Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin jo ennen yhdeksää Mikon kanssa kaupoilla. Tuli tehtyä ruokaostokset ja niin vähän muutakin.. Jos ei eilen ollut shoppailu into päällä, niin nyt oli.. Aleksi 13 oli kiva käsilaukku ja PUOLEEN HINTAAN. Eihän sitä siis voinyt jättää sinne, eihän??? Hemtexillä oli niin kivoja verhoja edullisesti, että lähtipä niitäkin kolmet parit matkaan.. Hieman jäi vaivaamaan yksi mukava kylppärin matto, jota katselin, mutten sitten kuitenkaan ottanut... Ja aurinko kuin paistoi niin mukavasti, ostinpa uudet aurinkolasitkin.. Uutta paitaa katselin myös, muttei millään löydy sellaista, mikä todella miellyttäisi.. Ja kaikkea pientä tietysti tarttui mukaan..

Mutta nyt se sitten pitäisi alkaa siivous urakka. Taas. Kunhan hieman paikkoja siistin, olisi vaan ihana päästä pesemään nuo ikkunat...

Moni oli lähdössä reissuun.. Pitäkee mukavaa!! Ja tietysti kaikki kotiinkin jäävät..

Vierailija
2/31 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopea kurkistus tänne :)!

Jotenkin tökkii tämä siivoaminen, mutta tehtävä se nyt kuitenkin on.

Mietin kuumeisesti mitä muuta kuin mämmiä ja pashaa voisi tehdä jälkkäriksi...Ideoita kellään. jos onpi niin laittakaahan vinkkejä, reseptejä mulle pian. Ehdin vielä kauppaankin tästä tänään, kun tämä huushollaaminen ohitse.

Morot ja palailen taas...toivottavasti uusia reseptejä hakemaan :)

Haikarapolska ja Olivia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veslikin täyttää huomena jo sen 6 kk. Kyllä aika menee nopiasti eteenpäin!

Ihania ryhmäkuvia oli. Voi kun itekin pääsisin tapaamisiin,mutta täältä Keski-Pohjanmaalta on sinne turhan pitkä matka. Jospa kesällä pääsisin kyläileen serkulleni Vantaalle ja voitas silloin ehkä tapailla?

Kevätaurinko paistaa ja mulla stressi senkun kasvaa, kun näkee joka ikisen pölyhiukkasen.... menee hermot kun koko ajan on niin sotkuista täällä. ja sehän ei auta yhtään, että kissalla on karvanlähtöaika. Voiskin vain ajaa siltä karvat pois. Dumle, jos sulla on ylimärästä aikaa niin tulisitko meille vähän siivoileen? :)

Mukavaa että kewa oli päässyt isompaan kaupunkiin. Toivottavasti saisit vielä kunnolla nukuttua. odotan jo innolla koiralle koti ohjelmaa ja jaksoa jossa te olette. uskon kyllä että ikävä on suuri sinulla. Miten teillä ukko nyt nukkuu öisin? Kävitkö tarkistamassa niitä korvia?

Miehen töihin paluuseenkaan ei ole enää kuin 3 viikkoa. Äkkiä mennyt aika. Ajattelinkin nyt leipoa pakkaseen kaikenlaista kun vielä on aikaa. Onko kenelläkään mitään hyviä piirakan tai kakun ohjeita? Pätkiskakun ohjeen olen jo ehtinyt hukata...

Mukavaa pääsiäistä kaikille ja lomailijoille mukavaa lomaa. me ollaan ihan kotosalla koko aika.

Mutta nyt täytyy mennä jatkamaan hommia.

Uma ja vesli huomena 6 kk

ja onnea Ukolle! Eikös se ollu teillä tänään 6 kk päivä?

Vierailija
4/31 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kiireen keskeltä lyhyesti kirjuuttelen. Onpa mukava aurinkoinen keli ainakin täällä etelässä.

Minä ajattelin muuten tehdä jälkkäriksi ihan marjapiirakkaa pääsiäisenä. Siihen voi sitten laittaa vaikka ananasta tai persikkaa lisäkoristeeksi, että tulee pääsiäisen väriä. maistuu kaikille. Mämmi ei oikein putoa meillä muille kuin mulle! Mutta ostin sitä kuitenkin.

me ollaan pääsiäinen kotosalla, mutta tehdään päivän reissuja keravalle ja porvooseen. Katsotaan miten rytmit menee neideillä, kun pitäis kahden unia vekslata.

Onko teillä sunnuntaille munienpiilotustraditioita? meillä pupu piilottelee kaikenlaista ja lapset etsivät. ostin nyt irtokarkkejakin, joita laitan sitten kinder-muniin, siis niihin keltaisiin. ovat yllätyksiä ja maistuvat paremmin kuin suklaa. ja muutakin jekkua keksin.

Tosi kiva kuulla, että kewa olet suht kunnossa. Täällä jo suunniteltiin kiinan-matkaa. Olis lähdetty sua etsimään!

Jäi taas tuo treffi meiltä. On näitä lapsukaisia niin monta mukaan otettaviksi, että en jaksa edes suunnitella. Ehkä sitten joskus. Mutta ihana kuva teidän treffeistä!

Meillä oona nukkuu yhä tosi huonosti. Toissa yönä enkat, varmaan 20 heräämistä. Se oli se kukkakaalikokeilu. (laitoin ihan vähän bataatin joukkoon.) Tuntuu olevan herkkä vatsa neidillä. Viime yönä sitten vaan kolme herätystä ja kaikki tissillä eteenpän. Minäkin haluaisin jo muuta kuin bataattia tarjota. kana siellä joukossa ei maistu, kesäkurpitsaa, maissia tai parsakaalia olen laittanut. Riisi meillä on käytössä, puuron muodossa.

Oikein mukavaa pääsiäistä, käyn lukemassa, saa nähdä onko aikaa kirjuutella. Piti kommentoida muutakin, mutta juuu...

Uma, miten tissitykset? Kelpaako muuten kuin makuullaan? Miten jakselet? Siis henkisesti ja myös selkä?

Voikaa hyvin! Nyt Oonalle mosetta tarjoamaan...

apinaemo ja oona 0709 ja paljon kirjoitusvirheitä

Vierailija
5/31 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää taas tyhjää täynnä, niin huonosti nukuttu meilläkin:( Viime yönä taas heräsi tunnin välein, 1½ tuntia oli pisin unipätkä. Kyllä olet apinaemo mielssä ollut näiden huonojen nukkumisten kanssa! Teillä vielä muitakin lapsia kenen kanssa pitäisi jaksaa touhuta. Toivottavasti alkaa pian nämä lapsoset nukkua.

Dumlella mies paljon poissa. Ymmärrän kiukkusi erittäin hyvin! Meillä on mies päivätyössä 10-18.00, sen lisäksi hänellä on oma firma, niitä hommia tekee aamuisin ja joskus vapaapäivinä. Lisäksi lopettelee iltalukiota;kaksi ruotsin kurssia vielä käymättä (kirjoitukset onneksi ohi!), eli koulussa on ti ja ke illat. Lisäksi maanantaisin on sulkapalloa työkavereiden kanssa ja lenkilläkin käy aina kun vaan ehtii. Yrittää taas lähteä maratonia syksyllä helsinkiin juoksemaan, on juossut sen kaksi kertaa aiemmin. Välillä kyllä ottaa aika kovin päähän olla lapsen kanssa aamu seitsemästä ilta yhdeksään kahdestaan. Onneksi on minun äitini tässä lähellä ja auttaa meitä todella paljon!

Uma kyseli jotain leivontaohjeita. Minä leivon usein tälläisin suolaisen piirakan, jos on vaikka vieraita tulossa tai viikonloppuna iltapalaksi:

piirakkapohja (olen laiska ja ostan pakkasesta valmiin!)

1 punainen paprika

1 paketti kalkkuna leikettä

1 paketti fetaa TAI aurajuustoa

3 munaa

1 purkki kevytkermaa

paprikat ja kalkkunat pilkotaan pieniksi paloiksi ja kaikki vaan vuokaan sekaisin! Viimeiseksi muna-kerma seos. Uuniin 200astetta 30-40min. Herkullista on:)

Ihania kuvia oli teidän tapaamisestanne! Varmasti on ollut hauskaa sekä mammoilla että lapsilla!

Nyt laittamaan kotia kuntoon, kunhan adora herää uniltaan lähdemme käymään kummityttöni luona viemässä virpomispalkat.

ladorada ja adora 260907

Vierailija
6/31 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

onko kenelläkään kävelytuolia? Joko käytätte? Miltä tuntuu?

Minä sain tutulta sellaisen lainaan ja olen vähän kokeillut. Mainio vekotin! neiti seisoo/istuu siinä ja pomppii niin, että se liikkuu vähän. Tuntuu viihtyvän. Mietin vaan, että milloin se on tarkoitettu käytettäväksi. Meillä ei ole muilla sellaista ollut, mutta muistan erään tuttavan käyttäneen sellaista ja kehuneen kovasti.

Heissulivei taas! Neiti tuossa kiljuu ja huitoo, siis kävelytuolissa!

apinaemo ja oona 0709

Vierailija
7/31 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Kewa että pääsitte pois sieltä kamalasta pikkukaupungista! Ja onneksi pääsette kokonaan kohta taas kotiin! Eikös teidän kesällä jo pitänyt palailla? Kävinkin heti kurkkaamassa teidän Idaa, voi miten suloinen!

Uma, ilman muuta ilmoittele kun olet näillä suunnilla, samoin kuin muutkin!

Ladoralla on tosiaan ollut " hauska" siivousurakka! Heh, aika näppäriä tapauksia nämä meidän pikkuiset jo =).

Kaikki olette ilmeisesti saaneet pääsiäissiivoukset jo valmiiksi ja ostoksetkin tehtyä. Huoh, täällä mä taas olen jättänyt kaiken viimetippaan. Illalla siivotaan ja kaupatkin käydään sitten silloin. Luka tosin nukkuu nyt partsilla joten mä kyllä ehtisin sillä välin tekemään vaikka mitä.. Pitäsiköhän sitä olla fiksu vai laiska? =)

Kyllä mä taidan nyt järkätä ja pyyhkiä pölyt niin mies saa sitten illalla imuroida. Joten nyt mä menen ettei taas laiskuus iske!

Ihanaa pääsiäistä kaikille!

Colis ja Luksu

Vierailija
8/31 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut tyytyväinen, että jaksoin eilen siivota, eilen ärsytti, mutta nyt kun on puhdas koti, niin on se vaan ihanaa! Vielä pyykkejä setvin tämän päivän.

Kewalta iloisia uutisia, että muuttoa edessä!

Treffailut näyttää menneen hyvin ;D Hauska kuva tuo Haikarapolskan, näinhän sen kuuluukin mennä pikkuisten kanssa :) Eipä tule itsekään päästyä noihin tapaamisiin mukaan kun täällä asutaan, vaikka ihan kiva olisi..

Varsinaiset pääsiäis ostokset jätin väliin, vaikka kaupassa pyörähdettiinkin aamusella. Mennään sinne anoppilaan, niin eiköhän siellä ole taas pöytä koreana. Ja sunnuntaina jos oman äitini luona pyörähdetään, on varmaan sielläkin ruoka. Ei passaa valittaa :)

Ladorada mainitsit noista miesten poissaoloista.. Samassa veneessä näköjään ollaan. Voin onneks tuudittautua siihen ettei tämä ole lopullista, vain kausi luontoista (töitä on tehtävä kun niitä on!) ja toisaalta mies mahdollistaa sitten tämän maallisen mammonan ;) Tylsäähän tämä on ja joskus niiiin yksinäistä, onneks ollaan oltu kaikki terveinä, sit en jaksais jos sairastettas.. Tänään se mies vihdoin kotiutuu joskus illan hämärtyessä! Täytyy sanoa että mielessä on usein kaikki te äidit jotka joudutte olemaan paljon yksin, miehen töiden puolesta..

Kävelytuolista en oo koskaan oikein perustanut.. En tiiä oikein miks. Kai siksi kun niistä aina välillä lukee juttuja että eivät ole kehitykselle kenties hyväksi. En tiiä jos olis oikein laiska vauva tai ei viihtyis missään muualla, niin voisin sellaiseen lapseni laittaa :) Mutta en kovin helposti laittais. Apinaemo, kai ne on 6kk eteenpäin(?) Uma varmaan tietää kun sellaisen omistaa :)

Mulla olis pullataikina kohoomassa. Ajattelin tehdä siitä sellaisen pääsiäis " herkun" , kun ei mämmeistä ym. välitetä. Kokeilen noita omena ja luumu pilttejä väliin, eli teen pitkoja.

Hyvät pääsiäiset vaan kaikille! Parasta mennä leipomaan, vielä kun neiti nukkuu.

Dumle ja Menni - joka pikkasen ryömii :)

Vierailija
9/31 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on mummilla tämän päivän ja mulla onkin sitten siivouspäivä, huoh. Vaikka onkin ihana asua tilavassa 2-kerroksisessa omakotitalossa niin kyllä tätä aina siivouspäivinä kiroan. Ja tilannetta ei helpota yhtään se,e ttä ulkona paistaa aurinko, joten likaiset ikkunat ja jokainen pölyhiukkanenkin osuu pahasti silmiin. Ikkunat jäävät vielä pesua odottelemaan..

Koitan saada urakan valmiiksi ennen kuin mies kotiutuu niin päästään sitten pääsiäisen viettoon. Kaupassa käytiin pikkumiehen kanssa äsken ja kylläpä ihmiset taas hamstraavat ruokaa niin kuin ei olisi viikkoon kaupat auki ;) Lammasta on meilläkin perjantaina luvassa valkosipuliperunoiden kera ja jälkkäriksi ajattelin tehdä aprikooseista, appelsiinista, kermasta ja rahkasta jäädykkeen, pääsiäisen värinen onpi ainakin. Ja mämmiäkin menee meillä se yksi pakollinen ropeellinen.

Ihana kuva tosiaan treffiläisistä! Taisi tosissaan olla vauhti päällä tytsyillä ja pojilla siellä ;)

Mutta siis siivoushommiin vielä..oikein ihanaa pääsiäistä kaikille!!

Jondeliini ja ulkona nukkuva siivousapulainen

Vierailija
10/31 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsiäisruuista ollu puhetta. meillä ei syödä lammasta, pashaa eikä mämmiä. Ei kuulu meidän herkkuihin. varsinkin lammas on aikalailla inhokkilistalla. meillä on luvassa lohkoperunoita ja broilerin filepihvejä ja jälkkäriks nam nam mansikkarahkaa. Ei tehä mitään kummosempaa ruokaa.

Apinaemo kyseli kävelytuolista. Meillä veslillä tosiaan on sellanen ja se onkin ihan ykköspaikka. Rakastaa kyseistä kapistusta ihan täysin. Meillä siinä ei olla kauaa vielä. Ehkä korkeintaan 10 min kerrallaa. Ja laitetaan siihen kun ei jaksa enää lattialla olla ryömimässä. Niin ja kun mun täytyy saada tehä jotain rauhassa, ilman et tarttee koko ajan vahtia mihin poika on kerenny livahtaa. Mulla on monella tutulla ollut sellanen enkä ole ikinä kuullut tai huomannut että sellanen hidastais jotenkin kehitystä ym. kaikistahan aina löytyy muka jotain huonoa, niin sitteristä, hyppykeinusta ym. Mä en niistä perusta. Kyllähän se sitterikin hidastaa kehitystä, jos vauvaa pitää koko päivän siinä. Mun mielestä kohtuus kaikessa, niin ei ole mitään haittaa.

Niin ja apinaemo kyseli mun kuulumisia. En ole nyt viimeaikoina edes kokeillut imettää istualleen. Pitäs taas kokeilla joku kerta. Nyt olen tutustunut neljään muuhun äitiin, joiden kanssa kahvitellaan vuoroviikoin jonkun luona. Ja heidän luonaan, kyllä kehtaan pyytää päästä makkariin syöttämään. Jotenkin nyt en ole edes asialla kauheesti edes stressannu.

Muuten jakselen ihan hyvin. Nyt ei ole ollut mitään masiksiakaan. Mut se onkin ihan miehen ansiota. Ei ole huolen häivää kun se on kotona. Vähän painoa stressaan, kun pisteistä ei tule mitään, mut kun taas mies lähtee reissuun, niin aion olla tiukkana laihutuksen suhteen. Selkäkin ollut nyt parempi. Ainoastaan käden jännetuppitulehus vaan pahenee. Se on ollut kohta kaksi kuukautta mulla. Nyt ei taho pystyä ollenkaan peukaloa liikuttaa tai esim nappeja housuista avata. Täytyy varmaan ens viikolla soittaa lääkäriin aika. Jos vaikka saisin kortisoonipiikin.

Niin ja kun mies lähtee seuraavalle reissulle, olen järjestäny itelleni melkein joka viikoks fysioterapiaa selälle , niin eii pääse äitymään pahaks. Ja mä uskon et mielikin pysyy parempana nyt kun oon tutustunu niihin muihin äiteihin. En oo enää vaan kahestaan Veslin kanssa kotona.

Mutta nyt taas mentävä.

Vierailija
11/31 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lauleskellaan Mennin kanssa pullien paistumista katsellen.

Uma toi on kyl totta, että kohtuus kaikessa :) Ehkä se mun varovaisuus pätee just siihen että itse stressais kuin kauan uskaltaa pitää siinä jne. On meillä se hyppykiikkukin tuolla kaapin kätköissä, mut ei oo tullut otettua käyttöön.. Omaa vajaavaisuutta, ei muiden ;D

Jokohan ne pullat olis..

Vierailija
12/31 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipuri Hiiva saisi asettua taloksi tähänkin kotiin. Niin, että tervetuloa vaan Dumle meillekin leipomaan pitkoa :). Kävin kyllä tuossa kaupassa ja päätin valmistaa rahka-persikka piirakkaa meille. Mämmiäkin löytyy, mutta pasha jää tänä vuonna väliin. Pirkan ohjeilla olisi voinut tehdä kevyemmän version, mutta kun oikeastaan vain minä tässä perheessä pidän ja syön sitä, niin mitä turhaa valmistelemaan. Kyllä niitä kaloreita on ligh versiossakin runsaasti, etenkin kun sen yksin syö :).

Uma ja kaikki muutkin lammasta inhoavat... niksi siinä valmistamisessa on pitkä marinointi, oikea kypsennysaika ja ehdottomasti valkosipuli kuuluu asiaan.Olen minäkin " villasen" makuista lammasta syönyt ja se ei ole hyvää, mutta oikein valmistettuna erittäin maistuvaa.

Kewa, niin kävi, että minäkin aloin itkemään, kun kuvaa Idasta katselin ja sitä kuvausta luin. Oletko sinä siinä kuvassa myös juontajan kera? Mahtava juttu, että pystyt nyt taas kommunikoimaan meidän kanssa. Pekinghän on upea kaupunki, nyt varmasti viihdyt paremmin kun mahdollisuuksia enemmän mm. tutustua Kiinan mielettömään historiaan ja kulttuuriin. Ikävää, että yöt taas ukolla katkonaisia. Löytyikö syy mistä johtuu? Korvat? Väsyneeltä vaikutit, tsemppiä!

Alkoholi ja lapset aiheesta ollut keskustelua. itselläni ei ole tämän asian suhteen ihan nollatoleranssi. Meillä lapset ovat tottuneet siihen, että vanhemmat sen muutaman punalasillisen ruoan kanssa nauttivat viikonloppisin ja saunan jälkeen oluen/siiderin. Minusta se on ihan normaalia alkoholikasvatusta, viiniä ja olutta voi nauttia kohtuullisesti, eikä se ole mikään paha, kielletty tabu. Eri asia sitten on, jos tarkoitushakuisesti humallutaan, sellaiset juhlat eivät ole lasten paikka, mutta esim. uudenvuoden aattoja, vappuja yms. juhlia ollaan vietetty isolla porukalla lapsiperheiden kanssa ja alkoholiakin on ollut, mutta sitä on nautittu todellakin kohtuudella. Itselläni kuitenkin on periaate, että en ota kun sen lasillisen kaksi ruokajuomana, kun lapsia on paikalla. Minun lapseni ovat yhden kerran nähneet minut iloisessa hiprakassa pari vuotta sitten ja se ei ollut ollenkaan heidän mielestään hauskaa. Tämäkin tapahtui vähän kuin vahingossa palatessani ystäväni luota illanhämärässä ja tytöt olivatkin hereillä. Tästä tuon tuostakin vieläkin muistutetaan, tosin hymy huulessa jo tänä päivänä.

Muutakin piti kommentoida, utta mitä...

Ai niin, kiitos turvaistuin vinkeistä!

Peikkoäet, mikä tilanne teillä siellä? Kaikki jo terveitä?

Apinaemo, sisukas ja sinnikäs sissi olet, en voi muuta todeta.

Haikarapolska ja Olivia, jota ei nyt vähääkään kiinnosta lattialla oleilu, mua kommenetaan...taas :)

Vierailija
13/31 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla tosiaan on satanut, oikein harvinaista! Toivottavasti putsaa vahaisen ilmaa, myrskyt ja kova tuuli pyoritta niin etta silmat ja suu hiekka taynna kun ulkona kay. Kylla on ihana etta tanne paastiin, toivottavasti tutustun viela toisiin suomalaisiin ja saan elaman jotenkin kuntoon. Kohta sitten onkin kesakuu ja sitten kotiin!!!

Ida koira on/oli kylla ihana, mutta paras ratkaisu se pois antaminen oli. Kuvassa olen mina, hirvean pyorean nakoinen ja hiuksetkin viela pitkat. Taalla siis kavin taas kampajalla ja hiuksia ehka noin 5cm verran jaljella. On kylla helppo ja kevyt olo!

Kavelytuolista on monilaisia mielipiteita, mutta jotkut lapset tykka kovasti ja jos helpotta aidin elamaa, niin mikas siina? Mietin itse miten tiukka olin esikoisen kanssa: syotiin vaan itse tehtya ruokaa ja ulkoiltiin paljon, joka ilta kylpyyn yms typeryyksia. Nytte ukko vaan roikku mukana ja kasvaa-kehitty silti. Loppujen lopuksi ei ole mitaan valia koskaan vauva oppi kaantelemaan, ryomimaan, istumaan, noin 1.5 vuotiana on melkein kaikki samassa kehitysvaiheessa. Helppo on kylla kun ei tarvitse ukkoa viihdytta, han katselle mita esikoinen puuhailee ja see riitta hyvin. Huomasin miten vaikea on kun mies otti esikoisen mukana illalliselle, ukko kitisi koko illan ja vaati virikkeita, huhhhh. Etta jokaisessa asiassa on kaksi puolta.

Turvaistuin keskustelu on kiva, taalla kun ei kaytetta tuoleja... Lapset sylissa vaan. Ihan turhaan otetti istuimet mukaan, menee nytte kesalla mukana Suomeen takaisin esikoisen istuin. Kaukalo voi vaikka jaada tanne, oli halvin malli muutenkin. Kotona meilla Recaro istuin, kasvot menosuuntaan mutta esikoinen oli 8kk kun otettin kayttoon ja tyytyvaisia ollaan. Hyvat sivusuojat ja lapsi on korkealla, nakee hyvin ulos. Ja lopuksi jaa siis vaan koroke, ei pitaa osta enaa lisaa istuimia. Mielestani oli 200 euroa, Saksasta tilattiin.

Vasy on kylla tamalla aidilla, mutta nostan hattua apinaemolle ja toisille kenella iso perhe!!! Pitais olla ihan hilja kui minulla kuitenkin vaan kaksi apinapoikasta:) Kun paasemme oman asuntoon, sitten otan unikouluun kayttoon, hotellissa ei halua itketta. Kiinalaiset muutenkin sieda todella huonosti vauvan itkua!!!! Yhden lapsen saanto on tuonut vapaa-kasvatuksen, hurja katsottava etta kaikki on luvattu ja lapsia koulutettaan jo vauvasta asti...

Kiitokset ihanille sisseille kuuntelemisesta ja kiva etta on taas uutta porukka mukana. Terapia tama palstailu,

kewa ja ukko 6kk 1pv

Vierailija
14/31 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikos pitänyt aloittaa uusi pino.

Pitkäperjantaita savosta!

Täällä ollaan äitini patojen äärellä. Kohta lähden laskettelemaan esikoisen kanssa. Hän ekaa kertaa ja minä noin kuuden vuoden tauon jälkeen rinteeseen. Itse olin nuorena jatkuvasti tahkolla, miehen tavattuani se jäi. Harmi!

Olemme siis terveitä. Esikoinen tosin on aloittanut taas yskimisen. Keskimmäisen lääkekuuri loppui keskiviikkona. Poikasen antibiootit jatkuu ja pylly laulaa! Jatkuvasti tulee kakkaa ja välillä pyllyn iho oli aika punainen. Miten pitkiä kuureja olette saaneet vauvoille? Neiti kakkosen lääkäri sanoi että nykyään korvatulehdukseen määrätään viiden päivän kuureja, mutta kirjoitti silti seitsemän. Samoin Asmo sai seitsemän päivän kuurin. Toivottavasit massu nyt kestää tuon pitkän kuurin.

Pääsimme yhdeksi yöksi kylpylään. Asmo oli kerran altaan reunalla vaunuissaan ja viihtyi hyvin. Tytöt olivat kaksi kertaa uimassa. Minäkin pääsin sen verran poreammeeseen että rentouduin niin paljon että sain vähän tunteitani liikkeelle. Rakkausvauva kirjoitti kauniisti siitä kuinka tärkeätä on kuunnella mitä minulle kuuluu. Ja kuulla myös se mitä puolisolle kuuluu. No, minä olen väsynyt olemaan jatkuvasti huolissani. Se minulle siellä poreammeessa kirkastui. Toki olen väsynyt fyysisestikin, mutta kyllä valvoa jaksaa. Tuo huolimykkyrä sydämessä on ainakin minulle paljon raskaampi kuin valvotut yöt.

Toivottavasti Kewalla helpottaa elämä pääkaupungissa. Tietokone on sinulle välttämättömyystarvike siellä kaukana. Hyvä että miehesi sen hoksasi! Olet sissien sissi!

Ihania kuvia teidän etelänsissien tapaamisesta.

Kiitos alkoholikommenteista. En siis ole yksin tiukkapipoinen ääliö. Puhuimme mieheni kanssa kesän " bileistä" ja hänkin oli sitä mieltä ettei tilanne ehkä ole sopiva lapsille. Minun tekisi mieli jonnekin, vaikka Jazzeille Poriin. Ehkä sinne voisi perustaa leirin koko perheen kanssa, vaikka muut naukkailisikin ympärillä. Minusta on puute jos ei löydy sellaista yhteistä tekemistä lasten kanssa josta voisi kaikki nauttia. Jotku ulkoilma konsertit voisivat olla kivoja koko perheen juttuja, ellei suomalainen viinakäyttö olisi sellaista kuin on.

Adoralla mukava kakkashow!! Eikös olisi kiva jos olisi valvontakamera. Saisi sitten katsella miten homma hoitui.

Lampaasta. Meillä oli Asmon kastejuhlassa taivaallisen hyviä lammasjauheliha pihvejä. Jauhettu lampaanliha voisi olla hyvä aloitus lampaan syömiselle ja valmistamiselle. Jos olisimme kotona olisin varmasti taas yrittänyt lampaan valmistusta. Minulta jää tänä vuonna pääsiäisherkut väliin. Ei siis pashaa ; (

Muuta kommentoitavaa en nyt muista.

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Kuullaan!

peikkoäet ja APJ 1.10.

Vierailija
15/31 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi,ihanaa olla kotona!

Aadalla alkoi automatkalla to kuume ja sitä olikin sitten reippaanlaisesti lauantai päivään saakka ja nyt sitten tuli näppylöitä eli vauvarokoksi tuon diagnostisoin,eli ei mitään vakavaa onneksi.

Mä oon vaan niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin väsy ja mieskin kun tuo meidän rakkauspakkaus ei osaa nukkua;//( Eilen mentiin miehen kanssa ennenpuolta yötä sänkyyn ja 01.30 heräsi Aada ja 03.40 nukahti seurustelujen ja pienen kitinän jälkeen ja sitten 06.30 aamuherätys.aarg!Miehen oli sitten kiva ajella 4h tänään kotiin sen kipeän selkänsä tai oikeastaan jalkansa kanssa väsyneenä.

Että alkaa oikeasti kypsyttää kun tuo neiti ei ole vielä koskaan säännöllisesti osannut Mitään unia nukkua,Ainoa mikä on varma niin 20.00 käy yöunille ja herää sitten 1-20krt ja päivällä nukkuu välillä 1h(ja senkin useassa osssa)tai sitten 4h.Nyt nukku maalla ulkona kuumeessa 3 1/2h.

Hyvä kun neuvolat ja vauvalehdet käskee väsyneitä äitejä nukkumaan sitten päivällä kun vauvakin,ei vain toimi meillä.Mies on nyt niin kipeä ettei voi nostella ja leikkaus on kohta tulossa,mitenköhän sitten jaksan kun hoidan miehen,vauvan ja 2 lasta kun nytkin oon ihan poikki.Äitinikin muuttaa muualle kuukauden päästä.No täytyy jotakin keksiä.Mulla alkaa hartiat olee niin jumissa että huono-olo koko ajan ja näkyy tähtiä,mutta sitä en kehtaa liiemmin miehelle valittaa kun hän on niin kamalan kipeä 24h,eikä pysty kipujen takia edes nukkumaan..

Nyt lopetan kun tulee niin vali vali vali valia..

palataan kun olen " olemassa" .

Hyvää pääsiäistä;)

Vierailija
16/31 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo hyvässä vauhdissa pääsiäis siivoukset, matot pihalla ja sohvatyynyt ym. Tulipa hyvä pakkas kelikin tähän hommaan.

Muistelinko oikein että joku (peikkoäet?) mietti yhdistelmää lapset ja alkoholi. Mulla on täys nolla periaate humaltumisen suhteen, en laita lapsiani seuraan jossa alkoholia nautitaan sitä yhtä enempää. Itse oon joutunut kokemaan vanhempieni illanistujaisia lapsena ja jonkin näköiset traumat jäi, vaikkei ne edes ryypänneet ihan älyttömästi, ei edes sanaa ryypätä voi käyttää näissä tilanteissa! Mutta se tunne minkä lapsi kokee aikuisen humaltumisen takia on kauheeta.. :(

Viime juhannuksenakin kun oltiin menossa isäni mökille, jonne tuli muutama muukin lapsiperhe - varmistin moneen kertaan ettei ne ole sitten mitkään juomajaiset! (tai sit me ei tulla :)

Tää ois taas niitä yksiä aiheita, joista voisin puhua loputtomiin :)

Mutta taidamme jatkaa Mennin kanssa siivouksia. Paljon olis vielä edessä..

Dumle ja Menni siivousapulainen

Vierailija
17/31 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Jondeliini edellisessä pinossa mainitsi hyvän pointin siitä Gracon Cosmic(?) istuimesta, totesin samaa kun kokeiltiin kesällä autoon noita, Britaxilla oli joku jonka mallia en muista, jossa oli paljon paremmat nuo vyösysteemit ja jalkatilaa jäi huomattavasti enemmän - joten käyttöikä selkämenosuustaan pitempi! Noihin kilo suosituksiinkaan ei voi sinisilmäisesti tuijottaa, myös lapsen pituudella ym. on merkitystä kuinka kauan mahtuu selkämenosuuntaan. Se 3 vuottahan ois ihanteellinen ikä.

Kertokaa ihmeessä lisää näitä kokemuksia istuimista, helpottaa varmasti monen ostopäätöksiä :D

Oli siellä eilisessä pinossa paljon muutakin kommentoitavaa, mutta nyt ehri. Myöhemmin sitten :)

Vierailija
18/31 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumle on kyllä niin energinen, että tässä tuntee itsensä ihan saamattomaksi. Imuri uikuttaa hylättynä siivouskaapissa ja villakoiria pyörii nurkissa, mutta ehkäpä mä huomenna teen asialle jotain... Täytyisi ommella Jennille mikroliinoista oloasu, siinä hoituisi lattian moppaus kätevästi ryömimisen lomassa! ;-)

Kommentteja istuimista tosiaan kaivataan. Se Britax Multitech kiinnostaa kovasti. Kertokaa mielipiteitä, jos käytte liikkeessä katsomassa ja kokeilemassa. Varsinkin näin ekan lapsen kanssa ei oikein tiedä, mihin ominaisuuksiin kannattaa kiinnittää huomiota.

Jenni päätti valvoa viime yönä klo 3:40-5:00... Hoh hoijaa... Ei harmainta aavistusta mihin heräsi ja miksi ei nukahtanutkaan uudelleen. Hampaita? Uusia taitoja? Vatsan puruja? Eipä näistä aina ota selvää. Onneksi näitä huonoja öitä on aika harvoin. Syöttöjä meillä on kyllä edelleen 2-3 yössä. Kiinteitä menee vielä niin vähän, että nälkäkin varmaan on ihan oikeasti. Yksi syöttö kyllä varmaan riittäisi sen nälän poissa pitämiseksi...

Ihania kortteja ja kauniita piirroksia! Minäkin tunnustaudun askartelijaksi. Vähän sesongin mukaan tulee tehtyä kaikenlaista käsityötä. Jennin syntymän jälkeen en kyllä ole tehnyt juuri mitään, mutta ehkäpä tässä taas voisi jotain projektia aloitella. Strömsö on ihan suosikki ohjelma! Tällä hetkellä mielessä pyörii parvekkeen sisustaminen. Muutettiin viime kesänä tähän nykyiseen kotiin ja iso lasitettu parveke on edelleen vaiheessa kalusteiden ym. suhteen. Tykkäisin laittaa kukkia ja kasveja lattialle ruukkuihin, mutta taitaa olla huono idea Jenniä ajatellen.

Meidän pitäisi aloitella lihan tarjoaminen Jennille. Naudanlihaa ajattelin valmistaa, mutta miten? Minkälaista naudan tai possun lihaa ostatte vauvoille? Paistia? Kypsennättekö keittämällä vai jotenkin muuten?

Vierailija
19/31 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäis siivota mutta täällä sitä roikutaan vaan koneelle. Aamulla oli päättäneet murkut tulla sisälle ja nyt on lattia myrkyssä niin pakko pestä. Me asutaan sen verran metsässä että nuo murkut ovat joka keväinen riesa, mutta siitä huomaa hyvin että alkaa talvi olla takana :)

Peppi maistoi tänään lounaaksi ekaa kertaa kalaa, hyvin maistui. Ostin ihan valmiin purkkiruuan mutta meinaan kyllä laittaa pakkaseen itsetehtyäkin jahka kerkiän. Liha on mulla yleensä naudan paistia tai possun ulkofilettä jonka keitän yhdessä porkkanan kanssa ja laitan vähän mausteitakin joukkoon, persiljaa, pippuria, laakerinlehteä. Possun kanssa yleensä vielä pari lohkoa omppua. Sitten soseutan ja pakastan kuutioiksi. Sieltä on sitten näppärä ottaa ja sekoittaa joko perunan kanssa tai sitten jonkun kaupan valmiin kasvissoseen kanssa.

Vielä ei tyttö ole lähtenyt konttaamaan, yritystä on kovasti ja kiukku on kova kun ei pääse eteenpäin. Velipojat kovasti yrittävät siskoa opastaa.

Iltapäivällä tänään olis edessä neuvola Pepillä ja keskimmäisellä. Vanhin poitsuista pääsee mummolaan iltapäiväksi eskarin jälkeen.

Oottekos kovasti katsoneet Tanssii tähtien kanssa? Meillä se on 6v pojan suosikkiohjelma. Hän aloitti itse viime syksynä naapurin tytön kanssa kilpatanssin ja nyt meillä menee tuossa varsinainen parkettien partaveitsi aina sunnuntai-iltaisin ja arvostelee " ammatimaisesti" tansseja :) Huvittavaa on että meillä tosiaan 6v osaa paremmin tanssia kuin isi ja äiti. Mutta saapahan yksityistunteja sitten helposti ihan kotosalla jos tarvetta tulee ;)

Me kokeiltiin muuten eilen sitä kylpysaippuaa kun tuli siinä Liberon paketissa. En tiedä johtuiko siitä vai mistä mutta tyttö sammui klo 21.10 (normaalisti nukahtaa lähempänä kymmentä) ja nukkui heräämättä klo 7.30 asti. En edes tuttia laittanut yöllä. Eilen laitoin myös sänkyyn tytölle sellaisen pinnasuojuksen kun möyrii paljon enempi siellä nykyään. Meillähän ei ole pinnasänkyä ollenkaan vaan Peppi nukkuu sellaisessa jatkettavassa lastensängyssä joka on meidän sängyn ja seinän välissä niin ettei voi mitenkään pudota sieltä.

Ei maar, tartteis jatkaa siivoamista. Peppi nukkuu ja mulla olis tunti tehokasta aikaa käytettävänä ennen kuin tarvii lähteä hakemaan poikia.

minttupipsa ja peppi

Vierailija
20/31 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meille taas adora järjestänyt tänään äksöniä :0 Eilen illalla tuli pikkuiselle nuha ja yö meni jo senkin takia aika huonosti. Tänään päikkäreiden jälkeen kun hänet syötin, taisi viimoinen lusikallinen bataattia olla liikaa ja oksennus tuli! Kaikki maidot ja bataatit tuli ulos ja sitä sotkua oli jonkin verran.. Lapsi pyykille ja vaatteet koneeseen. Laitoin adoralle vain vaipan päälle ja jätin lattialle leikkimään ja tulin hetkeksi koneelle ja kohta kun menen katsomaan mitä pienoinen puuhailee oli järkytys aikamoinen! Hän oli saanut vaipan revittyä auki ja kakka oli tullut ja sitä oli kaikkialla! Koko lapsi ihan p*skassa, lattia samaa tavaaraa täysi (oli innoissaan oikein levittänyt sitä), matollakin sitä oli sekä leluissa. Huh, itku kyllä pääsi. Jos ei muuten ole äidillä ohjelmaa kyllä pienet näköjään sitä osaavat järjestää!

Alkoholista ollut puhetta. Minä olen myös sillä linjalla etten hyväksy humaltumista lapsen nähden. Meillä ei oikeastaan koskaan juoda kotona edes saunakaljaa tai viiniä. Minä en itse pidä viinistä ja mieskään ei sitten itselleen viitsi koko pulloa ostaa. Silloin kun juodaan on lapsi hoidossa. Meillä lapsena kotona vanhemmat joivat usein ruuan kanssa viiniä ja me lapset saimme aina maistaa ja se on mielestäni ihan ok, mutta humalaan asti juominen ei ole.

Turvaistuimista myös keskusteltu, meilläkin taitaa kohta olla edessä sen hankinta. Tosin ensin täytyy ostaa syöttötuoli ja minä haluaisin trip trapin. Tuntuu että koko ajan on jotain menoja tuon lapsosen kanssa!

Nyt menen hetkeksi sohvalle levähtämään!

ladorada ja adora 260907