Miten nopeasti reippaalle kävelylenkille synnytyksen jälkeen??
Vauva nyt 9 päivää vanha ja kolmas lapsemme. olen hyvässä kunnossa nopean synnytyksen jälkeen ja kovasti tekisi mieli lähteä lenkille.
Mietin, onkohan jotain fysiologisia esteitä, että tulisi ottaa nyt ihan rauhassa tms.
En siis juoksemaan ole lähdössä, mutta muutamaa kilometriä ajattelin, pikkukävelyllä olemme vaunuttelemassa jo käyneet.
Kommentit (6)
sanoisin vaan että ei liian aikaisin (siis takapakkia jos tulee, voi kestää tosi kauan että palautuu..) Malta vaan. Mutta jos tunnet olevasi kunnossa käy kokeilemassa! Kyllä sen aika npeasti huomaa jos ei pysty. Itse olen tässä 7 viikkoa sektion jälkeen aina kokeillut lähteä, mutta kun haavaa alkaa jomottaa ja tulee paha olo, niin olen todennut että ei vielä. Onneksi olkoon vauvasta! :)
Mutta muista että et vedä itseäsi piippuun ja juo riittävästi sekä lenkin aikana että sen jälkeen niin ei tule kuivumista eikä maito vähene.
Minä kävin toisen lapsen synnytyksen jälkeen reippaalla vaunukävelyllä heti kotiin päästyäni. Eli vauva syntyi su-aamuna ja kotiin päästiin ti. Keskiviikkona kävin ekan kerran vaunuttelemassa noin 4km. Ekan synnytyksen jälkeen th sanoi ettei voi lähteä kävelylle ainakaan kahteen viikkoon synnytyksen jälkeen " ettei voimat lopu" . No joo...
Mutta kävele tosiaan niin että kuulostelet itseäsi miltä tuntuu. En näkisi mitään estettä jos itsestäsi tuntuu että jaksat/haluat/pystyt kävelemään.
Mulla kesti tuo toinen synnytys hurjat 13min. kun vauva tuli ihan syöksymällä. Nopsaan siitä kyllä toipuikin vaikka tikkejäkin tuli muutama.
Mulla oli hätäsektio, mutta haava oli täysin parantunut(=ei haitannut kävelyä tai muutakaan norm. elämää) 3 viikkoa synnytyksestä.
Onko sulla tulehtunut se??
Mä olin kuopuksen syntymän jälkeen heti ihan ennallani, eikä ollut mitään estettä jatkaa elämää kuten ennenkin (alle 48 h synnytyksestä pulkkamäessä jne.).
TOSIN se on sanottava, että liika, liian rankka lenkkeily aiheutti vatsalihasten päiden tulehtumisen. Siis niiden päät tulehtuivat häpyliitoksen tienoilla, ja sen olisi voinut välttää jos ei olisi niin rankasti heti rehkinyt.
vain jaksat. Toipuukin nopeampaa.