***HEINÄHATUT Vko 12***
Kommentit (28)
Poika on hoidossa ja täällä itsekseni oleskelen..
Outoa :)
Vatsa on kyllä kasvanut... Oon tänäänkin törmännyt mahani kanssa joka paikkaan:) Olen jopa meinannut jättää sen kaapin oven väliin :D
Raha tilanne rassaa.. Ajattelin että olisin lähtenyt nyt lomalla esikoisen kanssa päiväristeilylle.. Juu ei toivoakaan rahallisesti.
Laskin tuossa että tilipäivän jälkeen jää pari hassua satasta tilille.. Sillä pitää elää pari viikkoa, miehen palkkapäivään asti..
Onneksi ei tarvitse vaatetta tms ostaa pojalle.
Laittelin ison akvaarion myyntiin, helpottaisi hetkeksi. En muutenkaan haluaisi sitä enään pitää, eli en rahapulassa pelkästään myy :) Saan tilaa olohuoneeseen ja tiedän ettei tämän uuden tulokkaan myötä energiani välttämättä riitä ison altaan hoitoon myös.
Meillä on kaksi akvaariota, pienempi kyllä riittää meille. Sitä en raaski myydä!
Nyt täytyy lähteä kauppaan, ostamaan jotain edullista ruokaa :)
Käyn myös lukemassa viestejä täällä harvase päivä, mutta oma kirjoittelu on jäänyt valitettavasti aika vähälle. Työkiireet vievät voimia, mutta toki täytyy muistaa aina oman ja masukin jaksamisen vuoksi välillä löysätäkin. Onneksi kohta on pääsiäinen ja pieni loma sen myötä vähän eri maisemissa. :) Vointi on ollut ihan hyvä, istumatyö tosin saa häntäluun seudun kipeytymään ja vähän on tullut myös tuntemuksia tuonne lonkan ym. luihin, että siellä muutoksia on tapahtumassa. Masu kasvaa ja potkut voimistuvat. Masukki jytkytteli eilen nukkumaan mennessä siihen malliin, että täytyi etsiä ensin vähän asentoa, missä ei niin jytäisi, että saa unen päästä kiinni. :) Seuraava neuvola on ensi viikon keskiviikon lääkärineuvola, sitten tietää taas vähän tarkemmin omia ja masukin kuulumisia.
Sain muuten viikonloppuna isyyspakkauksen valmiiksi, torstaina onkin sitten " luovutuspäivä" ... Pakkaukseen tuli sisällöksi mm. vauvan käyttöopas -kirja, harsoja, hoitovoiteita isälle ja vauvalle, t-paidat molemmille, isälle pieni varpajaispullo, sisu-aski, brejk-patukoita, batterya, kylpyankka yhteisiin kylpyhetkiin, pyyhkeet isälle ja vauvalle, cd:t isälle ja vauvalle, äidin " rauhoitteluun" ja hellimiseen hierontavoidetta ja vaahtokarkkeja... Tarvikkeet pakkasin Prismasta löytämääni lasten lelulaatikkoon (Nalle Puh). Mukavaa nähdä, miten tuleva isä reagoi lahjaansa... :)
Mukavaa viikkoa ja voimia kaikille heinähatuille!
t: Tipsu79 + masukki 24+2
Mun pitäis kanssa kunnostautua noiden herkkujen suhteen... :-/ Tulee vedeltyä ihan liikaa. Uusi pahe on hakea aamupulla lähikaupasta samalla reissulla, kun vien kuopuksen päiväkotiin :-D Hyi mua!
Kovin tutulta kuulosti tuo eppuliinin rahatilanne. Eipä paljon juhlita täälläkään. Tuloina mun sairauspäiväraha ja miehen opintotuki... Jee! Onneksi kohta helpottaa, kun mies aloittaa työt ja mulla alkaa lomat, saa taas palkkaa :-) Jospa sitä sitten kesällä pääsisi jonkun pienen reissun tekemään.
Kuulostipa kivalta tuo Tipsu79:n tekemä isyyspakkaus! :-) Täytyy laittaa harkintaan, josko itsekin jaksais kasata jotain.
Mulle on ilmaantunut uusi riesa, käsien puutuminen yöllä. Mistähän moinen mahtaa johtua... Kiva heräillä yhtenään siihen, kun kädet on ihan letkuina :-( Oon tässä viime viikkoina tehnyt paljon käsitöitä kun tuota aikaa on ollut. Oon mm. virkannut vauvalle pari peittoa vaunuihin. Oisko sillä jotain yhteyttä tuohon puutumiseen?
Mutta nyt poika kaipailee mua katsomaan Tomi Traktoria kanssaan :-)
myLove rv 23+5
myLove77:
käsien puutumisella ja käsitöillä on varmasti yhteys. Niska-hartia seudun jäykkyys... Jätä suosiolla käsityöt hetkeksi. Laita kylmägeeliä niskaan, hartioihin ja yläselkään. Venyttele, jumppaa mopin varren kanssa :)
Nyt pitää vaan keksiä muuta puuhaa käsitöiden sijaan.
Olis jo äkkiä tämä pääsiäinen ohi ja nuo suklaaherkut pois kauppojen hyllyiltä!! Mulle on iskenyt ihan järkyttävä suklaanhimo! Parhaillaan just syön lapsen pääsiäismunia salaa... :) Esikoinen sai nyt viikonlopun aikaan sukulaisilta ja kavereilta noita munia niin ajattelien, että äiti voi niitä hieman verottaa... ;-) On tässä kyllä ollut ja on jatkossakin synttäreitä ym niin noita herkkuja riittää... Painokin varmaan nousee roimasti. Voi apua, missä on mun itsehillintä!?! :)
Muuten ei kummempia meille kuulu. Esikoinen imee kaiken energian joten ei ole oikein odotukseen nyt viime aikoina ehtinyt hirveästi keskittyä.
Eikös meissä heinäkuisissa ollut joku KUOPIOSTA?
Olisin kysellyt, että millainen valikoima siellä on äitiysvaatteita? Myydäänkö niitä H&M:llä? Entäs Lindexillä? Onkos missään muualla? Kiitos jos joku asiasta tietävä jaksaa vastailla! :)
kumppari rv 24+1
Piti tulla kertomaan kun sain iloisia uutisia tänään. :) Eli kun mulla on ollut niitä veriryhmävasta-aineita mistä olen panikoinut, niin nyt tuli lapsivesipunktion tulokset ja vauvalla on sama veriryhmä kuin minulla, eli vasta-aineet eivät aiheuta hänelle mitään. :) Eli siitä ei tarvitse enää murehtia. :) Kyllä olen iloinen. :)
Mäkin olen aika herkuttelija, sais kyllä jäädä herkut pois kun on muutenkin jo liikaa painoa. :(
eppuliini: risteilyistä sen verran, että jos liityt Viking Linen VikingClubiin, niin siellä olisi nyt Tallinnan piknikristeilyt 0 euroa! Hytti kyllä maksaa sitten 12 euroa ja ruokailu kanssa erikseen, jos sen haluaa. Eikä siinä ole maihinnousua ollenkaan...
Anne rv 22+4
Oikein paljon onnea annemaria84:lle iloisista uutisista!!!! Ihanaa ja varmasti erittäin helpottavaa ettei tarvitse enää stressata tuota asiaa! Pääset nyt nautiskelemaan odotuksesta oikein kunnolla!! :)
Onkohan se tuo lisääntynyt valoisuus vai hormonit, kun minäkin olen hereillä jo tähän aikaan? Yleensä nukun klo 9-10. Nyt heräsin jo klo 5, kun mies lähti töihin enkä saanut enää unta. Saa nähdä pitääkö sit iltapäivällä nukkua päikkärit... :)
Nyt syömään ja keittämään teetä!
kumppari
Onnea annemarialle iloisista uutisista!
Me ollaan kuopustytön kanssa kotona tänään, eilen oli puolison vuoro... Tyttö on ollut perjantaista lähtien kuumeessa ja yskässä. Tänään aamulla kurkkasin kurkkuun kun valitti hammastaan (kaatui eilen ja kolautti etuhampaan samalla) ja koko kurkku punoitti punaisia rakkuloita. Peruutin ensin Havrix-rokotuksen ja neuvola-ajan, täti silloin tarjosi lääkäriaikaa kun kuuli tytön yskivän. Sanoin että eiköhän tämä tästä levolla parane parhaiten. Soitin sitten 10 min päästä uudestaan tuon suuhun kurkkaamisen jälkeen ja totesin, että taidetaan tulla lääkärille sittenkin.
Muuten hyvää tänne kuuluu vain. En ole itsekään kerennyt kovin ahkerasti kirjoittelemaan, kun omaa aikaa koneella ei juurikaan ole ollut. Asunnonetsintä tihenee, lainatarjous on valmiina odottamassa käyttäjäänsä. Toisesta lupaavasta kämpästä menossa tänään tarjousta tekemään miehen kanssa. Toivottavasti tämä tärppäisi! Olisi ihan pojan koulun vieressä, todella hyvässä taloyhtiössä ja ihanasti rempattu kahdella kylppärillä...
Kevättä on rinnassa täälläkin, tosin nyt kun on ulkona ollut kylmempää olen lähinnä fiilistellyt kevättä kotosalla; vaihdellut kukkiin multia, sitonut ja käännellyt. Chili voi todella hyvin ja kevään ekat chilitkin saatiin kerätä viime viikolla ja tehdä flunssanenille chili con carnea. Tuo rakas chili, mikä on itse siemenestä asti kasvatettu ja nyt n. 140 cm korkea pensas meinasi lähes kuolla syksyllä kun hermostui uudesta kämpästä eikä meinannut sopeutua valon vaihteluun. Äiti jo ehdotti sen pois heittämistä, mutta tuijottelin lehdistä varisseita oksia ja olin näkevinäni uusien lehtien silmuja siellä jossain... Toipuminen kevääseen on siis ollut ihanaa seurattavaa. :)
Masun asukas potkii kovasti heti kun istahdan tai käyn makuulle. Mieskin on jo saanut osansa potkuista, kun aiemmin eivät ole kamalasti etuseinäistukan vuoksi käteen tuntuneet. Nyt mysää taas ihan kympillä, kun äsken potki kylkiluita päin, sitten navakasti napaan ja nyt taas tuonne oikean lonkan suuntaan. :D
Nimet on valmiiksi mietitty, ja vaununvärit katsottu. Mies lähtee sopivasti työmatkalle Jenkkeihin huhtikuussa, joten sieltä saa sitten mukanaan tuoda Bugaboot ja kaikkea muuta " pientä" mitä ajattelin hotellille valmiiksi tilata. ;) Siis oikeastikin pientä, tarvinnee miesparka jotain omiakin vaatteita kahden viikon aikana? Nyt on vaan dollarin kurssi niin alhaalla, että esim. nuo vaunut saa sieltä 300e halvemmalla kuin Suomesta ja 200 e halvemmalla kuin Hollannista tilaamalla.
Taitaa vihdoin olla ohi tuo alkuraskauden epävarmuus listerian sun muun johdosta, ja uskoa siihen että kaikki menee hyvin enemmän kuin pelkoa. :) Edelleen mietin siihen 4d-ultraan menoa, mutta vielä ei ole uteliaisuus vauvan sukupuolesta saanut sinne asti menemään.
Nyt tyttö kaipaa sohvalle kainaloa katsomaan Totoroa. :)
Ensiksi Annemarialle onnittelut hyvistä uutisista!! :-)
Joo, mä sain viime yönä esimakua tulevasta valvomisesta... Poika herätti mut sen tuhannen kertaa ja nyt täällä silmät ristissä sinnittelen :-/ Otin pojan sitten lopulta viereen nukkumaan ja siinä kun tuo kainalossa tuhisi, niin totesin pojan ihan kuumaksi. Aamulla mittasin kuumeen ja olihan tuota. On alkanut nyt yskiäkin. Poika kun viimein rauhottui kunnolla nukkumaan, niin kissa aloitti riekkumisen! Taitaa olla herralla kevättä rinnassa, vaikka onkin palliton poika... :-D
Mulla on viime päivinä tullut supistuksia vähän turhankin paljon ja eilen alkoi tuntua siltä, että saattais olla joku tulehdus päällä. Kävin sitten aamulla labrassa. Annoin pissanäytteen ja lisäksi pyysin kattomaan, ettei ole hiiva- tai emätintulehdusta. Alustavat tulokset saan iltapäivällä.
Chili82, meilläkin kasvatellaan chiliä :-) Habanero tuo taitaa olla. Enemmän miehen kuin mun juttu. Satoa saatiin tuossa pari kuukautta sitten ja tuli ihan isojakin, vaikka pieni tuo itse kasvi on. Mä oon niin onneton kaikkien kasvien ja kukkien kanssa, että onnistun tappamaan jopa kaktukset... :-D Miehen vastuulla on kaikki mitä meillä on.
niin se taas viikko pyörähti käyntiin,tällä kertaa sentään hieman mukavammin kuin vielä viime viikolla.:) En joutunut sairaalaan,selvisin pelkällä antibioottikuurilla,onneksi!
tänään mulla oli tarkoitus nukkua päiväunet,kun pääsin aikaisin koulusta ja poika nukkui juuri siihen aikaan omia päikkäreitään,joten en voinut sitä aiemmin hakea,mutta kuinkas kävikään.. imuroin,pesin lattiat ja leivoin sitten piirakkaa.. kohta olis aika lähteä poika hakemaan,joten se niistä unista..:O
hirvittävä väsymys on alkanut vaivaamaan viime viikosta lähtien ja varmaan sekin sitten aiheuttaa osin alakuloa. pelkät yöunet ei tunnu millään riittävän,mutta päiväuniakaan ei ehdi nukkua kuin viikonloppuisin. eilen olin nukahtaa ruokapöytään,kun syötin esikoiselle iltapalaa :) silmät ei pysyneet edes väkisin auki! en usko,että hb olisi laskenut mitenkään alas,mutta olisiko tämä sitten ihan vaan tavallista raskauteen liittyvää väsymystä..?
joku kyseli Kuopion vaatevalikoimasta.. H&M:lla on varmaan kaikkein eniten sitä valikoimaa, Lindexillä en ole käynyt edes katsomassa,KappAhl:lla ei ole kuin äitiyshousuja. itse suosin tuota henkka maukan paikkaa,siellä on sentään jotain sopivaa. Lindexillä on taas aivan ihania vauvan vaatteita!!:DD
me löydettiin nyt sunnuntaina se unelmien asunto!:) keittiö oli viime vuonna remontoitu ihan täysin ja kaikki oli uusinta uutta siis,samoin kylppäri oli vasta uusittu saunoineen :) jospa sitä tällä viikolla tehdään tarjous ja katsotaan,mihin se johtaa. minä kyllä haluan sen asunnon !:)
isyyspakkausta olen suunnitellut nyt aikalailla,enää pitäisi ostaa tavarat. rahan puutetta on täälläkin (koskapa sitä opiskelija pääseekään kierimään rahoissa..),mutta ensi kuussa ajattelin paketin kyhäillä valmiiksi. Chili82,taisit jossain isyyspakkauskeskustelussa mainita jonkin hyvän kirjan,minkä olit miehellesi ostanut.. Voisitko vielä kertoa sen nimen uudestaan,kiitos ?
mutta nyt täytyy rientää poikaa hakee,toivottavasti on jo herännyt :)
mukavaa viikon jatkoa!:)
-annu ja pikkukakkonen 25+0-
Eipä ole tullut taas kirjoiteltua, kun ei asiat mene ihan putkeen..
Meillä ei asiat ole mihinkään parantuneet, ja siksikin olen hiljaiseloa viettänyt. Ei tee mieli marista tänne, kun toiset osaa olla niin iloisia ja positiivisia..
Miehen kans tulee tosi herkasti kränää vähän joka asiaan, enkä mä osaa avata suutani ollenkaan. Mies vielä vähemmän.. Sitä selkeästi vaivaa jokin/jotkut asiat, muttei se mulle yleensä puhu, mä kun otan kaiken sitten itseeni. Mä lähinnä kuittailen sitten isännälle, joka ei tietenkään osaa rivien välistä lukee. *huoh* Menee menojaan jatkuvasti, ei varmaan edes tajua että mä olen lähes vankina kotona lasten kanssa aina vaan. Päivisin ei autoa, ja illat pitää vielä miehenkin narinat jaksaa.
Lapset on jokainen jossan " uhma" vaiheessa, esikolla jo murrosikää, keskimmäinen on niiiiiin isoa kun menee jo pian eskariin, ja kuopus taas pieni ja olevinaan niin iso kuitenkin.. Päivät menee huutaessa ja tapellessa jokikisen asian kanssa, pukemiset, syömiset, nukkumaanmenot..
Oma (.) sitten onkin ihan loppu. Väsyttää, hiivaan on kuuri menossa (sentään se jo helpottaa), supistelee välillä melkoisen napakasti. Yöllä kiusaa puutuvat lonkat ja kädet ja levottomat jalat, ja sitten väsyttää taas enemmän. Hb varmaan rypee jo pohjalukemissa, kun en saata niitä tabletteja syödä. Koetin, ja sain aivan hirveän ummetuksen parin päivän jälkeen. Se mehu taas on niin kallista että tuntuu, etten henno ostaa sitäkään. (500ml melk 20e!!) Mutta pakkohan tässä jotain on keksiä. Mutta uskon ja luotan taas, että jossakin vaiheessa aurinko paistaa taas risukasaankin, ja elo tästä tasaantuu. Kun saisin miehellekin kerrottua miltä tuntuu, ja että huomioisi edes hiukan myös minua, eikä vain sitä omaa napaansa... Ja sitten jo mietin että tuijotankon minä sitten vain omaan napaan kun mieheltä sitä vaadin?? No jooh...
Huomenna ois neuvola taas, onneksi terkka on jo vaihtunut! Huh! Mutta vaa' alle nousu pelottaa silti, paljonkohan tällä kertaa onkaan kertynyt.. :/ Turvottaa kyllä edelleenkin, mutta se on joka raskaudessa ollut vaiva. Suolasta olen jo kauan välttänyt ja koetan lipittää vettä. Hiivaan hain kuurin apteekista myös, alkoi kutinat käydä jo niin sietämättömiksi.
Muistinkohan viimeviikolla käydä kertomassa rakenneultrastakaan ollenkaan?? Kaikki oli siellä hyvin, sukupuolta ei kysytty; itse koetin hiukan kurkkia mutta varmaks en menis sanomaan..
Vaan hommat kutsuu nyt välillä taas!
Ädä+papu rv22+6
ei ole tullut oltua kovin aktiivinen kirjottamisen suhteen... :J mutta tosiasiahan on, että maha kasvaa, vaikkei sitä erikseen kasvattaiskaan eli nyt menossa rv 22+2. mitään kummempia ongelmia ei ole ollut paitsi pari suht kivutonta supistusta sänkytouhujen yhteydessä.
rakenneultra oli rv 19+5, jossa näkyi tyttö! iskä siis sai sitä, mitä tilaskin. :D muuten kaikki kunnossa paitsi hieman suurentuneet munuaisaltaat ja toinen virtsaputki. tästä johtuen kontrolliultra-aika on 28.4. eli rv 28. kattelin jotain aiheesta netistä, mutta en enää ees oikeen muista, mitä siellä oli enkä jaksa ressata moisesta. ultraaja kuitenki sano, että tuo on aika yleistä ja tod.näk. korjaantuu, kun viikkoja kuluu. mutta, mutta. koskaanhan ei mikään ole varmaa, jonka takia murehtimalla ei asia parane kuitenkaan. :)
neuvolassa viikolla 20 sf -mitta olis ollu mukamas 22cm, mutta mä vähän epäilen, ku se ei ollu kovin tottuneen näköstä touhua (oli oma neuvolatäti jollain lomalla). tökki vaan ja mumisi ittekseen jotain.. :s painoakin oli tullut VAIN 2,5kg, vaikka olen syöny makeeta ja kaikkea sontaruokaa, ku iso emakko. sitä en kyl ymmärrä. mut ehkä se kirii tuonne lanteille sitte loppuvaiheessa. :P
toivottaavasti kevät tulis nopsaa!
laala 22+2
Paljon jaksamista ja tsemppiä sinne arkeen! Toivottavasti saisitte miehesi kanssa rauhallisen yhteisen hetken joku ilta, että saisi asioista rauhassa puhua minimaalisella väärinymmärrysmahdollisuudella. Ei se ole liian omanapaista, että tuntee tarvitsevansa jotain. Pitää vaan samaan aikaan muistaa huomioida sen toisenkin osapuolen tarpeet. Keskustelkaa, niinhän ne parhaiten tulevat esille - ja vaikka käytännön toteutus joskus viekin aikaa ja tökkii, niin ainakin molemmilla on selvillä mikä painaa ja osaa tehdä töitä sen eteen.
Anzku, se oli tuo Isyyspakkaus-kirja (kirj. Janne Huttunen), mitä olen mainostanut. Mun pitäisi huomenna päästä metsästämään Stockalta mäyränkarvapartasutia miehen pakkaukseen. ;) Saisi meidän herkkähipiäinen isi sitten hemmotella nassuansa aamuisin...
Voin vain kuvitella, millaista on arki monen lapsen perheessä ja siinä samalla vielä itse käydä läpi raskauden iloja ja suruja, viittaan siis Ädän kokemuksiin. Olen monesti ajatellut, että on varmasti ihan toisenmoista odottaa (jos luoja suo) toista lasta, kun ensimmäinen hyörii mukana. Nyt tätä ensimmäistä odottaessa, kun voi tarvittaessa keskittyä vain tuohon omaan napaan ja pystyy levätäkin enemmän kuin vaikkapa yhden saati useamman lapsen kanssa. Toivottavasti pystytte juttelemaan miehesi kanssa ja saatte molemmat siitä voimia.
Herkuttelusta: joo, välillä tulee niin kova herkutteluhimo, että ei mitään rajaa. Äsken erehdyin ottamaan karkkipussin tähän koneen äärelle ja siinähän se hujahti alta aikayksikön... No, tämäkin kai kuuluu " taudin" kuvaan...
Tuohon isyyspakkaukseen liittyen: ostin itse omaan pakkaukseen kirjan Vauva - omistajan opas, löytyy mm. Suomalaisesta kirjakaupasta (8 euroa). Minusta se oli hauskasti tehty, tavallaan " koneen" käyttöohjeiden muodossa mutta kuitenkin asiallisesti (kirjoittajina mm. perheen isä ja lääkäri).
Nyt tuleekin vähän taukoa palstailuun, kun lähdetään huomenna sukulaisiin pääsiäisen viettoon. Viikon päästä taas lueskelemaan teidän kuulumisia. :)
Mukavaa pääsiäisen aikaa ja voimia kaikille!
t: Tipsu79 + masukki 24+3
Pikku hiljaa alkaa elämä voittaa vasataudin jälkeen.. Minä olen ollut jo ihan ok kunnossa eilen ja tänään, närästää vaan, mutta sitä on luultavasti tiedossa hinäkuun lopulle asti.
Esikoinenkin on jo suht oma reipas itsensä, vaikka usko meinas minulta loppua, kun en meinannut millään saada poikaa juoman mitään.
Mutta, isäntää ei tauti päästä helpolla. Oksenteli siis pe-la yöstä alkaen ja lauantain muuttui ripuliksi ja se ei ole edelleenkään helpottanut. Sanoi kyllä, että onneksi pahin tauti on hänellä, eikä pienellä pojalla tai raskaana olevalla avokillaan. Kiva ajtus, mutta sääliksi käy.
Nyt vaan on niin, että huomenna olis se rakenne ultra vihdoin ja mies ei nyt varmaan sinne kykene mukaan =o( Hänhän ei päässyt silloin np-ultraankaan työkiireiden takia =o( Kerran toki näki nauvalin neuvolassa, mutta olishan se ollut kivaa, että näkis uudestaankin. No, aina ei voi voittaa.
Mulla tauti vei ne kolme kiloa, jotka oli tähän mennessä ehtinyt tulla. Kyllä ne sieltä varmaan nopeasti takas tulee, kun saan nestetasapainon kuntoon, mutta aika hurjalta tuntuu, kun nyt viikkoja 20+5 ja paino ei muka ole noussut vielä yhtään.
Isännältä on tippunut ainakin viisi kiloa ellei enemmän. Hirveä tauti.
Ädä78:
Voimia sinulle!!! Mun on kanssa aina vähän vaikea puhua kun joku painaa ja mun mies on vielä sellanen, että helposti sitten suuttuu ja lopulta homma menee siihen, että minä itken, isäntä kiukuttelee ja kaikki tuntuukin olevan minun syytä. Sitten kerran keksi kirjoittaa kirjeen. ein sen vielä keskellä yötä, että sain sen rauhassa kirjoittaa. Siihen ei tule laitettua yhtään ylimäräistä tai harkitsematonta sanaa eikä kukaan keskeytä vaikeista asioista puhujaa.
Se toimi! Mies ei silloinkaan kauhean hyväntuulinen ollut, mutta sai aika ajatella asioita ja muuttikin käytöstään. Yritäpä niin, jos se helpottais.
Joskus se jo helpottaa, että asiat on laittanut paperille, eikä niitä tarvi välttämättä edes luetuttaa kenelläkään, kun jo helpottaa.
Mutta eipä tänne kummempaa, tulen huomenna kertomaan ultra kuulumiset.
mam80
Kiitos tuestanne ja hyvista vinkeistä! Tuota kirjettä voiskin miehelle harkita, se kun tuppaa ottamaan mun puhumiset nalkutuksen kannalta ja puolet asiaa meneekin sit ohi korvien..
Täällä jyllää mahatauti! Kuopus alkoi oksentaa yöllä, joten se meni vahtiessa ja pyykätessä..
Neuvolassakin käyty ja kaikki ihan ok. Painonnousu maltillista taas, oon kyllä syömistäkin vähentänyt pakosta, kun ei mahaan mahdu! Syke kuulu hienosti, samaten pienen hikka! :)
Nyt huilimaan, palaan pinoon taas kun on jotakin asiaa ja väsymys helpottaa..
Ädä+papu rv23
No nii, ultrassa käyty..
Kaikki oli ok, mutta vauva oli viikon oletettua pienempi! Eivät kuitenkaan muuttaneet (onneksi) lasketua-aika, koska np-ultrassa taas sikiö oli kolme päivää isompi.. Luotan tuohon np-ultraan, koska olen aika varma, milloin vauveli on alkunsa saanut ja se muutama päivä aiempi aika on mielestäni oikea.
Kätilö sanoi, että tässä vaiheessa on kuitenkin jo näkyvissä yksilölliset erot, sen takia ei aikaa muutellut.
Veikkasi muuten tyttöä, mutta ei ollut varma, oli sen verran jalat supussa. Aivan sama mulle, kunhan on jompa kumpa ;o)
Ädä78: otan osaa vatsatautiin!!! Kamala tauti!
Meillä mies sai vielä huomisenkin sairaslomaa. Tänään on ollut jo parempi, mutta voimat on tietysti ihan loppu. Tuli sitten vähän oltettua pidempi pääsiäisloma...
Illan jatkoja kaikille!!
mam80
Meillä oli tänään 4Dultra Lahdessa ja olen ollut aivan varma poikavauvasta tähän mennessä.Ja yllätys yllätys...meille on tulossa tyttö!!!heh,kyllä olin aika ihmeissäni!!Edelliset kaksi raskautta olen ollut varma pojasta/tytöstä ja osuin aivan oikeaan,mutta tällä kertaa tuli täyshuti!!
Rautamamma+piparminttupipsa rv24
On jäänyt itselläkin viimeaikoina kirjoittelu aika vähiin eikä viestejäkään ole ehtinyt lueskella ihan samaan tahtiin kuin aikaisemmin. Töissä on pitänyt kiirettä eikä kiirelle näy loppu ainakaan toistaiseksi (ennen kuin kesäkuussa ;-) ). Onneksi nyt on kuitenkin tiedossa kaksi " lyhyttä työviikkoa" niin saa siinä välissä sitten levätä vähän paremmin.
Huomasin tuossa viikonloppuna, että loman jälkeen on jäänyt päälle joku ihme syömiskierre eli syön aivan liikaa ja herkut maistuu (etenkin makea) niin, että melkein joka päivä on tullut syötyä jotain makeaa. Painokin oli noussut huimasti reilun viikon aikana, joten piti sitten laittaa itseni kuriin. Päätin siis, että karkit ja jätski saa jäädä niin, että vain vähän yhtenä päivän viikossa ja lisää tuoreita vihanneksia ja hedelmiä välipaloihin. Sipsejä yms. suolaisia ei onneksi tule muutenkaan kovin paljon syötyä edes viikonloppuisin. No, parin päivän ruokavalion siistimisen tuloksena aamupaino putosi 1,5kg eli tosi paljon oli kroppaan nesteitä kertynyt noiden herkkujen takia. Olo on sata kertaa parempi, kun tuli vielä käytyä salilla ja uimassa viikonlopun aikana.
Raskausoireista sen verran, että olen huomannut, että jostain syystä vasemmalla kyljellä nukkuminen aiheuttaa vatsan kipeytymistä: kääntyminen yöllä pitää tehdä tosi varovasti. Oikealla kyljellä nukkuminen taas ei sitä aiheuta. Mistäköhän tuokin johtuu? Muutenkin olen alkanut käyttämään tyynyä jalkojen välissä ja mahaa tukemassa kyljellä nukkuessa. Mulla on joka raskaudessa lonkat kipeytyneet ja etenkin nukkuessa tuntuu ikävältä polvissa asti ellen tue ylimpää jalkaa tyynyllä tukevasti kyljellä nukkuessa. Ah, tätä raskauden ihanuutta!!!!
Torstaina on seuraava neuvola ja siellä sitten varmaan mittaillaan jo sf-mittaa. Mielenkiintoista nähdä onko masu sittenkään isompi kuin aikaisemmissa raskauksissa samassa vaiheessa vai olenko vain unohtanut minkä kokoinen se on ollut aikaisemmin samassa vaiheessa. Sen muistan, että kahdessa ekassa sf on ollut n. 33 synnyttämään mennessä.
Terkkusin,
Tinttis ja Pirpana 22+0