Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelmana liian ohut limakalvo?

16.03.2008 |

Hei,

Onko kenelläkään kokemusta liian ohuesta limakalvosta raskauden onnistumisen estona? Mitä sen eteen on tehty? Onko mitään luonnonkeinoja? Entä lääketieteellinen apu?

Meillä tilanne on se, että vauvaa on yritetty reilu vuosi. Tutkimukset julkisella puolella on aloitettu. Miehen simpat ok, mulla ja miehellä perusverikokeet ok. Kiertoa on mulla kartoitettu, mutta siitä emme ole vielä saaneet tietoja. Ensi kierrosta pääsen toivottavasti aukiolotutkimuksiin, tässä kierrossa ei ollut aikoja pääsiäisen takia. :(

Minä epäilen, että meidän ongelmamme on se, että limakalvoni on liian ohut. Minulla on aina ollut niukat kuukautiset ja nykyään aina vain niukemmat. Olen nyt käyttänyt kuukuppia muutaman kuukauden, joten vuodon määrää on helppo tutkailla. Arvioisin edellisissä kuukautisissa vuodon kokonaismääräksi n. 15-20ml. Kerran limakalvoani on ultrattu ihan muista syistä kierron muistaakseni kp18 (kiertoni on yleensä 27pv) ja silloin limakalvo oli 6mm. Siihen aikaan kuukautiseni olivat kyllä runsaammat kuin nykyään.

Mikä voisi auttaa? Millaista hoitoa ohueen limakalvoon on? Onko kenelläkään samanlaisesta tilanteesta kokemusta? Vai onkohan ongelmani joku ihan muu???

Vastauksistanne kiitollisena :),

Paaru

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin itse vastikään käynnit vyöhyketerapeutilla ja hän totesi, että koska mulla kovia menkkakipuja, niin se kertos heikoista limakalvoista juurikin. Vyöhyketerapeutti määräs sinkkilisää, joka parantaa nimenomaan noita limakalvoja. Annostus varmasti yksilöllistä, mut mua kehotti nyt alkuun ottamaan 60mg/vrk, vaikka purkin kyljessä vrk-annos 15mg. Lisäksi sain homeopaattista lääkettä, joka osaltaan parantaa myös limakalvoja. Aloitin myös juomaan omenaviinietikkaa 1-3krt/vrk. N.½l vettä, johon laitan n.1rkl omenaviinietikkaa. Tuo omenaviinietikka vissiin vaikutta suotuisasti elimistön happo-emästasapainoon, mut jostain lukenut, et saattas parantaa myös limakalvoja. Ja kai tuo itse vyöhyketerapiahoitokin vaikuttaa noihin limakalvoihin...?

Mulla tosiaan hoidot vasta alussa, pari kertaa oon käynyt, mut apua olen jo saanut koviin menkkakipuihin, jonka siis pitäs kieliä, et limakalvot ois jo n yt parantunut...? Tähän asti mennyt n. puol pkt buranaa, nyt pärjäsin yhdellä..!!!

Eikö jotkut lääkkeelliset hoidotkin paranna limakalvoja? Mulle toi lääkkeellinen puoli vielä melko lailla uutta ja outoo, kun hoitoja ollaan vasta aloittelemassa. Lapsettomuutta takana kuitenkin jo lähes kuusi vuotta... Selittämättömäksi lääkäri meidät luokitteli viime käynnillä.

Toivottavasti näistä jotain apua. Itse suosittelisin lämpimästi jonkin luontaishoitajan pakeilla käyntiä, sillä itselle tuo vyöhyketerapeutilla käynti ollut tosi positiivinen kokemus. Ko. hoitaja ainakin saanut monia kymmeniä raskautumaan hoidoillaan. Sellaisiakin joita oli hoidettu lääketieteellisesti vuosikaudet tuloksetta!

Vierailija
2/8 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen onnistunut raskautumaan kolmesti clomifenin avulla ja viimeisimmällä kerralla todettiin, että kyseinen droppi ohentaa limakalvoni liian ohueksi. Eli käytännössä kiinnittyminen estyy kun limakalvo on liian ohut.

Luonnon keinoiksi minulle suositeltiin omega-3:sta ja omenaviinietikkaa, kumpainen auttaa ja toki niitä voi nauttia päällekkäinkin. En ehtinyt niitä kokeilla kuitenkaan koska ekaan kiertoon minulle annettiin limakalvoa paksuntamaan menogon-pistokset ja tulinkin heti raskaaksi sitten. Mulla ohueksi limakalvoksi todettiin ultrassa kp10 4mm limis. Pitäisi olla kuulemma tuossa vaiheessa jo ainakin 8-10mm. Kolmen vuorokauden menogonpistoksilla limis kasvoi hyvin ja kun menin alkuraskauden ultraan sitten rv6+0, oli limakalvoni 16mm!

Eli ohutta limakalvoa voidaan hoitaa lääkkeellisesti osana muita hoitoja. Mutta jos haluat kokeilla ihan kotikutoisten petitouhujen avuksi jotain niin suosittelen noita luonnontuotteita. Niistä on tällä ja tuolla plussanneidenkin palstalla juttujensa mukaan saanut avun useampikin.

Tsemppiä! Kun tutkimuksissa käytte, muista mainita epäilystäsi!

Terkuin jepuli kera kahden clomipoitsun 3v3kk ja 11kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, että kerroitte kokemuksistanne. Ja lohdullista kuulla, että ohuetkin limikset on saatu kasvamaan suht helpostikin oikeisiin mittoihin! :)

Omega-kolmosta olen syönyt iät ja ajat, kalaöljytablettien muodossa. Tuota etikkaa kokeilin yhdessä kierrossa muutaman päivän, mutta sitten aloin pelkäämään hampaitani sen käytön yhteydessä.. Olen miettinyt, että voisiko luontaistuotekaupan omenaviinietikkatabletit ajaa saman asian?

Tuo vyöhyketerapia mua kiinnostaa kovasti, mutta kun arveluttaa, että kenen vastaanotolle sitä menisi? Asun siis pks. Onko MetteMarilla vinkkiä vastaanottajasta? :) Olen lukenut muiltakin hyviä kokemuksia vyöhyketerapiasta.

Kaikkensahan sitä yrittäisi, että saisi lapsen kasvamaan. Kiitos siis avustanne.

- Paaru

Vierailija
4/8 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pääkaupunkiseutu tuntematonta sikäli vyöhyketerapeuttien osalta. Pääkaupunkiseutua kai tarkoitit, että asut siellä? Jos, niin siellähän vasta tarjontaa pitäisi olla pilvin pimein. Tosin kirjokin voi olla laaja hoitojen antajissa. Varmaan netistäkin löytyis vyöhyketerapeutteja? Ja kannattaa varmaan jo aikaa varatessa varmistua, et onko ko. terapeutti hoitanut aiemmin lapsettomuutta tuloksellisesti. Mun tuttu kävi jokusen vuosi sitten Hki:ssä jollain vyöhyketerapeutilla lapsettomuuden vuoksi ja tais tarvita 1-2 käyntiä, kun tuli jo raskaaksi. He oli tutkimuksissa todettu selittämättömiksi.

Sori, tän kummempaa vinkkiä en osaa antaa. Mutta tsemppiä hyvän vyöhyketerapeutin etsintään:)!!! Toinen mistä olen kuullut niinikään olevan apua on akupunktio. Sitäkin on aikomus kokeilla, jos tästä vyöhyketerapista en saa toivottua tulosta... Lupaavalta vaikuttaa ainakin tää alku, kun sain jo helpotusta noihin menkkakipuihin noinkin vähällä hoidolla...:)))

Vierailija
5/8 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MetteMari:

Aloitin itse vastikään käynnit vyöhyketerapeutilla ja hän totesi, että koska mulla kovia menkkakipuja, niin se kertos heikoista limakalvoista juurikin.

Enpä ole tullut ajatelleeksi... Itse olen käynyt gynellä järkyttävien menkkakipujen takia, mutta sain vain kipulääkettä, joka googlaamalla selvisi alentavan hedelmällisyyttä :/ Mulla on kanssa aika niukka vuoto, pärjään yleensä hyvin yhdellä perussiteellä koko päivän ja 3. päivästä eteenpään on lähinnä tuhrua ja tiputtelua.

Multa katsottiin ultralla mahd. endometrioosi (ei näillä vuodoilla...) ym. ylimääräiset, eikä mitään löytynyt. Mietinkin, onkohan lääkäri automaattisesti tarkastanut myös limakalvon paksuuden, kun ei siitä mitään sanonut. Onko teillä ohut limakalvo todettu ihan perustutkimuksessa vai onko sitä epäilty jo ennen ultraa?

Vyöhyketerapia ja homeopatia kiinnostaisi myös. Löysin haulla kaksi homeopaattia Espoosta (Iso-Omena ja Tapiola), joiden sivuilla mainitaan lapsettomuus ja naistentaudit. Vyöhyketerapiasta on huomattavasti vaikeampi löytää mitään...

Vierailija
6/8 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. tuo hyvän vyöhyketerapeutin löytäminen on täällä kinkkistä, kun vaihtoehtoja on niin paljon. Pitää varmaan vain ihan randomilla ottaa joku ja soittaa ja kysellä.

Mun tuttava kävi homeopaatilla sen jälkeen, kun eivät kovimmista hoidoistakaan huolimatta saaneet lasta. Ja kas, homeopaatilla käynnin jälkeen saivat luomulapsen. Eli, pistää miettimään... Voisi olla oikea osoite meillekin..

Edelleen kiitos kaikista näistä vinkeistä. Tiistaina luontaistuotekauppaan hakemaan niitä omenaviinietikkapillereitä ja sitten soittamaan vyöhyketerapeuteille. Tässähän on hyvät pyhät aikaa etsiä sopivaa netistä.. :)

- Paaru

Vierailija
7/8 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ohutta limakalvoa ei siis ole todettu, lie tutkittukaan missään normi lapsettomuustutkimuksissa. Ekaa kertaa asiasta siis kuulin tältä vyöhyketerapeutiltani vastikään ja selitti noiden kipujen kertovan ohuudesta. Tutkimuksissa meidät katsottiin selittämättömiksi, that' s it!

Itse järkeilin, et ohut limakalvo vois olla ihan järkeenkäypä kohdallamme, koska löydän oviksen helposti tikuttamalla ja kierto säännöllinen parin päivän heitolla. Eli jos limis on vaan niin kehno, ettei kiinnittyminen onnistu...? Voisko olla näin yksinkertaista..

No raportoin omalta osalta näistä luomuhoidoista(?) ja niiden vaikutuksista ainakin tuolla enskojen puolella, jos ketä kiinnostaa, et tuottaako meillä toivottua tulosta....:) Nyt on eka täysi kierto menossa siitä kun aloitin hoidoissa käydä ja oviksen tietämiä mennään, joten parin viikon päästä tarkastetaan tulos tämän kierron osalta..:)

Palaillaan!

MM

8/8 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vanha viestiketju, mutta lapsettomuus klinikan biologin mukaan moni kärsii liian ohuesta limakalvosta ja jos se jää alle 7mm - esimerkiksi munasolua istutusta ei tehdä. Mutta ei hätää, netistä löytyy tutkimuksia: hakusana "thin endometrium PRP"

Treatment of thin endometrium with autologous platelet-rich plasma: a pilot study:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5365202/

Ja jos munasarja ei tuota tarpeeksi munasoluja (esim iän vuoksi) löytyy tutkimus:

Ovarian rejuvenation therapy with PRP (plasma rich in platelets)-an innovative solution for women's infertility. Helsingistä löytyy yksi klinikka joka tarjoaa tätä "kokeellista" hoitoa - huom ei mitään haittavaikutuksia! - En ole klinikalla töissä. Alkaa D loppuu Extra. : )