Millainen hoitolapsi on vastenmielinen tai ärsyttävä? Vastatkaa lto:t, pph:t ja lastenhoitajat...
Kommentit (25)
Paitsi että minun lapseni on kylläkin myös iloinen ja hymyilevä, ei murjota ;)
Esikoiseni oli pienempänä varsin arka, ja on kyllä vieläkin varsinkin motorisesti. Minä taas olen aina ollut ihan toista maata, samoin kuopus. Myönnän, että varsinkin aikaisemmin mulla meni helposti hermo esikoisen arkailuihin, mistä kannan todella huonoa omatuntoa : (
Olen kyllä hänen kanssaan asiasta paljon jutellut jälkikäteen, ja tuonut esille sen, että minä se hölmö olen ollut, kun olen yrittänyt pakottaa tekemään asioita, joita lapsi ei ole uskaltanut jne. Siis kyse ei ole ollut muusta kuin siitä, että suostuisi ajamaan pyörällä muuallakin kuin kotipihalla, 4-vuotias lapsi... Mutta kuitenkin. Kun sen näkee heti, että laspi tajuaa, että hän ei nyt pysty täyttämään niitä odotuksia, joita äiti hänelle asettaa, ja siitä tulee lapselle ahdistus ja paha mieli.
Vierailija:
erään tuttavani poika on todella ujo, ja on usein äitinsä jaloissa kiinni. ei siinä mitään, mutta äitiä asia tuntuu nyppivän todella. hän tiuskii lapselle, ja aivan selvästi ärtyy tämän ujoudesta.
eli äidin suhtautuminen häiritsee minua, ihan kun hän häpeäisi lastaan.
Sellainen joka valittaa joka asiasta ja hakee huomiota kyseenalaisin keinoin. Ehkä on enemmän mallista opittuja tapoja kuin luonteeseen liittyvää.
Selkeästi psykopaattiset. Ne pitäisi asettaa erikoistarkkailun alle koko loppuelämäkseen. Erityisesti politiikkaan niitä ei saa päästää ikinä.
Pidän joka ikisestä lapsesta, mutta siinä vaiheessa kun alkaa käyttäytyminen olemaan suunnilleen " haista vittu" sarjaa niin ei ole myötätuntoa..