Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luotatko neuvolan terkkariin?

Vierailija
18.03.2008 |

Onko terkkari aina ollut ammattitaitoinen ja vastannut tarpeisiin?

Onko virheitä tullut? Mitkä ovat olleet seuraamukset?

Itse olen aina saanut todella hyvää ja ammattitaitoista palvelua, mutta ilmeisesti kaikilla ei ole ollut niin hyvä onni. (Viitaten päivän aiempaan keskusteluun).

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siltä kysyy jotain, se alkaa tavata ääneen niitä samoja esitteitä jotka on äsken jakanut ja jotka olen jo lukenut ennen lisätiedon kysymistä...

Vierailija
2/10 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole minkäänlaista luottamusta syntynyt, kun meillä on lähes joka kerta ei terveydenhoitaja. Oma terkka on milloin milläkin lomalla ja sijaisena on aina eri ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi hän on kätilö ja olen saanut paljon hyvin neuvoja.

Vierailija
4/10 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti mulla on oma tapa suhtautua lapsiperheen asioihin ja neuvolantäti ei ole se jolle avaudun tai jolta kysyn neuvoa jne.

Vierailija
5/10 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedot vanhentuneita ja hokee jotain oppaiden tekstejä kun ei osaa käyttää omia aivojaan. Luulee, että kaikki lapset ovat samanlaisia ja samat ohjeet sopivat kaikille.

Usein jos siltä kysyy jotain, niin ei tiedä ja lupaa selvittää, muttei ikinä selvitä ja saa kysellä monta kertaa...

Vierailija
6/10 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaineet, painonnousun ja virtsan tsekkaan kotona ja olen itsekin terveydenhuoltoalan akateeminen ihminen eli en kestä sitä lässytystä. Ainoa miksi neuvolaan menisi on sydänäänet ... mieluummin menen ultraan yksityiselle. Terkkari ei tiedä mitään mitä en itse tietäisi tai tajuaisi.

Vierailija
7/10 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki neuvot ei myöskään päde kaikkiin äiteihin ja lapsiin. Ei pitäisi liikaa tuijottaa kaiken maailman käyriä.

Vierailija
8/10 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltikin hänen neuvot ovat aika arveluttavia. Esim. kielsi minua loppuraskaudesta pesemästä ikkunoita, koska kurottelu saa napanuoran liikkeelle ja vauva voi kuristua...

Vierailija
9/10 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervettä kritiikkiä pitää kuitenkin olla ja asioista saa olla eri mieltä.

Vierailija
10/10 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisen lastenneuvolan terkkarin kanssa. Asiat kyllä hoituu ihan ok (mittaukset, rokotukset) mutta muuten en sieltä koe saavani yhtään mitään. Terkkari kyselee mutta ei edes kuuntele vastausta kun jo kyselee seuraavaa asiaa, sohlaa ja tohottaa koko ajan. Myös lapseni ovat aina aivan ihmeissään tädin jutuista ja sohelluksesta. En pidä itseäni enkä lapsiani mitenkään jälkeenjääneinä mutta olen itse tottunut siihen, että asioihin keskitytään kunnolla, kuunnellaan mitä vastataan ennen kuin kysytään muuta, annetaan tilaa myös toiselle, esim. tässä tapauksessa äidin kysymyksille tai huolille. Ei todellakaan tee mieli kysyä tädiltä mitään enkä usko, että tälle tädille esim. joku kertoisi masennuksestaan tai perheväkivallasta.

Itse olen lääkäri ja tiedän, että se voi tietenkin vähän tehdä terkalle paineita ja aiheutta turhaa höpötystä ja hermoilua, vaikka en koskaan ole asiaa mitenkään korostanutkaan, kyllähän se papereista kuitenkin näkyy. Kaikkien ns. oikeiden ongelmien kanssa (esim. ihottumat, liimakorva jne.) on kyllä hakeuduttu suoraan lastenlääkärille tai korvalääkärille, neuvolasta ei näissä kyllä mitään hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi