Muistan äidin huudon kun 3 lasta jäi palavaan autoon. Ruoholahdessa
Tästä on aikaa kymmenisen vuotta. Ruoholahti oli vielä keskeneräinen alue.
Espoon ja Larun bussipysäkkien ja nykyisen Mc Donalds´n välinen alue oli vain yhtä hiekkakenttää/ parkkipaikkaa.
Olin tulossa Lauttasaaresta ja menossa metroon. Tätä hiekkakenttää ylittäessäni kuulin ihan järkyttävää naisen huutoa ja itkua. Näin että jokin auto paloi ja ihmisiä oli ympärillä n. parikymmentä. Näin että ihmiset yrittivät pidellä naista.
Minua ei tarvittu siellä.
Palokunta ei vielä ollut tullut.
Luin seuraavana päivänä lehdestä, että auto oli syttynyt tuleen sillä aikaa kun äiti oli käynyt palauttamassa videoita.
Kommentit (49)
Pieniä lapsia tai vauvoja ei milloinkaan saa jättää yksin autoon!
lapset autoon "vain" pariksi minuutiksi. Ei siis sillä että äitiä voisi tuosta syyttää ja onneksi noita vähän tapahtuu....
lapsia ei saa koskaan, hetkeksikään jättää yksin autoon.
Oikosulku sähkölaitteissa tms.
Muistaakseni kaikki kolme lasta menehtyivät.
ap
keskellä.
Näin palon ja kuulin äidin huudon.
ap
ehkä 14 - muistan kun puhuimme siitä gradutyöpaikassani
Ajon aikana autossa on aikuinen joka voi yrittää pelastaa lapset.
Jos yrität syyllistää niitä äitejä/isiä, jotka jättävät lapsensa autoon kioskilla käynnin ajaksi niin metsään meni pahasti!!!!
Sille ei sitten voi mitään, mutta jos lapsen jättää yksin autoon niin se on ihan itse otettu riski.
Miksei lapset ollut äidin kanssa? Miksi ne piti jättää autoon kun itse menee pois?
äidillä kävi jälkikäteen mielessä, että olisipa pitänyt ottaa lapset mukaan asioille...
Ja kauanko mene, kun paniikissa yrittää aukaista ensin omaa turvavyötään vielä kun on itse ilmiliekeissä!
Itsehän kirjoitit, että syynä oli oikosulku ja palo alkoi räjähdysmäisesti, eikö??! Eikö silloin olisi palanut ekana juuri tuo auton kuljettaja, jos auto olisi ollut liikkeellä??!
Sillä erotuksella, että myös äiti olisi palanut!!!
ne lapset sieltä takapenkiltä mukaan palauttamaan videoita ja auto olisi sillä välin syttynyt tuleen?!?
Mutta minkäs sinä super-äitinä siellä teet, kun suurin osa onnettomuuksista tapahtuu juuri kotona??!
eikä syynä ole edes tuo et auto saattaa syttyä tuleen.. vaan se et saattaa tulla joku hätä tai nukkuva lapsi herättyään joutuu paniikkiin, joku vieras voi tulla(juoppo tai muu sellainen), lapset saattaa saada auton liikkeelle ja joutua niin vaaraan..
siitä taitaa olla jo reilusti yile 10 v
ehkä 14 - muistan kun puhuimme siitä gradutyöpaikassani
Niin ei sitä voi tietää, jos se auto syttyy tuleen ja koko perhe on kyydissä, että ehtiikö kukaan pelastamaan ketään ja mitä käy...
Ihan kamala homma toi ja toivottavasti ei tuollaisia enää kävisi!
Muistatko yhtään, mikä auton oli sytyttänyt? Itse en jostain syystä muista koko tapausta, vaikka asuttiin siinä Itämerenkadulla silloin. Senhän on täytynyt näkyä meidän ikkunasta! Karmivaa.