Miksei saa valittaa, jos on rankkaa, esim vauvan kanssa?
Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta.
Mulle vauva-aika oli todella rankkaa ja jos siitä jokus mainitsee, niin haukut saa päälleen. Ja kuvitellaan, että valitan turhasta, eikä tajuta että muilla voi olla vaikeaa vaikka itsellä ei ole.
Minä sairastin masennusta, jouduin hoitamaan vauvaa enimmäkseen itse, koska vauvan isä ei teidän laillanne tajunnut tilannettani... Vauva heräsi varmaan kymmenen kertaa yössä ja oli yötä päivää tissillä. Olin TODELLA väsynyt. Siihen lisäksi iltaitkut ym...
Valitan jos huvittaa. Se ei tarkoita että rakastaisin lastani vähemmän, joskus pitää vaan saada purkaa tunteitaan.
Kommentit (15)
Nyrpeitä katseita saa, kun ei olekaan pelkkää ruusunpunaista hymistelyä. Katselkoon rauhassa.
etkö sä koskaan puhu mistään negatiivisesta? Et ikinä kerro kellekään huoliasi tai sitä jos jokin on vialla?
Ap
Älkää ottako näitä nipo av-mammoja niin tosissanne.
ei ikinä saisi sanoa mitään, heti leimataan kamalaksi valittajaksi. Enkö edes yhden kerran saa sanoa, että mulla on paska olo ja vauva-aika on kamalaa?
Ap
Mutta yleensä ne valituksen aiheet on mulla väsymys, nälkä, v-mäinen mies, huono sää tms. jonninjoutavat asiat ja yritän kyllä niitäkin välttää parhaani mukaan. Mutta tietysti kaikki ihmiset on joskus huonolla tuulella, väsyneitä, masentuneita, epätoivoisia, mieli maassa jne. Se nyt vaan kuuluu tähän elämään sekin.
Sellaisen, jolla on ns. vaikea vauva...
Voin sitten kernaasti kertoa omia kokemuksiani :-) t. Neljän äiti
kun saa jollekin purkaa huoliaan.
Ap
Jaksaa taas kummasti jonkun aikaa.
Todella hienoa, ettei sinulla ole tätä tarvetta!
11
että kaikki vain pitäisi kantaa sisällään. Ei siitä mitään hyvää seuraa. Jokaisella pitäisi olla joitakin hyviä ystäviä, joille voi sanoa ne kaikkein mustimmat ajatukset, ja toiset kuuntelevat eivätkä tuomitse.
Hyvä ap, että sinä osaat käsitellä tunteitasi. Sinulla on asiat paremmin kuin niillä, joilla on kaikki aina hyvin.
En tarkoita sitä, että positiivinen ei kannattaisi olla, vaan sitä, että kun ne negatiiviset tunteet käsittelee, niistä pääsee yli, ja voi taas olla aidommin positiivinen.
Kun sitä jatkui ja jatkui ja jatkui vaan...
Ap
Valittaminen helpottaa hetkellisesti, niinkuin ryyppy murheeseen. Jotta siitä pääsee yli, tarvitaan muuta.
kuka määrittelee, ettei saa valittaa=ilmaista negatiivisia tunteita?
Ihmeellisiä äitejä olette, jos kiellätte lapsiltannekin itkun, surun, harmin, pettymyksen ja väsymyksen. Nuo tunteet kuuluvat ihmisen elämään siinä missä ilo, onni, riemu, hauskuus ja rakkaus. Olennaista on, kuinka niiden tunteiden kanssa tulee toimeen. Onhan se kurjaa, jos koko elämä on harmaata aina vaan.
Kuten monet muutkin asiat esim. kaikki ei tee kahdesti päivässä lämmintä ruokaa..........
Mä keskityn mieluummin niihin kaikkiin positiivisiin asioihin mitä elämästä löytyy.