Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monta yrityskiertoa:miten toimin käytännössä??

Vierailija
28.11.2008 |

Keskenmenon jälkeen neljä kiertoa mennyt, ovulaatio bongattu, ei raskautta. Okei, ei kauheen pitkä aika, mutta ikää jo 34.

Miten toimisin? Soitanko yksityiselle gynelle? Voiks ne tehdä jotain? Ultrata limakalvon paksuutta?

Haluisin vaan jo tehdä jotain konkreettista, kun aika vaan tuntuu kuluvan hukkaan... Toista yritetään. Töissä on paljon stressiä, joten sekin voi olla se syy, mutta silti..

Kiitos!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomuusklinikoiden sivuilta niistä hinnoista, mutta ei ehkä vielä ole ajankohtaista.

Vierailija
2/8 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin poissa koneelta pari tuntia (olen siis se aikaisempi vastaaja, kakkonenko tai ehkä kolmonen joka kertoi klinikoiden nimiä). Oletkohan ap vielä linjoilla.

Teillä varmaan lähdetään ihan perushoidoilla riippuen tietenkin mitä löytyy vikaa. Mutta siis inseminaatio maksaa sellaisen 300e maksimissaan per yrityskerta (tässä on jo Kelakorvaus mukana). Jos menette koeputkihedelmöitykseen (IVF) niin se maksaa per kerta max 1900e ja lääkkeet 650e (sis. myös tuon Kelakorvauksen). Lääkkeet pitää tietenkin maksaa kerralla mutta tuon IVF:n 1900e voi maksaa osissa (tai kokonaisuudessaan hoitokierroksen lopussa ihan miten haluat). Hoitokierros kestää kokonaisuudessaan sellaisen 1,5-2kk.

Kyllähän tuohon pitää säästää rahaa varmaankin tuloillanne mutta toisaalta jos useamman kuukauden säästätte niin varmasti riittää rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä ovuloit, kohtusi pystyy selkeästi ylläpitämään raskautta ja miehen simpat toimivat.

Sinuna ottaisin nyt ihan rennosti (niin rennosti kuin pystyy) ja en bongaisi ovulaatiota pariin kuukauteen sen ihmeemmin. Jos ei sitten tärppää noin toisen 3-4kk sisällä niin en ottaisi yhteyttä yksityiseen gyneen vaan suoraan lapsettomuushoitoja tarjoavalle klinikalle.

Vierailija
4/8 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin tosi stressissätöistä ja ei tärpännyt. Mutta sitten muutaman kk yrityksen jälkeen onnistu.Kärsivällisyyttä !

Vierailija
5/8 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin otan Helsingissä yhteyttä? Siis sitten jos se ei vielä muutamankaan kk:n jälkeen onnistu?

t.tietämätön

Vierailija
6/8 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle kun pitää olla yritystä takana jo 1v ajan ennen kuin laittavat lähetteen eteenpäin (tosin kukas sen tietäisi kuinka pitkään olette oikeasti yrittäneet jos valehtelet). No mutta se prosessi on kuitenkin hyyyyvin pitkä.

Helsingissä yksityisiä ovat:

- Väestöliitto

- Felicitas

- Fertinova

Väestöliitto on halvin näistä kolmesta, se on vähän kuin julkisen ja yksityisen välillä mm. siinä että et itse valitse lääkäriä vaan sinut ohjataan esim. hoidoissa aina sille lääkärille joka sinä päivänä on vastuulääkärinä. Näin ainakin vielä 3v sitten.

Felicitas on sitten kallein ja yleisesti ottaen parhainpana pidetty. "Arvostetuimmat lääkärit" jne. Päätätte itse kenelle lääkärille menette ja aikataulut pystyy tosi hienosti venkslaamaan omien aikataulujen mukaisesti.

Fertinovasta tiedän vähiten. Se on kaiketi näiden kahden paikan välissä sekä hinnaltaan että tyyliltään.

Vierailija
7/8 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on ihan triviaali juttu eikä sillä ole pätkääkään merkitystä hoidon tulosten kanssa (tosin Felicitaksen onnistumis% ovat isommat kuin Väestöliitolla) mutta tuosta kun mainittiin Felicitaksen ja Väestöliiton erosta. Mutta siis esim. tällaisissa pikku detaljeissa huomaa yksityisen klinikan eron "puoliyksitykseen".

Olen ollut IVF hoidossa Felicitaksella että Väestöliitossa. Felicitaksella sai täydet kipulääkitykset ns. "humautuksella" munasolujen keräyksessä eli punktiossa eli käytännössä mukana oli anestesiahoitaja. En siis nukkunut ja vastasin kysyttäessä mutta täysi älli oli poissa. Väestöliitolla sai kipulääkitystä mutta aika minimit.

Ennen punktiota pitää olla 12 tuntia syömättä. Väestöliitolla pyydettiin että otan mukaan eväät tähän punktioon (tai siis nautittavaksi sen jälkeen) ja että heiltä löytyy kahvia/teetä. Felicitaksella punktion jälkeen tarjotaan teetä/kahvia, mehua, jogurttia, mehukeittoa, keksejä (makeita ja suolaisia), juustolevitettä, leipää, marmeladia ja suklaata.

Felicitaksella tuntui että olen asiakas. Väestöliitolla että olen potilas.

Vierailija
8/8 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS joudun turvautumaan yksityiseen jonkin asteiseen hoitoon esim. Felicitaksessa, niin onko se ylipäätään tavalliselle palkansaajalle mahdollista (mies + minä tienaamme molemmat n.1800e /kk nettona siis yht. n. 3600)