G: Miten tarkkaan siivoat asunnon kun muutat pois?
Ja onko eroa, onko asunto omistus vai vuokra?
Kommentit (8)
Siis kaikki kaapit ja pienimmätkin nurkat, ikkunat ja kaikki siivoan. Toisaalta kun muutan uuteen asuntoon, siivoan sielläkin ennen muuttoa katosta lattiaan, vaikka olisikin siisti asunto.
lattiat, vessat, kaapit ja lieden pesen. Muutenkin vähän lintsaan koska saavat avaimet 2 viikkoa melkein etukäteen ja maksan heidän vuokraa siten.
Olen siis puunannut joka nurkan. Varmaan ihan turhaan, koska seuraava asukas oletettavasti siivoaa uudelleen. En kuitenkaan ole halunnut vuokranantajan laskua perääni, joten olen ottanut varman päälle.
niin aina lopuksi imurointi ja pintojen pyyhkäisy.
Ikkunoiden pesy myös jos on ihan kauheessa kunnossa.
Lähinnä siis roskat/pölyt pois mutten tarkemmin puunaa koska yleensä muutossa kannetaan tavaroiden kanssa kuraa sisään..
Ja kaikki varmaan muutenkin siivoo muuton yhteydessä uuden kotinsa.
Meinaan vaan kun kerran muuten ihan kunnolla siivoat, niin miksi jättää yksi melko vaivaton paikka likaiseksi? Ei sitä minusta pestä tartte, mutta ne suurimmat murut imuriin...
Itse en kehtaisi jättää sitä tekemättä.
Mutta asiaan, 2 kertaa olen vuokra-asunnosta muuttanut, ja ihan viimeisen päälle siivonnut. Kaikki pinnat pessyt kunnolla, kaapit, seinät, lattiat, ovet, tasot... Vessan/kylppärin myös puunannut kunnolla. Ihan vain siksi, että itseä ällöttäisi jonkun toisen sotkuja siivota, toki siis aina siivoan itse uuden asunnon muuttaessani, mutta olis jotenkin erittäin epämiellyttävää, jos siellä olisi oikeasti jotain siivottavaa ;)
vuokra-asunnossa pyyhin hyllyt keittiössä ja makkarissa aina sitä mukaa kun sain tavarat hyllyltä laatikoihin. Uunin ja hellan pesin (myös takaa), samoin jääkaapin (jätin ovet auki, pesin lokerot ja laatikot kuivauskaappiin). Pakastimen sulatin. Kylppärin ja vessat pesin normaalisti, kuten viikkosiivouksessa yleensä ja aivan viimeiseksi imuroin ja pyyhin kostealla lattiat. Eli kai aika kattavasti?
Ikkunoita en ole koskaan pessyt jälkeeni.