Mitä lahjaksi mieheltä lapsen synnyttyä?
Vai saitko mitään? Tämä kysymys heräsi, kun luin noita synnytystarinoita. Itse petyin, kun ei tullut edes kunnon kukkakimppua. Tuli sellainen pieni vauva-kimppu siis.
Kommentit (62)
ja molemmlle lapsille tutteli-lesti
ja pampers ensivaippoja säästöpaketti
ja PYYNNÖSTÄNI siivottu koti odotti=paras lahja
enkä minäkään antanut miehelle mitään lahjaa sen kunniaksi että hänkin sai lapsen..
Calvin Kleinin laukun jota olin aikaisemmin hypistellyt kaupassa, oli tosi kiva yllätys. se tosin myöhemmin varastettiin autosta joten tuota laukkua mulla ei enää ole, mutta siis mun mielestä ihana kun mies tuo lahjan synnärille, osoittaa että arvostaa mun hommaani synnytyksen jne suhteen.
varpajaisia ei pidetty, ja mun mielestä nuo perustelut miksi lahjaa ei mies saisi tuoda on aivan naurettavia, mikä pikkuapulainen se mies nyt on.
Vierailija:
kuin joku " ylistämällä alistava" rikas macho, joka ostelee vaimolle timangeja korvaukseksi siitä, ettei tee kotona mitään, mutta vieraiden naisten kanssa sitäkin enemmän. Terveisin machokulttuurimaassa asunut ja paljon nähnyt.
Olen aina saanut lahjan synnytyksen jälkeen, vaikka mies hoitaakin lapsia ja kotia siinä kuin minäkin. Tasan ei käy onnenlahjat! ;)
sairaalaan kukkakimpun ja sitten myöhemmin, kun jaksoin mennä itse valitsemaan, sain ihanan timanttisormuksen, johon on kaiverrettu vauvan nimi ja syntymäaika. Aivan ihana sormus ja ihana mies!
niin pitää normaalina, että tulee vähintään ruusut, mielellään joku kalevalakoru lapsihela.
Toisen synnyttyä ihan oikeasti ihmettelin, ettei edes kukkia ostanut. Mutta samapa tuo, tuli niitä kukkia paljon muutenkin.
Ja olin aivan onnesta soikeana. Nuo pätkikset hän oli keksinyt ihan itse, jugurttia pyysin. Oli aivan ihana huomata, että toinen oikeasti halusi tuoda minulle jotain piristystä.
Kukkia en olisi saanut sairaalahuoneessa pitää, kun toiset olivat niin allergisia.
sellasen karmeen vaaleansinisen kengän toi mitä saa sairaalan kahviosta...
ja kotiin päästessämme toinen ylläri oli jumalaton sotku, ai että tuli paha mieli. ihan valehtelematta siis kahviläikkiä lattialla, vaatteet mytyssä keskellä olkkaria yms. kunnon poikamiesboksi siis. ja jokaisessa kunnon poikamiesboksissa kuuluu olla tyhjiä pulloja ja niitä oli siis meilläkin, löytyi korkkeja nurkista muutaman päivän. helvetillisä bileitä pitänyt kun minä makasin tuskissani viikon sairaalassa ja vauva teholla. kus*pää (ero menossa, sori vuodatus)
eipä siinä muuta tarvita! Karkkia taisi tuoda sitten naposteltavaksi.
Me karjalaiset olemme tunnesti avokätisiä :D
toisesta kultaisen medaljongin jossa kaksi timanttia kuvaamassa kahta lastamme. Lisäksi sain äidiltäni paksun kultaisen kaulaketjun (Bismarc-ketjun?), on kuulemma ollut perheessä tapana että äiti antaa tyttärelleen sellaisen kun saa ensimmäisen lapsen (äidilläni siis neljä siskoa).
Vierailija:
niin pitää normaalina, että tulee vähintään ruusut, mielellään joku kalevalakoru lapsihela.
eipä tullut mieleen että miestä pitäisi siinä tilanteessa alkaa lahjomaan, kipeänä, revenneenä ja tikattuna kun ukolta homman toinen puoli hoituu yksinkertaisesti mällit heittämällä mielihyvää tuntien
Se lahjahan annetaan naiselle siitä hyvästä, että hän kantaa ja synnyttää miehen lapsen, eli kärsii raskausajan ja synnytyksen vaivoineen! Se on vanha kaunis perinne, että mies osoittaa naiselle lahjalla arvostavansa tätä suoritusta!
Tosin eihän se ollut lahja vaan miehen velvollisuus kun minut siihen tilaan laittoi :)
Ei olla siis lahjoja osteltu. Mitä te muut naiset olette miehellenne lahjoneet kun on teille lapsen tehnyt?
Nyt poikaa odotan, tuleekohan safiirikoru?
ensimmäisestämme kauniin kellon, toisesta hyvän korusuunnittelijan suunnitteleman kultaisen sormuksen. Nykyään sormuksessa on kolme timanttia kolmesta lapsesta. Sormus on siis suunniteltu niin, että olisi ollut kyllä kaunis sellaisenaankin, mutta toisaalta noita kiviä voi siihen lisätä mielensä mukaan. En tosin antaisi kenenkään muun kuin kyseisen suunnittelijan siihen kajota...
Ja juu. Varpajaiset on pidetty mun toivomuksesta sairaalassaolo aikanani. Mitä ihmettä se mies siellä pyörisi? Kotona mä vasta olen apua tarvinnut. Kolmannesta ei mies olisi " jaksanut" enää varpajaisia ruveta järjestämään, mutta mun mielestä sitä kolmatta kuuluu juhlia ihan yhtä paljon kuin ensimmäistäkin!