***HEINÄHATUT Vko 12***
Kommentit (28)
vähän alkaa menee hiljaiseksi tää mun kirjoittelu.. lueskellu oon juttujanne, mutta jotenkin en oo saanu aikaseks kirjotella. No, ehkä ei oo ollu mitään ' asiaa' :)
Nyt on tän viikon ollu jotenki veto veks ihan tyystin. Aika ei kulu millään. Tuijotan kelloa 5min välein töissä istuessani ja yritän keksiä jotain tekemistä, ettei aika kävis niin kovin pitkäks.. Joku vois olla tietenkin kauheen onnellinen ettei tarvi kovasti rehkiä töissä, mutta kyllä tää istuskelukin ottaa voimille.
Nyt on lisäksi ollu viimesen viikon ajan suppareitten kanssa vähän ongelmia. Joka kerta kun lähen reippaammalle kävelylenkille tai portaita ylös niin jo alkaa supistelemaan. Eli aika rauhakseen oon lisäksi kotonakin joutunut oleen. Lähinnä makailua sohvalla. Ja sit tuijotan sitä kelloa siellä. Ei kiva. Lepoa lepoa lepoa siis vaan, ettei supparit ylly.
Onneks nyt pääsisäisloma ja pääsen ' maalle' touhuamaan perheen kanssa, ni ei tartte itekseen vaan kelloa tuijotella ja odotella ajan kulua.
Alkaa koko tää odottelu tuntuu jotenkin TOSI pitkältä. Vasta 24+2 viikkoja kasassa.. Vois olla jo enemmänki.
Sori tää valitusvirsi. Jotain positiivista on se etten vielä(kään) ole saanut mitään pöpöä eli terveenä ollaan meillä pysytty koko talvi :) Pahoittelut kaikille jotka ovat taudeista kärsineet. Ei varmasti mukavaa näin raskaus aikana, kun muutenkin mielialat vaihtelee ja kropassa tapahtuu kummia koko ajana.
Munarikasta pääsiäistä kaikille!!!
MyLauren 24+2
Täällä kaikki ok.Olo ollut hyvä ja masussa tuntuu liikkeitä jo paljon.
Neuvolassa myös oli asiat ok.
Oikein hyvää pääsiäisen aikaa ja voikaahan paksusti =)
iltahämärä+ asukki 24+1
En olekaan varmaan pariin kuukauteen ollut koko palstalla mutta jos nyt ehtis enemmän. Pikaisesti lukien kaikille näytti kuuluvan hyvää!
Itsellänikin raskaus on sujunyt hyvin, rakenneultrassa jouduin käymään 2 kertaa kun ensimmäisellä kerralla vauvan mahalaukku näytti isolta mutta toisella kerralla kaikki näytti normaalilta. Toinen pieni huolen aihe on istukan paikka, se kun on osittain vielä ainakin lähellä kohdunsuuta, toivottavasti nousee ettei tule lopussa mitään ongelmia tai joudu sen vuoksi sektioon. Olikos kenelläkään muulla vastaavaa " ongelmaa" ?
Vauva potkii mahassa aivan hirveästi, tuntuu että tulee kohta läpi! Viime raskaudessa potkut eivät tuntuneet läheskään näin voimakkailta kun silloin istukka oli tuossa edessä, nyt se onkin takana.
Kävin äsken H&M:llä pyörähtämässä ja käteen jäikin pari imetyspaitaa joita voi kokonsa puolesta käyttää jo nyt raskausaikana ja yhdet mamma trikoohousut. Tuntuu että ne vähän äitiysvaatteet mitä on, ovat koko ajan pesussa eikä ole mitään päällepantavaa!
Oikein hyvää pääsiäistä kaikille ja syökäähän ahkerasti suklaamunia!
-Lazo rv 22+2-
Itse en todellakaan haluaisi sektiota vaan alatiesynnytyksen! Mutta toki jos sektioon joudutaa niin onhan se otettava :)
Sain ohjeet olla riehumatta, nostelematta painavia tavaroita jne.. Ottamaan rauhallisesti. Jos alkaa vuotamaan verta niin heti päivystykseen... Mutta onneksi ei ole vuotanut!
näin pikaisesti, nyt esikoisen kanssa päiväunille :D
eppuliini ja " siiri" rv 25+4
eilen tultiin miehen vanhemmilta kotiin ja ennen kuin ehdittiin tavarat purkaa tuli jo ystäväpariskunta käymään ja heti heidän lähdettyä mentiin mun mummon&ukin luo syömään kunnon pääsiäissapuskat. olin pikkaisen väsynyt eilen illalla,mutta poika näki tuosta kamalasta menosta sitten rauhattomia unia ja viime yö meni häntä rauhoitellessa.. *huoh* ja nyt poika on päättänyt,ettei yhtään valoista hetkeä tuhlata nukkumiseen,kun sen voi käyttää jo hyödyksi leikeissä ja herää ennen 6.00!! :/ parhaimmillaan heräsi vaille 5 tässä yks aamu..
hyvää muistutustahan tuo tietysti on tulevaa vauvaa varten,mutta minä niin mieluusti valvoisin vasta sitten,kun se on syntynyt,en vielä!
tänään lähdettiin koko perhe retkelle,pakattiin kuuma kaakao,leivät ja nakkeja mukaan ja reippailtiin aika lähellä olevalle laavulle ja nautittiin eväät siellä. oli tosi mukavaa pitkästä aikaa ja jotenkin ne yksinkertaisimmat eväät maistui ulkona niin taivaallisen hyviltä :)
vauvan potkut tumisee tasaisesti kylkiin eikä sille rintamalle uutta nyt taida kuuluakaan. kylkiluiden kohdalla hieman ahdistaa ja tuntuu tukalalta,olisiko kohtu voinut nousta jo sen verran ylös samoin syöminen on taas aika tukalaa,ehkäpä vatsalaukku on taas työntynyt kasaan,että vauva pääsee kasvamaan.. nyt sentään viime tukaluudesta viisastuneena tiedän,että tämä tunne menee vielä ohi,kunhan kroppa on kerennyt tähän tottua. nyt vaan ahdistaa..
mutta nyt täytynee lähteä ruuan tekoon ja valmistelee jälkkkäriä,jos poikakin suostuis uunibanaaneja syömään :)
mukavaa loppulomaa kaikille! :D
-annu ja poitsu 25+5-
Täällä olis vielä yksi heinämasu. Oon käyny lukemassa täällä teiän tekstejä, mutten oo saanu aikaiseksi kirjoittaa itse mitään. Äsken aloitin jo kirjoittamaan ja olin jo loppusuoralla, niin teksti päätti häippästä, enkä löytäny sitä mistään. Ensimmäistä täällä odotellaan ja laskettuaika on 15.7. Rakenneultra oli noin kuukausi sitte ja kaikki oli muuten hyvin, mutta pikkuisella näkyi jonkunlainen juova navassaan, lääkäri sanoi, että yleensä tuollaiset on harmittomia, poistuu itsestään raskauden edetessä. Lähetti kuitenkin kuvan tutkittavaksi Helsinkiin. Pikkuinen potkii ja tömistelee välillä niin kovasti, että ihan säikähtää :) Nyt on meneillään joku ihme energia-kausi, tuntuu että energiaa on vähän liikaakin. Koko ajan pitäis olla siivoamassa tai käyttää muuten aika hyödyksi... välillä pitää ihan hillitä itseään. Pääsiäinen ollaan oltu miltei kotona, mökkireissu peruuntui viime tipassa miehen töiden takia. Aateltiin kuitenkin vielä tässä kevään aikana tehä joku mökkireissu.
Hauskaa pääsiäistä kaikille!
Helmiir ja pikkuinen 23+5
Taas on kirjoittelu itseltä jäänyt,joka päivä lähes käyn lukemassa kuulumiset heinämammojen pinosta,mutta en ole itse kerinnyt/saanut aikaiseksi kirjoitella.
Masuasukki liikkuu hirmusesti ja potkuttelee jo aika kovaa. Hauska tunne :) Ekassa raskaudessa tuntui että " malttoi" olla raskaana,nyt koko ajan odotan että tulisi heinäkuu ja näkisi uuden perheenjäsenen :) Hyvää kannattaa odottaa,eikös sitä niin sanota :)
EPPULIINI: olet kysellyt uudesta äitiyspakkauksesta. Kun saat jostain tiedo,niin ilmottelethan,muakin kiinnostaa pakkauksen sisältö,ennen kuin päätän otetaanko se. Periaatteessa kaikki esikoiselta jo valmiina,mutta tuohan se pakkauksen saaminen oman tunnelmansa ja olen ajatellut säästää vaatteet esikoisen paketista hänen omille lapsille(ja siis makuupussit ym.) olisihan se tietysti kiva että tällä uudella tulokkaallakin olisi oma paketti odottamassa. Kahden vaiheilla vielä olen,sisältö ratkaisee :) ehdottoman hyvä etuushan tuo on,ja esokoisen kohdalla en miettinyt,vaan automaattisesti otin pakkauksen. Kaikki värit eivät toki 2005 vuoden melko mintunvihreässä paketissa miellyttäneet,käyttöä kuitenkin oli.
Mukavaa viikonalkua kaikille ja HELMIIR tervetuloa mukaan :)
T:Paitaressu,pikkuneiti 10/05 ja masuasukki 23+2
pikaisesti kerron vielä,kun eilen unohtui.. nyt on nimittäin alkanut tuntua myös vauvan sormien hipsutus/raapiminen/kutittelu (miten sen nyt ottaa) ja tuntuupa oudolta! en muistanutkaan tuota esikoisen ajoilta,että se ihan noin selkeään tuntuu :) jostain luin,että myös vauvan pissaamisen voisi tuntea,onko totta? hikkailua en ole vielä huomannut,esikoinen kyllä nikotteli vähän väliä. tämä kaveri vaan jaksaa monottaa äitiään.. viime yönä biletti sitten ihan tappiin asti enkä ehtinyt nukkua juuri lainkaan. vauva ei ilmeisesti yhtään tykkää,jos vähänkään rönötän etukenossa niin että vatsa menee hieman lyttyyn.. potkut alkaa samantien,eikä ole enää mitään niin suloisia,hentoja potkuja,vaan osa osuu suoraan virtsarakkoon ja ei ole kaukana,että pissat tulee housuun..
tänään huomasin suihkussa vielä senkin,että mulla tulee maitoa sitten jo tässä vaiheessa! onneksi ei sentään paljoa. jos vaan imetys onnistuu yhtä hyvin kuin esikoisellakin,niin maitoa tulee vielä suihkuamaan ja paljon.. mietinkin tässä yks päivä,että jos sitä alkais luovuttamaan, jos maidon tulo on yhtään samaa luokkaa kuin viimeksi. onko kukaan sitä tehnyt?
jep,nyt lepäämään.. jalat on kuin tunkit päivän istumisen ja kävelyjen jälkeen..
hyvää pääsiäistä jo toivottelen kaikille!:) tarkoitus olisi lähteä sukuloimaan,jos vaan terveinä pysytään.
-annu ja pikkumies 25+1-