Pojan tyttöystävä haisee
18-vuotiaalla, ujohkolla pojallani on nyt ekaa kertaa löytynyt tyttöystävä. Hyvä niin, koska pelkäsin sen vaikuttavan pojan itsetuntoon, kun kaikilla kavereilla on joku kaveri mutta hänellä ei. Tyttö on ihan mukava, ei mitenkään erityisen puhelias hänkään. Ongelmana se, että tyttö haisee todella pahalle. En tiedä onko ongelmana ylipaino (jota löytyy vähän) vai muuten vaan huono hygienia. En usko että arka poikani uskaltaa tästä sanoa, mutta ei se voi kovin hauskaa olla pussailla yms kun minua alkaa ahdistaa vaikka istuu vain ruokapöydässä.
Sanoisitteko asiasta itse, soittaisitte tytön vanhemmille ja keskustelisitte asiasta, vai mitä? En tahdo loukata tyttöä tai poikaa, mutta asiaan on jonkun puututtava
Kommentit (74)
Nooo, miten jos kierrellen vihjaisit tytölle asiasta, ei ehkä huomaa vinkkiä, mutta voihan sitä yrittää: "ootko muuten kokeillut tätä käyttämääni deodoranttia, on tosi tehokas, jne..." -- "tykkään käyttää muuten tuota shampoota (mikänimivaantähän) ja pitää kyllä päivittäisessä käytössä hiukset tosi hyvässä kunnossa - ja kappas, mullahan on ylimääräinen pullo tässä sulle jos haluaisit kokeilla kotosalla tätä", jne. Vai mille se tyttö siis haisee? Vaatteetko, vai itse ihminen?
Joillain ihmisillä ominaishaju voi olla voimakas. Vai haiseeko esimerkiksi justiin hielle ja näyttää muutenkin siltä, että ei pidä huolta hygieeniastaan? Onko hampaat, hiukset ja vaatteet puhtaat?
Mille tämä ylipainoinen tyttönen haisee? Mites muuten tuo habitus?
Pikkasen lisätietoa kaipaisi, että mille haisee. Haiseminen kun voi johtua niin monesta syystä, joku asuu hometalossa ja haju tarttuu vaatteisiin, jotkut lääkkeet/ruokavaliot voivat aihauttaa hajua jne. Tosi vaikea uskoa, että todellista huonosta hygieniasta johtuvaa hajua olisi muilla kuin alkoholismin, mielenterveysongelman tms takia syrjäytyneillä. Monia ihmisryhmiä varmasti on, joita syyttä suotta epäillään huonosta hygieniasta, mutta haiseminen johtuu ihan muusta. Esim murrosikä yhdistettynä paniikkihäiriöön voi aiheuttaa psyykkisperäistä hikoilua joka on todella paha ja kiusallinen vaiva, joka voi aiheuttaa haisemista vaikka suihkussa olisi käynyt juuri hetki sitten. Jos tällaisesta on kyse, nokkasi nyrpistely ja vihjailu vain saavat poikasi tyttöystävän hikoilemaan entistä pahemmin ja tuntemaan olonsa entistä tukalemmaksi ja kurjemmaksi.
So what vaikka haisee. Maailmassa on pahempiakin asioita, kuten esim. toisten ihmisten mielen pahoittaminen. Voi olla, että tyttö on kotoisin kodista, jossa ei ole hyvä hygieniataso. Tai voi olla, että hänellä sattuu olemaan vaikkapa jokin hiivatulehduksen tapainen, joka välikaikaisesti aiheuttaa hajua tms. Anna haista, ei ole sinun asiasi pahoittaa tytön tai poikasi mieltä.
Shampoon, dödön jne. ostaminen on hyvä idea! Pidät kunnon myyntipuheen, mutta annat "lahjaksi". Älä kuitenkaan osta hajuvettä, sillä hän voi ajatella sen peittävän ilman pesuja.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:08"]
Sen kotona on hometta. Se saa vaatteet haisemaan tunkiolta, mutta itse sitä ei huomaa kun on tottunut.
[/quote]
Tämän minäkin meinasin kirjoittaa. Miehen siskolla haisi koko perhe, vaikka he ovat tosi siistiä porukkaa. Siitä talosta paljastui sitten tosi isot ongelmat. Ei uskonut, kun mummokin asiasta sanoi.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:24"]Lämmittäkää sauna yhdessä! =)
[/quote]
Eläpä määrittele että ylipainoiset haisee. Samanlailla ne laihatki haisee!!
Jokos on ap hajuun tottunut? Vai onko pojalla peräkammarin seinällä raanu?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sillä mt ongelma
Venlafaxiini haisee ihosta läpi todella vahvasti - siinä se syy...!
Joka päivä panevat ja hikoilevat kuin pienet siat.
Vierailija kirjoitti:
Mun kymmenenvuotias tyttöni haisee myös. On haissut ainakin 4-vuotiaasta asti. Haju on aika voimakas ja hiukan epämiellyttävä, mutta ei lähde pesemällä, eikä peity dödöllä/antiperspirantilla/hajuvedellä. Eikä johdu pesuaineista tai iho-ongelmistakaan. Erityisesti yöllä hikoiltuaan haisee kovasti, ja sänkykin haisee. On uusittu sänkykin hajun takia.
Meillä on muitakin lapsia, eikä kukaan heistä haise.
Siis mitä helvettiä mä just luin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kuvitellut, että kaikki teinit jossakin vaiheessa haisevat, ainakin oma tyttäreni tietyssä iässä. Meni sitten ohi ajan kanssa.
Eivät todellakaan haise. Minulla on kolme lasta ja heistä juuri tytär haisi hielle teini-ikäisenä. Mikään peseminen ja deodorantti ei tuntunut auttavan. Olimme jo ihan epätoivoisia, sillä tytöllä alkoi itsetunto kärsiä siitä, että hän haisee, vaikka juoksi pesulla pahimmillaan useita kertoja päivässä. Sitten hänellä kävi niin hyvä tuuri, että yhdellä kauneusklinikalla tuli vastaan hoitaja, joka suositteli tiettyä apteekista saatavaa deodoranttia ja se tepsi. Olimme todella yllättyneitä, kun aiemmin ei edes mikään Absolut Torrkaan ollut auttanut. Nyt meillä on iloinen aikuinen nuori nainen, joka tuoksuu aina hyvälle.
Mikä kohta haisee?
Tytölleni kokeiltiin alumiinittomia deodorantteja. Apteekinkin. Aamuisin pesi kainalonsa saippualla jalaittoi deodoranttia kuiviin kainaloihin. Ei riittänyt. Koulussa kaverit sanoi varovaisesti. Tyttöni suuttui. Välit meni. Mutta sen jälkeen ostettiin sille antiperspiranttia.
Te, jotka haisette pahalle, oletteko kokeillee botox-hoitoa? Minun siskoni sai siitä apua eli laitettiin botox ruiskeet kainaloihin ja loppui järkyttävä hikoilu ja pahat hajut. Tätä käytetään ihan yleisesti hoitomuotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sillä mt ongelma
Venlafaxiini haisee ihosta läpi todella vahvasti - siinä se syy...!
Jaa, miltäs se haisee?
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka haisette pahalle, oletteko kokeillee botox-hoitoa? Minun siskoni sai siitä apua eli laitettiin botox ruiskeet kainaloihin ja loppui järkyttävä hikoilu ja pahat hajut. Tätä käytetään ihan yleisesti hoitomuotona.
Juuri tätä hoitoa tyttäreni kysyi sieltä kauneusklinikalta ja sai onneksi hyvän vinkin hoitajalta ja hajut loppuivat ilman botoxia.
Poikasi saa hammasmädän, acne bakteerin ja suolistotulehduksen. No ehkä kannattaa selvittää missä mättää. Kyllä puhuisin suoraan tytön kanssa. Jos sen himassa vaikka säästetään vettä. Se on kallista sähköllä lämmittää. Suihku maksaa jne.....