Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja huonosti kypsennetty liha

Vierailija
22.03.2008 |

Mulla on todella hankala ongelma... Käydään miehen äidillä suunnilleen kerran viikossa syömässä ja hän haluaa tehdä silloin jotain " parempaa" ruokaa, yleensä jotkut pihvit tai jotain paistia. Kiva ele kyllä, mutta hän ei osaa kypsentää lihaa kunnolla, vaan pihvit jäävät kunnolla raaoiksi jne. Eikä ole vain minun mielipiteeni, vaan miehenikin on sitä mieltä, että pihvit ovat raakoja hyvin usein.

Pelottaa, koska olen nyt raskaana ja todella hankalaa olisi sanoa, että pihvejä ei yksinkertaisesti voi syödä, varsinkaan minun tilassani. Anoppi nimittäin on kovin ylpeä aina kun saa tehdä meille " hyvää ruokaa" ja loukkaantuu kaiken lisäksi hyvin helposti.

Mitä ihmettä mä teen? En tietenkään voi sitä lihaa syödä, mutta en myöskään kieltäytyä syömästä ja huomauttaminenkin on todella hankalaa...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedät mukaan _KAIKKI_ ruoka-aineet mitkä ovat kiellettyjä, vähän liioitellenkin ;) Puhut siittä, että kuinka paljon on tehty tutkimuksia mitä mikäkin ruoka-aine aiheuttaa, et tiennyt että ihana medium pihvikin (mitä SINÄ teet, NAMNAM ;D) on kielletty mutta että lapsen takia syöt lihankin aivan täysin kypsänä jne.

Reippaasti vaan suuta auki jos olet huolissasi.

Vierailija
2/7 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin se pihvi edes medium, mutta kun se on niin raaka ja sitkeä, että on ihan vaikea pureskella ja leikata. Mutta ehkä tuollaista voisi koittaa :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä niistä medium-pihveistä sitten muka saa?

Niistä VOI saada LISTERIOOSIN

Aiheuttaa sikiölle mm kohtukuoleman , keskenmenon

Vastasyntynyt voi sairastua sepsikseen tai aivokalvon tulehdukseen

Että sen se raaka/huonosti kypsennetty liha VOI aiheuttaa.

Vierailija
4/7 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan toksoplasman. Itse asiassa raa' asta lihasta tokson saan paljon todennäköisemmin kuin kissankakasta.

Vierailija
5/7 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoa että haluat pihvin kypsänä, sano vaikka jo ennen kun alkaa paistamaan että kun sä olet raskaana niin pihvin pitäis olla ihan kypsä. kyllä luulis ymmärtävän ettet hauku pihvejä vaan raskauden takia syöt kunnolla kypsennettyä.

Vierailija
6/7 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo äidilleen.

mitä miehes on mieltä koko hommasta ?

Vierailija
7/7 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ällöää koko pihvejä, ei itsekään pidä raaoista ja on siitä koittanut sanoa. Anoppi vaan ei tajua, vaan luulee todella paistaneensa ne kypsiksi :( On aika huono kokki kaikin puolin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi