Kirjavinkkiä? Tekisi mieli lukea romaani, jossa olisi vahvoja naiskohtaloita.
Ei mitään tositapahtumiin perustuvia Prinsessoja, vaan hyvää tarinakerrontaa ja lukuromaania etsin. Saa olla käännös tai kotimainen.
Näiltä olen yleensä löytänyt, mutta on jo luettu: Sarah Waters, Margaret Atwood, Carol Shields. Auttakaa mua löytämään uusi suosikki!
Kommentit (32)
en muista mutta kirja kolmastoista kertomus on lukemisen arvoinen
Niissä romaaneissa on lukemista vähäksi aikaa!
Loistava kirja, jos kuningas Arthurin aika kiinnostaa.
Maeve Binchy kertoo hyviä tarinoita, ns. tavallisten ihmisten elämästä.
Joko olet lukenut Margaret Mitchellin Tuulen viemää?
Oli muuten upea kirja, kirjailijaa minäkään en äkkiseltään muista. Lisa Marklundin Elinkautinen oli myös hyvä.
Lisäksi on kehuttu kirjaa jonka nimi on suunnilleen Tuhat hehkuvaa aurinkoa tms, tositarinaa meille tuntemattomasta arabikulttuurista. En ole vielä ehtinyt lukea mutta listalla on!
Kirjakaupoissa kyllä tietävät, koska tuo Tuhat loistavaa aurinkoa on top 10 listoilla.
Paitsi se Tuhat loistavaa aurinkoa, sen taidankin ostaa. On kehuttu ja Leijapoika, kirjailijan edellinen, oli hyvä.
Kiitos, lisääkin saa vinkata.
Sellainen kirja kun Jumalaiset Ja-Ja-siskot oli aika hauska ja mukaansatempaava, just naisista ja kohtaloista.
sellaisia feel-good naisten ystävyydestä ja perheistä jne, tykkään!
Vierailija:
Sellainen kirja kun Jumalaiset Ja-Ja-siskot oli aika hauska ja mukaansatempaava, just naisista ja kohtaloista.
Jinnyn valinta, Tyttö ja kartanonherra, Ruoska...
kilpikonna ja olkimarsalkka (loistava muistelmateos)
Maan päällä paikka yksi on
Sekä:
Marianne Fredriksson: Anna, Hanna ja Johanna
Kirjailijaa en valitettavasti muista.
Tahitin tyttäret, todellinen hyvän tuulen ja vahvojen naisten tarina.
1900-luvun Ahvenanmaalta, näitä on muistaakseni kolme ja kertovat nuoren naisen elämästä, tosi hyviä!
Liza Marklundin dekkarit ovat mun mielestä myös kivoja, Annika Bengtzon tasapainoilee työn ja perheen välillä ihan kiitettävästi. Toimittajahehkutus menee kyllä välillä yli...
itse tykkäsin sekä kirjasta Rakas että Kilpikonna ja olkimarsalkka.
Jos Atwoodista tykkäät, tykkäät varmaan myös toisesta kanadalaisesta eli Alice Munrosta. Ja Tuomas Kyrön Liitto oli myös aivan mainio. Vähän kevyempää tavaraa olisi ehkä Virve Sammalkorven tai Laura Honkasalon kirjat ja Joanne Harrisit olet varmaan jo lukenut...Mainio ketju, lisää vinkkejä otetaan vastaan.
Utrion kirjat (aika klisheisiä toisinaan, mutta erittäin viihdyttäviä)
Hietamies, oma suosikkini häneltä Sonja-sarja Venäjän hovin loppuvaiheista ja neuvostoajan alusta.
Eiväthän hyvät lukuromaanit mihinkään vanhene, vai mitä?
*Sally Beauman- Hämärän enkeli ja Intohimo ja valhe
* Sarah Harrison- Kedon kukat
* Rosie Thomas - Kaikki minun syntini
Näissä ainakin loistavaa kerrontaa ja vahvoja naiskohtaloita.
Tietysti jos varsinaisiin klassikoihin mennään, ei ole Jane Austenin, Bronten sisrusten ja George Eliotin voittanutta.
Eivät tietysti niin vauhdikkaita, mutta... niin, voivat toki toisista vaikuttaa niin pirun kuivilta :D
Tästä on jo aikaa, siis ainakin 15 vuotta, kun luin tämän muistaakseni kolmen eri sukupolven kiinalaisista naisista kertovan todellisuuteen pohjautuvan kirjan, mutta yhä se on mielessäni hyvänä ja koskettavana kirjana todella vahvoista naisista erilaisten aikakausien koettelemina.
suosittelisin Anna Gavaldaa, esim. Kimpassa saa nyt pokkarina. On kyllä hyvinkin erityyppinen kuin esim. Atwood, mutta loistavaa lukemista Gavaldakin on!