Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa jyväskyläläiset..

18.03.2008 |

mukavaa asuinaluetta? Asumme helsingissä kt:ssa ja nyt olisi työtarjouksen perässä mahdollista muuttaa jyväskylään. Emme kaupunkia vielä tunne, ajateltiin käydä tässä viikonloppuna ajelemassa paikan päälle ja katsella millainen vaikutelma jää.

Emme halua ainakaan ihan aluksi muuttaa liian " rauhalliselle" alueelle, koska olen itse kotona vauvan kanssa ja olen tottunut nykyisessä kodissamme liikkumaan paljon vaunuilla ja käymään vaunujen kera ostoksilla. Etsimme joko kerrostaloa tai paritaloa/rivaria.

Nyt saa muutenkin kehua kaupunkia. Syitä, miksi kannattaa muuttaa jyväskylään. Ollaan itse tosi kahden vaiheilla. Edullisempi asuntojen hintataso plussaa, kauppojen ja ravintolavalikoiman väheneminen miinusta..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa vaan tänne! Täällä on asuinalueita moneen lähtöön. Voisin suositella Kuokkalaa, jossa paljon kerros-, rivi- sekä myös omakotitaloja. Erityisesti Ainolanrannassa on kivoja kerrostaloja (joiden hinta voi paikallisten mielestä olla kallis, mutta ei varmaan Hkiläisten mielestä). Järvi lähellä, erinomaiset kulkuyhteydet (silta vain yli, niin olet kaupungissa) jne.

Vierailija
2/4 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-jyväskyläläisenä voin sanoa että kaipaan kyllä takasin sinne. Järviä paljon ja luonto on todella ihana. Jyväskylässä ON hyvät palvelut vaikka onhan se pienempi kuin Helsinki mutta iso kaupunki kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Itse en juuri asuinalueista tiedä, mutta olen ollut siellä aina välillä töissä ja olen hämmästynyt miten dynaaminen ja kiinnostava kaupunki se on. Tuntuu olevan juuri sopivan kokoinen että minkä tahansa alan kaikki ydintoimijat tuntevat toisensa, innovatiivisuutta ja kehittämishalua riittää. Jos en olisi ankkuroitunut tänne etelään niin kiinteästi ja monin eri tavoin, voisin itsekin harkita perheen siirtoa sinne päin. Ulkopuolisen silmin voin kuitenkin lämpimästi suositella!

Vierailija
4/4 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tietysti parasta antia ollaan me mukavat keskisuomalaiset ihmiset :-)

Noilla reunaehdoillasi tuli mieleen Tourula ja Lutakko. Kävelymatka keskustaan, Tourulassa Tourujoki...

Vähän rauhallisempaa (ja mielestäni mukavampaa) aluetta löytyy Palokan keskustasta ja lähettyviltä, vielä vuoden vaihteeseen asti JKL:n maalaiskunnan puolta, hyvät palvelut, pyöräilymatkan päässä kaupungista ja siellä asuu paljon lapsiperheitä, bussit kulkee kaupunkiin, uimaranta (Palokkajärvi) lähellä keskustaa jne.

Muuramessa asuu myös paljon lapsiperheitä, ja jos haluat että palvelut pelaa, muuttakaa sinne. Jyvässeudulla yleisen puolen lääkäriin saa jo-not-taa... valitettavasti.

Vesistöjen runsaushan täällä on ihanaa, itse asutaan 15km Jykylästä kaakkoon ison järven rannalla ja huom. täällä on puhdas vesi. Ne likaa sitä Jyväsjärveä siellä keskustassa nyt oikein urakalla niillä jäteveden puhdistamoiden ylijuoksutuksilla (vahinkoja) ja yli-ikäisten paskaputkien repeämisillä, onneksi uimarantoja löytyy keskustan lähettyviltä muualtakin. Nekin ihmisjätteiden päästöt keskustassa menee tietty suvereenisti maatalouden aiheuttamien päästöjen piikkiin joissain tilastoissa...huoh...

nim. maatalon tytär ja luonnon ystävä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä