Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä vai tehdäkö mitään kun lapsen käytös aggressiivisempaa yms. kerhon jälkeen

Vierailija
27.11.2008 |

Yhtenä päivänä viikossa kerhossa on hieman villimpi lapsi joka on meidän lapsen kaveri. Hyvä sinänsä, mutta oma lapsi on näiden päivien jälkeen villi ja leikit ovat väkivaltaisia. Hurjia saa toki olla mutta kun leikkiin tulee väkivaltaisia piirteitä, on se minusta huono juttu. Olen selittänyt lapselle, ettei sellaiset leikit ole kivoja joissa johonkin sattuu edes leikisti.

Lapsemme on tähän asti leikkinyt tosi kilttejä leikkejä ja on muuten erittäin herttainen ja muita rakastava persoona. En tiedä mitä pitäisi tehdä kun lapsi saa selvästi tästä kerhokaverista huonoja vaikutteita. Muiden kerhopäivien jälkeen lapsi on oma ihana itsensä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko mainita kerhotädille, että lapsesi silloin tällöin kerhon jälkeen on aggressiivisempi jne. ja ihan muina miehinä kysellä, mistä mahtaa johtua... Että onko siellä villejä leikkejä tms..? Ja voisiko niitä ehkä jotenkin rajoittaa? Ei nyt luulisi, että kerho-ohjaajakaan viitisisi mitään väkivaltaisia leikkejä katsella.

Meillä lapsen kerhossa nimittäin juuri kiellettiin ampumisleikit - ihan kerhotädin aloitteesta, ja hyvä niin.

Vierailija
2/4 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti lapsen kehitykseen kuuluu vaiheet jossa leikissä testataab vähän erilaisia rooleja. Suosittelen Jari Sinkkosen Elämäni Poikana kirjaa pukinkonttiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen ihan tyytyväinen ja ylpeä lapsestani kun hän jättänyt vauvamaiset leikit taakse, on itsenäistynyt, haluaa olla iso lapsi eikä äidin vauva, leikkeihin on tullut paljon hurjia piirteitä yms ns. pelottavia juttuja kuten kummitukset, peikot tai hirviöt. Ne kuuluvat lapsen kehitykseen.

Mutten voi oikein hyväksyä kun kerhon jälkeen lapsi leikkii kotona sytyttävänsä ihmiset tuleen, ampuvansa tms. Tuollaiset jutut hän on oppinut kerhosta ja minua ne kauhistuttaa. Tietysti kerron ettei sellaiset leikit ole kivoja mutta pitääkö se vain hyväksyä, että lapsi on tällaisille leikeile altistuneena yhtenä kerhopäivänä vai puhuako asiasta kerhotädille.

ap

Vierailija
4/4 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla, että lapsesi on kerhossa rauhassa ja tosi kiltisti ja sitten "purkaa" sen ja testaa oppimaansa kotona. Ihan normaali ilmiö. Ja ihan sama onko tyttö vai poika.

Mun mielestä on ylihysteeristä tuota sen enempää analysoida tai kysyä kerhossa neuvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi