Pojan tyttöystävä haisee
18-vuotiaalla, ujohkolla pojallani on nyt ekaa kertaa löytynyt tyttöystävä. Hyvä niin, koska pelkäsin sen vaikuttavan pojan itsetuntoon, kun kaikilla kavereilla on joku kaveri mutta hänellä ei. Tyttö on ihan mukava, ei mitenkään erityisen puhelias hänkään. Ongelmana se, että tyttö haisee todella pahalle. En tiedä onko ongelmana ylipaino (jota löytyy vähän) vai muuten vaan huono hygienia. En usko että arka poikani uskaltaa tästä sanoa, mutta ei se voi kovin hauskaa olla pussailla yms kun minua alkaa ahdistaa vaikka istuu vain ruokapöydässä.
Sanoisitteko asiasta itse, soittaisitte tytön vanhemmille ja keskustelisitte asiasta, vai mitä? En tahdo loukata tyttöä tai poikaa, mutta asiaan on jonkun puututtava
Kommentit (74)
Jos ostat tytölle jonkun hygieniasetin, niin osta toki myös pojallesi vastaava miesten tuotesetti ja vaikka puhtaat uudet pyyhkeet molemmille. Annat sitten jonain ” nuorenparin pariskuntalahjana”, ettei ole vaivaannuttavaa tytölle.
Vierailija kirjoitti:
joillekin ei vaan opeteta kotona perushygieniaa ja oletetaan että lapsi tajuaa itse kuinka usein vaatteet pestään jne. Ei lapsi välttämättä opi sitä itse, jos on esimerkiksi yksinäinenkin eikä kavereita neuvomassa. Vaikka se on pirun rankkaa, niin jonkun pitäisi sanoa kyllä sille ihmiselle että "hei, pitäiskö sun alkaa pesemään vaatteita useammin, käytätkö deodoranttia, ei kai toi oo sun eilinen treenipaita, pistä se nyt saatana pesuun, se haisee." En vaan tiedä kenen se pitäisi olla, koska onhan se hankalaa sanoa ja kuuntelija väistämättä loukkaantuu.
Jos asuu vanhempiensa kanssa, koti voi haista likaiselle ja tyttö itse siihen tottunut, joten ei itse sitä huomaa. Minusta en kannata puuttua, ei ne ensirakkaudet kuitenkaan tuppaa kestämään. Jos tavoitat selvän hajun, voi tietysti miettiä, miksi, mutta epämääräinen likaisuuden haju on tosiaan vaikeampi juttu.
Minulla oli aikoinaan ystävä joka haisi "märältä rätiltä" vaikka kävi päivittäin suihkussa ja vaihtoi joka aamu vaatteet, kaunis kuin missi mutta se haju.. kerran olin siellä yötä ja bussissa kotimatkalla haiston tutun hajun.. omasta paidastani. Ja hiuksistani! Ihmettelin kotona asiaa äidilleni joka huokaisi "hometta". Ja äiti oli varmaan oikeassa sillä kun ystävä muutti kotoa pois opiskelemaan, hajuhaitta katosi.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 09:40"]
Mun kymmenenvuotias tyttöni haisee myös. On haissut ainakin 4-vuotiaasta asti. Haju on aika voimakas ja hiukan epämiellyttävä, mutta ei lähde pesemällä, eikä peity dödöllä/antiperspirantilla/hajuvedellä. Eikä johdu pesuaineista tai iho-ongelmistakaan. Erityisesti yöllä hikoiltuaan haisee kovasti, ja sänkykin haisee. On uusittu sänkykin hajun takia.
Meillä on muitakin lapsia, eikä kukaan heistä haise.
Mulla sama ongelma :( Olen aina, lapsesta asti, haissut sellaiselta vähän väkevältä ja vinkeältä. Sitä hajua erittyy koko kehon alueelta, ei vain tyyliin kainaloista tai jaloista. Peseydyn kunnon aineilla joka aamu ja ilta, laitan aamulla aina tuoksuvaa vartalovoidetta ja hajuvettä, mutta silti muutaman tunnin päästä se ominaishajuni tulee läpi :( Tälle ei vaan voi mitään, ja tuntuu tosi ikävältä jos jotkut alkaa huomautella muka hienovaraisesti hygieniasta tms!
Oletteko kuulleet sairaudesta nimeltä trimetyyliaminuria?
Miksi tuota sanotaan kalanhajusyndroomaksi? Jos se haju on kuitenkin pikemminkin väkevä ja vinkeä.
Minulla oli joku väliaikainen hajuhaitta kun olin stressaantunut, peseydyin ja peseydyin mutta haju ei lähtenyt pois. En edes haistanut sitä itse, paitsi kun oli tosi pahana. Se oli sellainen väkevä pistävä haju. Mutta en osaisi kuvailla kalaksi.
Miehen työpaikalla oli nainen, joka haisi pahalle huonon hygienian takia, likaiset vaatteet ja tukka oli myös. Nainen alkoi seurustella yhden miehen kaverin kanssa samasta työpaikasta, ja joku kollegoista päätti lopulta sanoa hänelle asiasta. Oli sanonut jotain, että voisitko pistää naisen suihkuun. Oli toiminut, koska haju väheni.
Älä ainakaan vanhemmillle soita, hölmö idea. Puhu hygieniasta nätisti pojan kanssa. Tyttö ei ole varmaan saanut kasvatusta kotona aiheesta, myötätuntoa siis, ei nolaamista. Tutustu tyttöön ja ohjaa oikeaan suuntaan.
Hän todennäköisesti sairastaa trimetyyliaminuriaa (kansankielellä sanottuna kalanhajutauti)
Se on aineenvaihdunnan häiriö, jossa elimistö ei pysty hajottamaan ruuasta saatavaa trimetyyliamiinia (TMA) hajuttomaksi TMA-oksidiksi. Pahanhajuinen TMA kertyy ja siirtyy kaikkiin elimistön nesteisiin (sylki, kyyneleet, hiki, virtsa, ym.), jonka vuoksi epämiellyttävä haju voi olla koko kehossa ja hengitysilmassa.
Suosittelen aiheesta googlaamaan, niin ei tarvitse ikävästi kommentoida. Miettikääpä jos teillä itsellä olisi tuollainen pahan hajuinen aineenvaihduntasairaus jolle itse ette voi yhtään mitään vaikka kuinka peseytyisi ja tuohon ei ole edes mitään lääkettä, olisiko kivaa, tasan ei.
Vierailija kirjoitti:
Hän todennäköisesti sairastaa trimetyyliaminuriaa (kansankielellä sanottuna kalanhajutauti)
Se on aineenvaihdunnan häiriö, jossa elimistö ei pysty hajottamaan ruuasta saatavaa trimetyyliamiinia (TMA) hajuttomaksi TMA-oksidiksi. Pahanhajuinen TMA kertyy ja siirtyy kaikkiin elimistön nesteisiin (sylki, kyyneleet, hiki, virtsa, ym.), jonka vuoksi epämiellyttävä haju voi olla koko kehossa ja hengitysilmassa.
Suosittelen aiheesta googlaamaan, niin ei tarvitse ikävästi kommentoida. Miettikääpä jos teillä itsellä olisi tuollainen pahan hajuinen aineenvaihduntasairaus jolle itse ette voi yhtään mitään vaikka kuinka peseytyisi ja tuohon ei ole edes mitään lääkettä, olisiko kivaa, tasan ei.
Aloitus on vuodelta 2014, joten ap ei välttämättä ole täällä lukemassa neuvoja 11 vuotta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mun kymmenenvuotias tyttöni haisee myös. On haissut ainakin 4-vuotiaasta asti. Haju on aika voimakas ja hiukan epämiellyttävä, mutta ei lähde pesemällä, eikä peity dödöllä/antiperspirantilla/hajuvedellä. Eikä johdu pesuaineista tai iho-ongelmistakaan. Erityisesti yöllä hikoiltuaan haisee kovasti, ja sänkykin haisee. On uusittu sänkykin hajun takia.
Meillä on muitakin lapsia, eikä kukaan heistä haise.
Onko tyttäreltäsi tutkittu mahdollinen adrenarke? Minun tyttärelleni oireet alkoivat päiväkoti-iässä tunkkaisella hienhajulla. Sitten tuli mustapäät, finnit ja rasvaiset hiukset jo ala-asten alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on vuodelta 2014, joten ap ei välttämättä ole täällä lukemassa neuvoja 11 vuotta myöhemmin.
Näyttää siltä, että useammalla kuin yhdellä tytöllä on samanlaisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Puhu pojallesi. Eikö hän sinustakin ansaitsisi tyttöystävää joka ei sentään haise?
Ansaitsisi?? Tyttöystävä joku palkinto eikä ihminen, jolla on tunteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu pojallesi. Eikö hän sinustakin ansaitsisi tyttöystävää joka ei sentään haise?
Ansaitsisi?? Tyttöystävä joku palkinto eikä ihminen, jolla on tunteet?
Ensirakkaus ei usein seuraa mukanaan koko elämää. Ehkä 11 vuotta myöhemmin poika on jo kauan sitten unohtanut ensirakkautensa ja muistaa vain epämiellyttävän hajun.
Ei pidä soitella kenenkään vanhemmille. Puhu pojan kanssa nätisti, hän voi puhua tytön kanssa mahdollisimman hienotunteisesti aiheesta.