Mitä kaikkea ihanaa herkkua leivotte tai ostatte
synttäreille?
Meillä on lähes joka vuosi samoja herkkuja tarjolla ja nyt haluan vaihtelua.
Kertokaa mitä kaikkea ihanaa herkkua laitatte pöytään lasten synttäreille?
Saa laittaa myös ohjetta mukaan tai sitten voin myös ohjeen googlata.
Vinkkejä kehiin, kiitos! =)
Kommentit (5)
Siis en tietenkään lastenkutsuille vaan aikuisille!
Ja pilkottuja kasviksia ja dippejä on usein.
- Nakkinyyttejä - maistuu sekä lapsille että aikuisille :)
- Cocktailtikkuihin esim. juustoa, lihapullaa, paprikaa, viinirypälettä
- Pellillinen jauhelihapitsaa ja leikkaat pieniksi, käsillä syötäviksi paloiksi
- Cocktailpiirakoita ja munavoita
Makeista sitten
- Mokkapaloja värikkäillä koristuksilla
- Pellillinen porkkanakakkua ja leikkaat pieniksi paloiksi
- Jätskiä
Tässä muutamia hyväksi havaittuja ;)
aina on jonkinlaista täytekakkua, suklaa voikreemi, marsipaani ja vähiten kermakakkuja. Uunijäätelökakunkin olen kerran tehnyt.
Pikkuleipiä teen itse ja ne on lusikkaleipiä, herrasväenleipiä tai jotain pursotettavia vaaleita tai suklaapikkuleipiä.
Lisäksi voi olla mokkapaloja, kahvikakkua, unelmatorttua. Joskus olen ostanut tötteröitä ja tehnyt jäätelötötteröt, joskus on tuutteja ja tai mehujäitä.
Suolasiksi olen tehnyt voileipäkakkuja ja erilaisia coktailpaloja. Hapankorpusta saa kätevästi täytettyjä rullia jotka voi leikata paloiksi (toki korput pehmitetään täytteen mukaisessa liemessä, liha, kala, kasvis tai kana), täytteeksi käy myös maustetut tuorejuustot, savukalatahna on helppotekoinen täyte.
Olen tehnyt myös vaahtokarkkeja itse sekä dajm-suklaapaloja ihan kokeilunhalusta.
Tikkupalat saat näyttävästi esille jos ostat askarteluliikkeestä styroxpallon ja (osa niistä menee kahtia ovat onttoja sisältä ) peität puolipallon foliolla ja tökit tikut kiinni palloon. Tällätavoin olen tarjonnut suklaamansikoita kesäsynttäreillä ja meillä täytyy olla valkosuklaalla osa ja osa tummemmalla.
Tikuttaa voi myös juustopaloja ja rypäleitä ja hedelmäpaloja.
sekä limppareita niitä voi olla 2-3 laatua.
Seuraaville synttäreille teen vihanneslajitelman ja dippikastikkeita kakkua ei ole vielä päätetty eikä muita juttuja.
Menevät aina kaupaksi.