Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjavinkkiä? Tekisi mieli lukea romaani, jossa olisi vahvoja naiskohtaloita.

Vierailija
19.03.2008 |

Ei mitään tositapahtumiin perustuvia Prinsessoja, vaan hyvää tarinakerrontaa ja lukuromaania etsin. Saa olla käännös tai kotimainen.

Näiltä olen yleensä löytänyt, mutta on jo luettu: Sarah Waters, Margaret Atwood, Carol Shields. Auttakaa mua löytämään uusi suosikki!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavia kirjoja kiinalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin sekä äitien ja tytärten yhteentörmäyksistä. Ainakin Ilon ja onnen tarinat ja Sata salattua aistia olivat ihan mahtavia.

Vierailija
22/32 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minä Phoolan Devi" . Ehdottomasti lukemisen arvoinen! Phoolan Deviä odotti orjan kohtalo. Hänet naitettiin 11-vuotiaana kolme kertaa vanhemmalle miehelle. Mutta hän nousi kohtaloaan vastaan. Johti rosvoarmeijaa, ryösti rikkailta ja auttoi köyhiä. (lyhennelty omavaltaisesti kirjan takakannesta) Onko kukaan muuten lukenu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Haku päällä, Kaikki kotona? Kertovat afroamerikkalaisista naisista ja heidän elämästään ja miesjutuistaan. Hauskoja ja hyviä.

Sitten pidän naisten elämänkerroista: esim. luin joku aika sitten Hitlerin sihteerin Traudl Jungin elämänkerran. Seuraavaksi aion lukea Leni Riefenschtalin (meniköhän nimi oikein?). Sota-aika kiinnostaa mua.

Carol Shields on mun lemppari, mutta sehän olikin jo mainittu. Kurjaa kun kirjailija kuoli, ei tuu enää lisää...

Vierailija
24/32 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on vallan mainio.

Vierailija
25/32 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margaret Mitchellin Tuulen viemää on myös hyvä klassikko ja jatkoksi kirjoitettu Scarlett, kirjoittanut Alexandra Ripley.

Vierailija
26/32 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katuojan vettä on juuri sellainen. Muutkin kirjat kertovat kovissa oloissa elävistä naisista jotka pärjäävät elämässään. Finlandiapalkittu kirjailija. Suosittelen, etenkin 30- luvun Helsinkiä kuvataan elävästi. On hienoa liikuskella samoilla paikoilla ja tehdä ajatuksissaan aikamatkoja:)

Vierailija
27/32 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli niin huono ainakin alusta kuin huono voi olla!

Vierailija
28/32 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mona Simpson : missä tahansa muualla

Keri Hulme : mauriora maan voima

Vierailija
29/32 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Atwood fani

Vierailija
30/32 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna, Hanna ja Johanna - kolmen sukupolven naisista kertoo tämäkin. en nyt muista kirjailijaa, joku ruotsalainen... Anna, Hanna och Johanna på svenska.

Vierailija
31/32 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Anna, Hanna ja Johanna - kolmen sukupolven naisista kertoo tämäkin. en nyt muista kirjailijaa, joku ruotsalainen... Anna, Hanna och Johanna på svenska.

Nyt muistin! Marianne Fredriksson.

Vierailija
32/32 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja rakkaita kirjoja löytyi paljon, mutta uusia mielenkiintoisia myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän