Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi kerralla palkkaan lapsettoman tai vanhemman naisen tai sitten miehen

Vierailija
19.03.2008 |

Hieno homma, Joulukuun alusta ollut uusi työntekijä on jo ollut 2-3 viikkoa pois töistä. Ensin oli kipeä n. kuukausi sitten, nyt lapset ovat kipeinä ja ilmoitti äsken, että on itsekin jo taas flunssassa. Mun pitäisi olla äitiyslomalla mutta käytännössä joudun tietysti töihin, kun ei muita työntekijöitä ole.

Kamala riski palkata ihminen. yritykseni on tosi pieni, mutta siitä saa elannon yhdelle. Nyt maksan siis palkkaa tälle naiselle, joka hoitaa omia lapsiaan kotona. Tiedän että se on ihan lakiin perustuva oikeus hänellä, mutta eipä ole kovin kohtuullista.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lapsettomatkin on poissa töistä ihan samalla lailla. Omassa yrityksessäni on itseni lisäksi kaksi kokopäiväistä työntekijää (molemmat lapsettomia naisia) ja tälläkin hetkellä molemmat ovat sairaslomalla. Toinen on kaksi viikkoa ja toinen viikon. Omakin lapseni on kipeä, onneksi mies pystyi jäämään hänen kanssaan kotiin, kun itse on pakko tulla töihin! Sijaisia en tähän hätään löydä mistään, eikä kyllä olisi varaa palkatakaan, kun joudun maksamaan työntekijöiden sairaslomapalkat.

Että näin kivaa on tämä yrittäjyys....

Vierailija
22/37 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ja ystävälläni on firma ja aina sumplitaan lasten hoidot kuin sairatelemisetkin :)

ikinä ei mitäänongelmaa, koska molemmilla on " omansa kiinni" tässä, ei kannata edes ottaa ULKOPUOLISTA TYÖNTEKIJÄÄ koska ei sellaiset tee motivoitunutta työtä.

fakta.

ja minulla on 2v ja 5 lapset, ystävälläni 8v, 3v ja 1v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla on ollut viime syyskuusta alkaen

-2 korvatulehdusta

-5 keuhkoputkentulehdusta

-1 keuhkokuume

-1 rotaviirus

-1 silmätulehdus

-yrjötauti

Ja nämä kaikki on olleet sellaisia et olen joutunut olemaan kotona. Poika on ollut tarhassa n 4 viikkoa sitten syyskuun ja työnantaja on ihan hermona. Ei voi mitään mun on pakko hoitaa lapseni kuntoon. Mieheni on yrittäjä ja ei voi olla pois töistä ja muuta apua ei ole. Mummo ei hoida ja toinen asuu 1700km päässä, ei sukulaisia tai ketään jota voisi pyytää apuun. Kotiin en voi palkata koska palkkani ei kattaisi hoitajan palkkaa.

Vierailija
24/37 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyisi uusia työpaikkoja, jos yrittäjien riski tällaisissa pienenisi. Ap, olet oikeassa, työntekijän palkkaaminen on aina myös suuri riski.

Vierailija
25/37 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin isoissa työpaikoissa, kun tulee uusi ihminen ja joutuu erilaiseen bakteeriympäristöön, niin saa heti kaikki tarttuvat taudit, ihan sama kun lapset jotka aloittaa päiväkodin, sairastavat ekan vuoden aikana monen monta kertaa. tämä tiedetään ja ymmärretään isoissa työpaikoissa, joissa se ei aiheuta niin suurta häiriötä kuin pienissä yhden-kahden miehen/naisen firmoissa.

Vierailija
26/37 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voi tehdä osan töistään etänä.

Mulle tää sopii hyvin hoidinhan lapset kuitenkin 7v ja 5v kotona. Nyt on miehen vuoro kantaa vastuuta. Mies vie ja hakee pääsääntöisesti pienemmän lapsen tarhasta sillä mun työ on kauempana ja näin lapsen hoitopäivät pysyy lyhyenä.

Vierailija
27/37 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä entisistä työpaikoista kerrotaan, jos sairaslomia on paljon.

Vierailija
28/37 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itsekin olen aina sairastanut 1-2 päivää viikon/kuukauden sisällä kun olen aloittanut uudessa työpaikassa. Minua on varmasti pidetty sairastelevana tyyppinä, vaikka sairastan 15 v kokemuksella 2-3 päivää vuodessa. Lapseni myös sairastelivat eka puolivuotta muutaman kerran kun aloittivat päivähoidon, sen jälkeen ei ole moneen vuoteen sairastelleet kuin 1-2 päivää vuodessa.

Vierailija
29/37 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko ap:n työntekijällä 4 kk:n koeaika?

Vierailija
30/37 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolkoon nälkään jos on kerran niin heikkoa tekoa ettei edes terveenä pysy.

Samoin naiset pitäis saada irtisanoa heti kun pamahtavat paksuiksi. Kyllä ne filippiinot meidät hyvin hoitaa parin kymmenen vuoden kuluttua; elättävät meidät ja maksavat myös kaikki palvelumme.

Vierailija:

voi ottaa päähän, kun ihminen on kotona ja hänelle pitää maksaa palkaa. Sairauslomankin ymmärrän samalla tavalla mutta sekin v*tuttaa. Se on pienelle firmalle ihan kauhean kallista.

Vierailija
31/37 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko ajan on jengiä saikulla, lomilla, missä lie. Yksi äiti on koko ajan semmoiset pari päivää kuussa " sairaita lapsia hoitamassa" . Yhtä muijaa en ole siellä työpaikalla parin vuoden aikana nähnyt kuin suunnilleen parin viikon aja, on sairauslomalla....

Poissa ovat vanhat ja nuoremmat.

Itselläni on myös lapsi, mutta saan hoitoapua isovanhemmilta tarpeen mukaan. Olen myös monesti pyhien välipäivinä ollut töissä, kun nämä keski-ikäiset " elämäänsä vittuuntuneet ämmät" pitävät lomiaan.

Toiset ottavat oikeuksistaan kaikki irti, itsellä sen verran kova työmoraali, että töihin mennään, kun palkkakin maksetaan. Taitaa olla siis vähän työntekijän työmoraalista kiinni.

Vierailija
32/37 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun moraali sanoo et jos lapsi on kipeenä niin sen hoidan ensin. Tarhaan en sairasta lasta vie sanoi työnantaja tähän ihan mitä vain. Mun moraali käsitykseen kuuluu et lapsi on tärkeämpi kuin työ ja niin se tulee olemaan jatkossakin. Toki olen pahoillani et olen ollut töissä vain tuon 4 viikkoa viimeisen yli puolen vuoden aikana mutta en ole voinut muutakaan.

Vierailija
33/37 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on moraalia, pitäisi sinun sanoa itsesi irti töistäsi. Tällä hetkellä tuo moraalisia on itsekästä.

Vierailija
34/37 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa moni yhä pienempi menee päivähoitoon kun isän korvamerkityt vapaat alkavat. Pakotettua, näennäistä tasa-arvoa.

Minulta kysyttiin työhaastattelussa, kuka hoitaa kun lapsi on kipeä. Sanoin, että vuorotellen ja se kumman on helpompi jäädä. Niin on tehtykin.

Vierailija
35/37 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos sulla on moraalia, pitäisi sinun sanoa itsesi irti töistäsi. Tällä hetkellä tuo moraalisia on itsekästä.

Vierailija
36/37 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyö ja on osittaisella hoitovapaalla.

Ensin oma saikku kun on 4 päivän työputki. Viikonloppu vapaata, sitten lapsisairaspäivät ja tulee tekemään vain viikonloput. Ja on oikein erikseen toivonut viikonloppuöitä kun ovat kalleimpia. Ne kannattaa tehdä.

Ollaan vain kummasteltu, että miten saa lapsisairaspäiväksi kaikki iltavuorot ja aamuvuorot, vaikka hänellä on mieskin. Käsittääkseni jos mies on aamun töissä niin itse voi tulla tekemään iltavuoron miehen tultua kotiin.

Mutta hän onkin osastonhoitajan bestis. Hänelle ei päde samat säännöt kuin meille muille.

Vierailija
37/37 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä nyt voi olla kortistossakaan, ettei vaan joudu toisen yrittäjän ristiksi. Eli pyhällä hengellä pitää sairastelevan lapsen vanhemman elää, jos on yh tai puolisolla niin pieni palkka, ettei se riitä koko perheen elättämiseen.

Vierailija:

hoh, miten joku voi olla noin pässi ja typerä. Ai että pitäiskö ihmisen mennä työttömyyskortistoon, koska on saanut paljon sairastelevan lapsen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän