi olin kotipihalla ja isommalla lapsella oli kotiavain taskussa niin että pääsin kotiin hakemaan auton vara-avaimen. Oma kotiavain kun riippui virtalukossa auton avaimen kanssa samassa avaimenperässä. Ehti tulla kauhea paniikki ennen kuin tajusin kysyä isommalta lapselta sattuiko hänellä olemaan kotiavain mukana. Jatkossa jätän oven raolleen kun putsaan lumia.
Kommentit (28)
Soitti sitten mulle töihin, onneksi ei ole kuin 8 km matka, niin ei tarvinnut lapsen kauan odotella.
ei välttämättä aukea muutenkaan kun runko vääntyy. Tai sitten on itse siinä kunnossa että ei saa ovea auki.
Palokunta leikkaa pellit pois
Oli autossa lapsia (tai muita ihmisiä) tai ei, niin minulle ei kuljettajana tulisi mieleenkään jättää avaimia autoon sisään saati virtaa päälle kun poistun sieltä!
Sen kauempaa ei kyllä lumien putkaamiseen mene.
1. mahtaako olla ihan viisasta pitää KAIKKI avaimet samassa nipusas? Että kun avaimet putoaa lumihnakeen/ katuojaan yms. niin sitten ei pääse autoon EIKÄ kotiin? Kun on noita lapsiakin.
2. Kuinka KUKAAN laittaa lasta (minkään ikäistä lasta) autoon joka on käynnissä (= avaimet virtalukossa) ja poistuu autosta itse ulos ja paiskaa vielä oven kiini mennessään? Ite en jätä avaimia virtalukkoon edes silloin, kun auto ei ole käynnissäkään, jos lapset pyrii samaan aikaan pihalla tai istuu autossa... muutama tapaus on tullut luettua, kun penskat saa vaihteen silmään ja sitten mennään.
Vastaus kaikkiin ongelmiin: osta lohkolämmitin! Säästät autoa, luontoa, hermojasi ja lapsiasi.
Oli hirveää, auto käynnissä ja ovet lukossa.
Lapset jäi isovanhempien Toyota Carinaan (ikivanha, vm. 91?) ja vielä keskelle tietä. Auto oli käynnissä ja pelkäsin pakokaasumyrkytystä ja vaikka mitä. Meidän piti vain hypätä autosta pois ja laitoin oven lukkoon samalla kun kuskin paikalla olija oli myös ulkona ja ovi kiinni (autossa keskuslukitus) . Siinä sitten etsittiin vara- avainta jota kukaan ei ollut koskaan edes nähnyt. Poliisille ei saanut tietenkään soittaa... eikä ikkunaa rikkoa...
Onneksi vara- avain löytyi.
ovet lukkiutuvat jos vauhti menee alle 30km/h. En sitten tiedä tosta tyhjäkäynnilla olosta jos auto ei ole vielä lähtenyt liikkeelle. Minusta aika tuyperä toiminto... Mitä esim. onnettomuustilanteessa tehdään jos ovet lukossa?!? Kaikkea kans sitä pitää autoihin keksiä.
meillä menee ovet lukkoon jos lukosta aukaisun jälkeen ei heti mene sisään tai ole aukaissut ovea...