Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos mun kohdussa on nelikilonen vauva niin miks se ei muka ole valmis syntymään!!!!

Vierailija
21.03.2008 |

prkl.... *********' ttu

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään vauvan iso koko muuten, jos aivot, keuhkot ja ruuansulatuselimistö ovat vielä keskeneräiset.

Vierailija
2/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoarvion nimi pitäis muuttaa painoarvonnaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä.

Vierailija
4/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot sen sokereilla lihottanu... Ei se paino tarkoita sitä et keuhkot ois kypsät, sokerivauvojen keuhkot kypsyy tavallisia heikommin!

Vierailija
5/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kaksi yli 4-kiloista pullauttanut rv42+3 ja 40+3

Vierailija
6/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nim viikolla 26 syntyneen vauvan äiti

Vierailija
7/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulikin jo aika monelta kantilta... itteni olen soppaan työntäny ja todella pettynyt itseeni. Hormoonihöyryt nousee korvista!

ap

Vierailija
8/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta synnyttää valvonnanalaisena sairaalassa ja antaa heidän käynnistää. Jos jotain menee vikaan, pääset leikkuriin nopeasti. Kotoa ei niin äkkiä kykene.

Vierailija
9/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli 12kg raskauden aikana ja elin 9kk ilman suklaata ja karkkia, koska ne oksettivat pahasti. Viimeisissä tarkastuksissa sitten vittuiltiin oikein olan takaa, että rouva on mässäillyt..! Sitä mitä hittoa??

Poika syntyi 4,3-kiloisena. Mutta oli myös melko pitkä.

Vierailija
10/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokerit oleet koko raskauden kunnossa ja olen niitä tarkkaillut oman äitini verensokerimittarilla neuvolan lisäksi...

paha tässä vaiheessa ottaa haukuista mitään vastaan kun paskat on jo housuissa ja iso vauva tulossa! onneksi sain täältä eilen ihanan ketjun jossa " isoja" vauvoja oli syntynyt ihan normaalisti...

ap

Vierailija
11/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sokerit oleet koko raskauden kunnossa ja olen niitä tarkkaillut oman äitini verensokerimittarilla neuvolan lisäksi...

paha tässä vaiheessa ottaa haukuista mitään vastaan kun paskat on jo housuissa ja iso vauva tulossa! onneksi sain täältä eilen ihanan ketjun jossa " isoja" vauvoja oli syntynyt ihan normaalisti...

ap

Ensimmäinen käynnistettiin yliaikaisuuden takia ja siitä tuli ongelmia, mutta toinen tuli ihan itsekseen ja helposti eikä ekassakaan synnytyksessä mitään kummempaa kuitenkaan. Isohkot vauvat on helpompia käsitellä ja ovat sellaisia jämäkämpiä muutenkin ja jaksavat yleensä syödä tosi hyvin (ja paljon).

t. kasikos olin

Vierailija
12/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap täällä kärvistelee kun oottaa ekaansa ja elämä alkaa tuntua mahdottomalta kaikkien turvotusten ja käsien puutumisten kanssa... siihen päälle vielä järkky iso maha niin tätähän mä oon tilannut :)

oon kyllä yrittänyt varautua tähän koko raskauden, mutta käsien puutuminen on kyllä vienyt elämästä niin paljon pois

ap

Vierailija
13/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
14/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekin oon pyöräyttäny reippaasti yli nelikilosen vauvelin rv 39+6. Se tulee sitten kun tulee. Oo onnellinen ettet oo esim. viikoilla rv 42+2 vaan VASTA 39+1 ;)

Vierailija
15/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käymään synnytystapa-arviossa. Ensimmäinen lapsi kyseessä ja olin ihan paskat housussa noista puheista. Noh, poika syntyi ja painoi pari sataa grammaa alle sen neljän kilon mutta oli pitkä. Eikös ne lääkärit arvioi painon ultrassa näkyvän reisimitan perusteella ja jos on pitkäjalkainen vauva niin eipä taida silloin painoarviot kovin hyvin pitää kutinsa?

Vierailija
16/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo on pyöräyttänyt 30- ja 40 -luvuilla kaikki lapsensa noin viisikiloisina, ainoastaan kaksoset oli " pieniä" , yli 3,5 kiloisia ;) Varmaan sokerilla ja rasvalla sota-aikana mummo sikiöt lihottanut ;)

Oisko se sitten vaan niin, että toisille tulee niitä isompia vauvoja... Geeneistä kiinni. Mun " raskausmyrkytysvauva" oli normaalipainoinen, mutta toinen vauva, (ei raskausdiabetesta, ei sokerit koholla, kävin myös sokerirasituksessa, söin terveellisesti) painoi 4,5 kg.

Hienosti ne vähän isommatkin vauvat mahtuu alakautta syntymään! Mulla ainakin katsoivat sairaalassa tosi tarkkaan lantion, että mahtuu syntymään. Kannattaa ap puhua pelosta, ja pyytää että tarkistavat sun lantion koon, tai et suostu synnyttämään alakautta ollenkaan ;)

Vierailija
17/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

39+ pitäisi jo keuhkojenkin olla kunnossa? Meillä esikoinen sektioitiin 37+0 kiireellisesti istukan ongelmien takia. Vauva oli pieni viikkoihin nähden mutta lääkäri totesi vaan että kyllä tuossa vaiheessa ollaan jo täysin kehittyneitä kun huolehdin keuhkoista ym.

Vierailija
18/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerykset.

Vierailija
19/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikoila viikoilla lapsi kerää ainoastaan painoa. Käytännössä yli 30-viikkoiset vauvat selviävät aina ilman mitään ongelmia jatkossakaan.

Vierailija
20/22 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen painoi 3950g ja toinen lapsi 4150g. Kumpikaan ei ole sokerivauva. Painoa tuli raskausaikoina sen normaalin verran ja itse olen hoikka.

Minä ja siskonikin olimme isohkoja vauvoja syntyessämme.

Mutta mutta, pointtini oli, että ei 4kg painoinen ole vielä mikään hankala pusertaa ulos. Uskon, ettei siinä ole mitään eroa, synnyttääkö 3500g, vai nelikiloisen. Pää on se rutistus ja sitten loppu tuleekin helposti. Eikä niillä 4kg vauvoilla kai mitenkään hurjan paljon suurempi pää ole ;)

Isosta vauvasta voidaan puhua kai vasta, jos vauva on yli 4½kg painoinen syntyessään. Vai oletko itse erityisen lyhyt ja pienilantioinen?