G: Silitätkö tyynyliinat?
Juuri vaihdoin petivaatteet ja mietin, että silittävätköhän kaikki tyynyliinat.. Meillä kotona äiti aina silitti ja kai se siitä on jäänyt minuunkin. Pysyvät siistissä pinossa ja pysyvät muutenkin siisteinä.
Lakanat ja pussilakanat " vedetään" miehen kanssa, eli niitä en silitä tai mankeloi.
Kommentit (9)
En koskaan viitsi kostutella uudestaan mankelia varten, kuivuvat usein kuiviksi ennen kuin lakanat ovat tarpeeksi kuivia mankelointiin.
Minä kuitenkin silitän joka viikonloppu kauluspaitoja, joten menevät siinä samalla. Petivaatteet vaihdan noin 3 viikon välein ja siitä se 4 tyynyliinaa tulee, että tulee ne siinä silitettyä.
Ja sen ainoan kerran kun olen mankelia pesutuvassa opiskeluaikoina käyttänyt, sain lakanan sinne niin totaalijumiin, että piti soittaa korjaaja apuun. Eli arvatkaa, omistanko mankelia.
Minä sen kun viikkaan ne kaappiin suoraan narulta. Onko siitä jotain merkittävää haittaa, jota en ole vielä huomannut?
En silitä muutenkaan juuri mitään, jos ei ole aivan pakko. Mies silittää omat kauluspaitansa ym.
Siis tuo vetäminen, on ehkä väärä sana, mutta siis kahdestaan viikataan lakanat. Muuten siis samanlailla, mutta se itse vetäminen jää pois. Varmaan se tehdään, että suoristuisivat enemmän? Meilläkin aika sileät ovat, kun narulta ottaa, ettei tarvitse erikseen vetää.
mä silitän kaikki vaatteetkin, paitsi sukat ja alushousut ja rintsikat
Ja ne lakanat ja pussilakanat meilläkin vain " vedetään" .
Ennen sitä en silittänyt/mankeloinut.