Odotatko tai oletatko että pääsiäsvierailu
paikassa on ruuat tarjolla? Vai pitäisikö olla omat murkinat? tai käydä pizzalla tmv?
Kommentit (13)
Etkö voi ottaa puhelinta kauniiseen käteesi ja kysyä asiasta? Tai jos teille tulee vieraita, kysy tulevilta haluavatko syödä tms.
Jos meille tullaan kylään syötän. Jos menen kylään oletan, että mut syötetään. Yhdeltä tutulta ajettiin viimeksi suoraan syömään Mäkkäriin. Oltiin niin pöyristyneitä, ettei varmaan ihan heti mennä uudestaan.
Törkeää ja noloa jättää ruuat tarjoamatta, erityisesti lapsille.
Oikeasti rakastan sitä, että saa miettiä ja valmistaa kaikki isolle porukalle. Ja kyllä oletan kyläilykutsun saadessani, että etenkin yön yli kyläillessä isäntäväki tarjoaa ruoan. Toki viemme tuliaiset, jotka korvaa aiheuttamaamme vaivaa. Mutta siis me kyläillään vuorotellen tiettyjen perheiden luona, joten yhtä paljon kaikki pääsee valmiiseen pöytään.
Jos on nopeahko vierailu (pari - muutama tunti), en odota ruokaa mutta jos ollaan esim yötä niin tottakai siinä ruoka-aikakin ehtii olla.
Ja tietysti itsekin tarjotaan vieraille sapuskaa niin, ettei kenenkään tosiaan tartte pitsalle lähteä tai omia sapuskoja kuskata.
kysyimme itse, voimmeko tulla?
Ollaan koko pääsiäinen. Ajateltiin päivisin käydä ravintolassa
Vierailija:
kysyimme itse, voimmeko tulla?Ollaan koko pääsiäinen. Ajateltiin päivisin käydä ravintolassa
ja loukkaantuisin törkeästi jos joku tulisi ruokakassien kanssa kyselemään miten mikro toimii.
Mieluummin tekisin nyt niin, että soittaisin kyläpaikkaan ja kysyisin, että mitenkäs tehdään ruokailujen suhteen. Että mitä te voisitte viedä mennessänne, sovitte vaikka tuovanne pe ja su ruokatarvikkeet kaikille ja isäntäväki hoitaa la ja ma. Eli ostatte lihat ja lisukkeet ja aamiaistarvikkeet mukaan, lisäksi viiniä yms. tuliaista.
Meillä on usein vieraita, jotka viipyvät useamman päivänkin. Kyllä minä vähän ihmettelisin, jos he joka päivä katoaisivat jonnekin ravintolaan syömään. Ajattelisin varmasti, että mikä on kun minun ruoat ei kelpaa.
Itse veisin jotain ruokatuliaisia. Ei mitään peruselintarvikkeita, vaan jotain erikoisempia, hienompia pääsiäisherkkuja. Ja sitten kysyisin emännältä voinko osallistua ruokakuluihin.
Minustakin olisi outoa jos vieraat tulisi kauppakassien kanssa. Kutsuttuja tai ei, vieraille tarjotaan ruoka
Ihme touhua tosiaan, jos joka päivä vieraat häipyy ravintolaan itsekseen syömään. Eri asia jos ystäväperheen kanssa sovittu, että ruokailut hoidetaan tällä tavalla ja perheet siis menee yhdessä aina ulos syömään.
Vielä parempaa