Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintatulehduksen oireet????

Vierailija
19.03.2008 |

Mitäköhän tämä voisi olla?! Vauva on 5 viikon ikäinen ja on osittain imetyksellä. Tai siis saa imetyksen jälkeen aina pullosta lisää maitoa. Eilisestä lähtien rinnoissa on ollut kauheita vihlaisuja, etenkin toisessa rinnassa. Vihlontaa tuntuu imettäessäkin jonkin verran lähellä nänniä, jossain syvällä rinnassa... Ainakaan vielä ei ole kuumetta eikä rinnat ole mitenkään kovat yms. Mitä nämä vihlonnat on :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt äkkiä kaalinlehtiä rintojen päälle, auttaa varmasti !!

itse sain tolla hoidolla estettyä tulehduksen tulon =)

Vierailija
2/6 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mistäpä minä tiedän, miten muitten rintatulehdukset oireilevat, mutta itselläni oireet ovat olleet niin selvät, ettei ole tarvinnut miettiä, mistä on kyse: rinta on ollut kova, punainen ja niin kipeä, ettei siihen ole kärsinyt koskea, kuume on noussut todella nopeasti melkein 40 asteeseen, päänsärkyä oli myös. Olen sairastanut kaksi rintatulehdusta, joihin jouduin hankkimaan antibiootit.

Nuorinta imettäessä minulla oli noita vihlaisuja jossain alkuvaiheessa enkä tiedä, mistä ne johtuivat, ehkä imetysasennosta tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis ei imetysasennosta, vaan vauvan imuotteesta.

Vierailija
4/6 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kans imuasentoa kun vauva saa pulloa niin olisiko sen takia erilainen ote rinnasta ja siksi rinnat kipetyneet? Olen myös kantanut lasta todella paljon, pitänyt sylissä kun on koliikkia... Kipu on tosiaan osittain sykkivää ja vihlontoja yksittäisiä sellaisia. Tuleeko oireet pahemmiksi lyhyessä ajassa jos olisi rintatulehdusta?

Vierailija
5/6 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume nousee tosiaan ihan hetkessä korkeaksi, no alle tunnissa kuitenkin. Jos rinnassa on pelkkä kovettuma eikä kuumetta ja muita yleisoireita ole, niin sen voi ihan hyvin kotikonsteilla saada terveeksi: lämpimään suihkuun ja vauva tyhjentämään rinta. Mutta noita pelkkiä vihlaisuja en kyllä pitäisi rintatulehduksen oireena. Siitä voi tosin kehittyä rintatulehdus, jos pelkää kipua eikä anna vauvan tyhjentää rintaa kunnolla.

Vierailija
6/6 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli samanlaisia tuntemuksia rintoihin (ne oli suuret imetysaikana), kun kannoin vauvaa paljon kantoliinassa. Pari rintatulehdusta on ollut ja niiden ollessa kyseessä ei joudu miettimään, että onkohan tämä sitä- kuume on korkea lähes 40 astetta, vointi heikko ja rinta hyvin kipeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä