Silkkaa laiskuutta, jos ei jaksa edes kahta kunnon ruokaa perheelleen tarjota päivässä!!
Kommentit (48)
Saatikka kaksi. Onneksi viikosta on vaan ne kaksi päivää kun lapset saa " vaan" sen yhden aterian.
Työssä olevien vanhempien lapset saavat hoitopaikassa lämpimän aterian ja kotona sitten sen toisen lämpimän aterian.
kuinka ylistämällä alistetaan kotiorjaksi- jos on mieskin talossa. Ja kuule jos on pitkät työpäivät molemmilla ja siihen sitten päälle haluaa olla lasten kanssa mieluummin kun seistä hellan edessä. Mulla oli äiti jolla oli tuollainen metodi- oli ruokaa ja kaikki niin säntillistä ja itse tehtyä, hyvä ettei lihaa teurastanut itse. Mut arvaa paljonko hänellä oli aikaa lapsilleen?
Vai oletko niin nipo akka, että teet itselles ja juuri ja juuri lapsille, mutta ottakoon mies itse! Uusavuttomia tääki maa pullollaan ja lapset nälkäsiä aina viikonlopun jälkeen
Saa nimittää laiskaksi ihan rauhassa; en koe elämäntehtäväkseni av-mammojen kuriosaston miellyttämistä.
Yleensä jää edelliseltä päivältä joten syödään pienempien kanssa niitä. Joskus lämmitetään pinaattilettuja. Joskus kävellään ulkoilessa kaupan kautta ja haetaan jotakin nopeeta lämmitettävää.
Mitä järkeä tuhlata aikaa ruuanlaittoon kun senkin ajan voi käyttää muuhun.
t :17
ps. tahallasiko heittäydyt tyhmäksi?
Kyllä meilläkin lapset syövät kaksi lämmintä ja ravitsevaa ateriaa joka päivä, sen lisäksi he syövät aamu- ja iltapuurot sekä välipalaa. Eikö se muka ole ihan tavallista? :O
Kokkaamisen mielekkyydestä voinkin sitten olla eri mieltä, ja tosiaan monet perheenjäsenet syövät toisen lämpimistä aterioista (ja usein välipalankin) muualla kuin kotonaan arkisin.
ja tuoreen ruuan töistä tullessa. silloin en ole tehnyt jos olen koko päivän menossa. Silloin saatan käydä päivällä syömässä lasten kanssa jossakin.
Vierailija:
Kaiken saa hankalaks kun haluaa, jo...
kukin tavallaan, päivätkin ovat erilaisia, samoin perheet
Miksi juuri lämmintä, kun aterioida voi muutenkin...
Vierailija:
24 ja sä voisit painua kokkikurssil...
Joten ei osunut, sori...
Teen aamupalaa, 2 ruokaa, välipalan ja (iltapalan) 11 hengelle. Käyn kaupassa, pesen pyykkiä, siivoan ja harrastan myös. Onnistuu ihan hyvin.
Kotona ollessa ja nykyään viikonloppuisin lämmitellään jotain mikrossa ja tehdään kunnolla ruoka vain kerran päivässä. Enkä muuten ole pätkääkään laiska ihminen. En vaan näe, että ruuanlaitto on mun juttu. Mies varmaan mielellään kokkailisi vaikka kuinka, ellei olisi töissä lähes aina. Minä sen sijaan opiskelen, luen, ulkoilen lasten kanssa, siivoan, pesen pyykkiä ja olen haastavassa työssä. Ruuanlaitto ja leipominen vaan on turn off. Olen onneksi jo päässyt siihen ikään, ettei tarvi puristaa väkisin elämässä kaikkea vaan osaa antaa itselleen armon.
sisältäen kaksi lämmintä ateriaa päivässä ohjaa terveellisempään syömisen malliin. Napostelu jää vähemmälle, jos malttaa syödä pari kunnon monipuolista ateriaa, rauhassa pöydän ääressä.
Vai tarkoitetaanko tällä että viestillä että pitää kahdesti päivässä kokata ruoka alustaloppuun??
minäpä sitten fiksuna tyttönä lämmittelen edellispäivän saposkoja taaperoilleni. Nii-in, teen ruokaa noin kolme kertaa viikossa, enkä tunne itseäni huonoksi ihmiseksi tai äidiksi. Teen myös kotitöitä ja etätöitä ja harrastan, tekisi mieli vähän vielä opiskellakin (ei ruoanlaittoa).
Onnistuuko edes mikrossa einesruokien lämmitys?