Harmittaa tyttären nimivalinta :' (
Annoimme tyttäremme nimeksi Lumia, ja nyt harmittaa vietävästi :(((((
En tiedä oliko jotain synnytyksen jälkeisiä hormoneja vielä sekaisin vai missä mättää, mutta en ole alkuunkaan tyytyväinen nimeen :' ( Olisin halunnut " tavallisen" suomalaisen nimen näin jälkeenpäin ajatellen.
Paskat, että ketuttaa.
Kommentit (41)
vaihatminen tuntuu jotenkin " nololta" :( ap
Otatte käyttöön jonkun kivan lempinimen ja käytätte sitä sitkeästi vaan.
Itsekin kirjoitin samasta aiheesta viime syksynä poikamme ristiäisten jälkeen. Nimi ei tuntunut enää yhtään hyvältä, mutta e kuitenkaan kehdannut edes ajatellakaan vaihtamista. Pikkuhiljaa siihen nimeen kuitenkin tottui ja vauvakin alkoi näyttää itseltään. Tosin kutsutaan poikaa vieläkin enimmäkseen lempinimellä mikä on " väännös" tästä oikeasta.
Uskon että totutte nimeen. Lumia on tosi nätti nimi. Tsemppiä!
nyt siskolla liian erikoinen häneen nimeensä verrattuna :' ( ap
Ei kannata nimeä vaihtaa. Kyllä te siihen totutte.
Oli vaikeaa valita nimi ja sitten vaan tuli laitettua jotain kun mies painosti eikä suostunut päättämään. Nyt käytetään nimiväännöstä enimmäkseen ehkä pitäisi vaihtaa viralliseksi nimeksi, alun perin olin ajatellutkin tätä väännöstä nimeksi mut mies torjui, nyt sitä silti käytetään eikä tätä mikä annettiin.
Olen pitänyt sitä aina outona ja tökerönä väkisinväännettynä nimenä. Eikös saanut villitys alkunsa Lenni-Kalle Taipaleen nimettyä tyttärensä Lumiaksi.
Loppujen lopuksi ei kukaan ulkopuolinen todellisessa maailmassa makustele lapsenne nimellä samalla tavalla kuin te, tai haaskat täällä. Nimi on vain nimi. En minä ainakaan ikinä alkaisi päivittelemään, jos jonkun lapsen nimi olisi Lumia ja hänen veljensä vaikka Teemu. Ajattelisin korkeintaan, että onpa kaunis nimi tuo Lumia.
Itselläni on tuikitavallinen tusina nimi. Koko tarha- ja kouluaikani kärsin siitä, että samassa ryhmässä oli aina vähintään kaksi samannimistä ja meidät eroteltiin puhuttaessakin sukunimen alkukirjaimella.
eikä todellakaan mikään erikoinen. Mulle tulee heti mieleen että on suomalainen " luonto nimi" =)
tosi kaunis nimi!
Mua harmittaa esikoisen nimivalinta (nimi on kiva ja sopii esikoiselle), koska siitä on yhtäkkiä tullut ihan mielettömän yleinen. Mutta asiaan pitää sopeutua.
Voi että miten siinä mentiin (olevinaan) kauniista nimestä sitten siihen toiseen ääripäähän ;). Terkkuja vaan jos tunnistat!
ei se enempää omituiselta kuulosta kuin tavallinen nimi Miia (Mia). Voisiko " lempinimi" olla tämä Mia?
Just näillä yhdyssanasokeilla varmaan :D
Onhan se vähän kuin " parfyymi ja lihapullat" jos veli on Mikko/Ville/Jussi tms. ja sisko on Lumia.
Eikä sisarusten nimien tarvitse olla samaa sarjaa. Pitäkää vain kaunis nimi tytöllänne.
Pian nimi on tuttu ja " oikea" , älä huoli.