Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit antoi lapsille pieniä suklaamunia - normaalia?

Vierailija
17.03.2008 |

Meidän lapset oli puettu tosi hienosti noidiksi, naamat maalattu ja tehtiin yhdessä hienoja vitsoja, joissa oli silkkipaperista väännettyjä keltaisia " ruusuja" ja narsisseja, joissa oli vihreästä paperista lehdet. Lisäksi oli pahvipalloja maalattuna kauniilla pastelliväreillä ja pilkuilla. Toinen antoi kukkavitsan, toinen pallo (tyttö ja poika).

Yllättävää kyllä, monessa talossa annettiin palkaksi YHDET pienet suklaamunat (ne joita voi ostaa irtomyynnistä tai pussillisen) ja näitä todella siis YKSI. Meilläkin kävi virpojia ja annoin kaikille oikeat suklaamunat. Kun ne loppuivat annoin viimeisille kokonaiset raekarkkipussit. Lapset oli huvittava näky palatessaan kotiin, kun lähtivät kierrokselle iso kori täynnä kauniita vitsoja ja palasivat korin pohjalla muutama pieni suklaakarkki. =) Olin kyllä itse mukana ja palkitsin heidät kotona kunnollisilla pääsiäismunilla ja pupuilla, jotka olin ajatellut antaa vasta pääsiäisenä, mutta hellyin antamaan jo nyt. Pienet oli nähnyt niin paljon vaivaa askartelunkin kanssa ja palkat oli onnettomia.

Alueella asuu lapsiperheitä, joten ehkä siksi, mutta...

Taidammepa mennä ensi vuonna vain mummolaan ja tutuille virpomaan, eikä näille naapureille ollenkaan.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin tarkoitus on virpoa vain tuttuja ihmisiä. Enkä kyllä laittaisi noin pieniä yksin virpomisreissulle.

Vierailija
82/97 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja minulla on sentään yksi pikku virpoja. Askartelimme yhdessä nätit oksat, ja panostettiin pukeutumiseen: meiltä lähti matkaan nätti pupu vitsakorinsa kanssa. 20 vitsaa meni ja palkkiota tuli niin, että kori painoi.

Onneksi joka paikasta ei saanut isoa munaa. Sitä karkkia tuli silti aikalailla. Meidän perällä virpojia on vähänlännästi, ja osa tädeistä odottaa ihan innoissaan, että milloin se ovikello soi. Ja saihan poika 2 suklaalevyä, kindermunan, lakupötköjä, suklaapatukoita, erilaisia pikkumunia ja puolillaan olevan konvehtirasian (naapurintäti oli unohtanut päivän). Rahaakin sai, joistain paikoista yli 2 ¿ - apua!

Olin ohjeistanut, että poika kysyy ensin, saako virpoa, ja virpoo sitten. Ja vaikka ne namit mielessä häämöttivätkin, niin tärkeintä oli se, että sai vairpoa. Ja olisi virponut palkattakin.

Joo, meillä on karkkipäivät ns. hoidossa pitkälle tulevaisuuteen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kävi 6 kertaa ovella 3-4 lapsen joukko. Laskepa siitä mitä olis tullu maksamaan jos jolaiselle olis ostanut ison munan?

Vierailija
84/97 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat virponeet tutuissa naapureissa jo useamman vuoden ajan. Aluksi oli isompi serkku mukana ja nyt koululaisina virpoivat kaksistaan.

Joka vuosi muistutan, että joka paikassa kysytään, saako virpoa, vaikka paikat tuttuja ovatkin. Jos tulee kieltävä vastaus, niin toivotetaan hyvää pääsiäistä ja poistutaan. Tänä vuonna sitten taas kyselin lapsilta, että mitä tehdään jos tulee kieltävä vastaus. Lapset totesivat toivottavansa hyvää pääsiäistä ja alkoivat sitten pohtimaan, että kyllä kai yhden oksankin voisi kuitenkin antaa, vaikka ei palkkaa saisikaan.

Lapset eivät siis isoja palkkoja odota ja jokaisen oven jälkeen takaisin tuli iloiset kasvot palkasta riippumatta. Ihmetystä herätti muutamasta paikasta saadut isot pussit. Yhdessäkin paikassa oli molemmille 2 pääsiäismunaa ja piparit. Molemmat lapset totesivat minulle, että kyllä yksi pääsiäismuna olisi riittänyt.

Tiedän että jotkut lapset eivät ole tyytyväisiä muuta kuin rahaan. Sitten on myös isoja porukoita jotk avirpovat yhdessä. Porukasta vain yksi antaa oksan, mutta jokaiselle annetaan palkka. Itse olen sitä mieltä, että palkka kuuluisi vain niille jotak antavat oksan.

Vierailija
85/97 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin annan näitä pieniä suklaamunia tuntemattomille lapsille, mutta annan aina useamman per nenä. Tutuille lapsille olen varannut sitten näitä " oikeita" munia.

Vierailija
86/97 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omani ja tulivat ilman vanhempia (ja ILMAN ennakkovaroitusta). Niin mekin menimme aamulla klo 10 jälkeen ilman ennakkoilmoitusta ja itse olin mukana. Mieheni oli kotona ja jakoi suklaamunia noidenkin perheiden lapsille, tietysti kaikille, joita kävi, eikä virpomisvitsaan katsonut, kun palkkioita jakoi.

t ap

Vierailija
87/97 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on silti periaatteesta, ei siitä paljonko maksaa.

En ikinä kehtaisi antaa kenenkään lapselle yhtä sormen pään kokoista suklaamunaa!!! =D

t. ap

Vierailija
88/97 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet noin vihainen, että huudat isoilla kirjaimilla? Ehkä olet pihi-pihi naapurimme. :-))) Voi voi, hyvää pääsiäistä joka tapauksessa! :)

Vierailija
89/97 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jollain olisi huono virpomispalkka!. Virpominen on lapsille kiva traditio ja siitä saatava mahdollinen palkka " bonusta" .

Ap:lla on huonot käytöstavat tämän osalta.

Vierailija
90/97 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset avaavat oven kun ovikello soi. Jos menee tuntemattomien oville soittelemaan, pitää minusta olla varautunut siihen, että se avataan, eikä avaaja välttämättä ole ostanut karkkia ollenkaan tai on ostanut vähän.

Meillä kävi viisi tuntematonta virpojaa ja annoin tikkareita ja suklaakonvehteja, ilmeisesti siis liian vähän, kinder-munan arvoinen saalis on ilmeisesti siis ainoa sallittu. Hei, ne karkithan on epäterveellisiä ja lasten lihominen kansallinen ongelma!

Vierailija
91/97 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos virpomispalkka voi olla, mikä tahansa. niin annanpa ensi vuonna palan kurkkua tai porkkanan.

Vierailija
92/97 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t ap

Vierailija
93/97 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti räyhää, kun lapsi saa " vaan" yhden pienen suklaamunan. Haluatko opettaa lapsellesi jo pienestä pitäen, että vähään ei pidä tyytyä vaan pitää saada aina vaan enemmän ja enemmän? Mikä tarkoitus virpomisella on? Se, että saa mahdollisimman paljon tavaraa pussiin? Vai ilon antaminen toisille?

Kannattaisi ap:n mennä itseensä ja miettiä elämän arvoja. Olet mallina lapsillesi ja jos jo tässä vaiheessa opetat että palkka on liian pieni, niin saat olla kyllä vielä helisemäsä lastesi kanssa kun he tulevat murrosikään.

Vierailija
94/97 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. hienostoalueella asuva asuntovelallinen, joka hoitovapaalla ollessaan joutuu karsimaan kaiken ylimääräisen rahanmenon minimiin.

Vierailija
95/97 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi osaa odottaa pussia täyteen, jos pääpaino ei ole palkkion saamisessa vaan ilon antamisessa.

Vierailija
96/97 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan kaupungissa. Eikö voi sopia etukäteen tuntemiensa ihmisten kanssa mihin lähettää lapsensa virpomaan ja unohtaa ne vieraat ihmiset kokonaan. Voi olla ehkä vaikea ymmärtää, että jotkut ihmiset haluavat viettää Palmusunnuntaita ihan rauhassa ilman ovikellon rimputtelua...

Vierailija
97/97 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

noup

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi