Mitä JEHOVANTODISTAJAT tahtoo kun ne käy? Mitä ne ajaa takaa?
Yrittääkö ne käännyttää tai raahata johonkin kokouksiin vai mitä? Meillä käy perjantai-iltaisin JOKA VIIKKO 2 naista ja 1 mies. Oon rupatellu niiden kans kohteliaisuuden vuoksi. Nyt ne on ottanu tavaks tulla joka viikko.... Se on jo vähän liikaa! Voiko niille sanoo suoraan et eivät tulis niin usein?
Ihan mielenkiinnosta kysyn, en halua olla ilkeä, kun ovat mukavia ihmisiä! Kiinnostaa vaan tietää niiden " metodit" tms, yrittääkö ne " salaa" jotenkin käännyttää mua vai?
Kommentit (23)
Toteaisivat itse et oon toivoton tapaus?
Sen vuoksi käyvät. Voit sanoa ettet halua heidän tulevan enää tai ettet halua joka vk keskustella.
lahjoittaneesi omaisuutesi seurakunnalle ja kuljet itsekin ovikelloja soittamassa. Ole päättäväinen!
meidän ovella käy noin 6krt/vuodessa jotakin Herätys lehteä tuomassa. Aina olen hymyillen ottanut ne lehdet vastaan ja kiittänyt. Sitten he ovat lähteneet ovelta ja toivotelleet hyvää jatkoa. koskaan en ole kokenut mitään käännytys yrityksiä. Olenkin oikein ihmetellyt että miksi he eivät jää juttelemaan pidemmäksi aikaa
löydät faktaa, eivät siis ole lestadiolaisia.
Kyllä, se että avaa oven ja vielä jopa jää rupattelemaan, se on heille merkki eli kutsu että haluat tavata uudestaan.
Mua ihmetyttää, kun olin pieni, sanoisinko n 12-v, niin mun isän luona ollessani siellä kävi mua tapaamassa jehovanainen, yksin, ihmettelin silloin että mistä se aina tietää koska mä oon siellä isäni kotona, mutta tais asua vastapäisessä talossa ja näki ikkunasta varmaan tms, isälleni en kertonut naisen käyvän, eikä hän koskana silloin käynyt jos isäni oli myös kotona, mutta nyt muistin tämän ja aloin ihmettelemään, että
kuuluuko jehovien käännyttää lapsiakin?!
Enpä oo nähnyt yhtään lestadiolaista, jolla olisi telkkari. Ja leipäkone, hmm, onkohan se sitten kaikilla muilla??? Ei ainakaan meillä.
Eivätkä ole useampaan kertaan häirinneet. Olisiko kaksi kertaa käyneet reilun kymmenen vuoden sisään, entisessä asunnossa kerran. Joskus on kyllä käynyt myös mormoneja, nekin kiertävät ovilla, eivät vain jehovantodistajat.
täytyy olla joku erityinen syy että ne käy kolmisin, tai sitten te asutte maalla ja se kolmas on kuskina.
kertoa Jeesuksesta ja pelastumisesta
Ovat pysyneet lehtiensä kanssa poissa.
Kiitti vastauksista!
Joo sen käsityksen oon saanu et se mies ois kuski, en toki oo ihan varma, mut puheitten perusteella.
Kun tulevat seuraavan kerran, aion sanoa jotain (MUTTA MITÄ?!) kohteliaasti että ei kiinnosta enää niitten jutut. Kuitenkin ovat iloisia ja kohteliaita ihmisiä enkä tahdo loukata.
Ap
Vertauskuvallisesti tilanne on kuin kerrostalo olisi syttynyt palaamaan. Palon havainnut ihminen tietysti juoksee oville herättämään ihmiset jotta ihmiset pelastuisivat...
Samaa tekee todistajat ovillanne. Eivät siis tarkoita pahaa...
Heille on vaan rehellisesti sanottava että asia ei kiinnosta tai että omat uskomukset ovat ihan toiset. Eivät kyllä häiritse sen jälkeen.
Tiedän kokemuksesta että joskus sanominen voi olla vaikeaa ja toisaalta se kiivas ovella ravaaminenkin saattaa tuntua jopa ahdistelulta.
sinusta seuraavan käännyttäjän ja uskonkannattajan!
Kyllä olette vainoharhaisia. Mun isän luona on käynyt Jehovan todistajia yli 40 vuotta ihan vain juttelemassa ja väittelemässä. Isä on kova vastus ja pitää päänsä ja nämä Jehovan todistajat tykkäävät, kun joutuvat itsekin pohtimaan asioita tarkemmin. Minunkin luonani heitä on käynyt jo parikymmentä vuotta enkä koe heitä ollenkaan riesaksi. Ja yhtään euroa en ole heille antanut, eivätkä ole edes pyytäneet.
niin miksi joku nainen sitten kävi yksin ja jututti 12-vuotiasta?
jehovantodistajat saa jotain " taivaspisteitä" siitä, että käyvät puhumassa ihmisille ja niitä kertyy sen mukaan miten kauan ihmiset kuuntelee niitä. Ne " pisteet" sitten kai jotenkin auttaa niitä kuoleman jälkeisessä elämässä tai ainakin nostavat arvoa seurakunnan keskessä. Kai niistäkin on sitten kiva mennä usein juttelemaan sellaisille, jotka antaa niiden olla pitkään, karttuu pisteetkin paremmin ja ties joku joskus ottais heidän uskonsa vastaan ja ryhtyis mukaan. Oliskohan ollut, että niissäkin on joku viikkokiintiö, miten kauan pitää viikossa vähintään yrittää saarnata pelastusta.
Niin ja ne käy kahdestaan tai porukalla siksi, että työpari voi todistaa toisen käyneen ja päinvastoin, ettei kukaan vaan väitä, että on käynyt vaikka miten paljon ja oikeasti onkin ollut harrastelemassa jotain maailmallisia pahuuksia.
on tuokin hommaa. hihhulit on jotenkin sekaisin.
Ja myös sen takia että toinen on turvana. Sehän olisi vaarallista mennä oville yksinään jos jotain sattuisi...
Siellä kun näkee haulikon kanssa heiluvia ja kaikenlaisia uhkailijoita.
Mikä niiden ero on? Kun nää jotka käy meillä, puhuu telkkariohjelmista, että mitä ohjelmia tykkäävät katsoa jne, että telkkarit heillä ainakin on... Lestadiolaisethan ovat kai niitä joilla EI ole telkkaria?