Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja levottomiin jalkoihin?

16.03.2008 |

Syön obsidania ja magnesiumia. Mitäs poppakonsteja te käytätte kyseiseen vaivaan? Tänään rv 24+1

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täältä sain muistaakseni vinkin että kun käy suihkussa niin kannattaa pohkeita suihkuttaa kylmällä vedelle hetken aikaa. Ainakin minulla niinä öinä on helpompaa jolloin suihkutan jalkoja.

Niiloakseli rv 40+6

Vierailija
2/9 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi inhottavaahan tuo on, puolestä välistä raskautta olen levottomista jaloista kärsinyt. Joku joskus sanoi, että auttaa kun mies " hakkaa" jalkoja ennen nukkumaanmenoa. Levottomuushan iskee, kun jalat rentoutuu, joten ehkä tuo nopeuttaa sitä rentoutumista ja silloin myös levottomuus menee pikemmin ohi. En ole kokeillut, mutta koitan aina rentoutua jo hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa, jotta ei ole sitten pahimmillaan kun koittaa nukahtaa.

Aiemmin mainittu kylmyys auttaa myös, nukun nykyään aina jalat pois peiton alta ja se auttaa.

Netistä luin, että on yleensä pahimmillaan klo 11-1, joten välillä sitä makaa ja hyppää kävelemään jotta helpottaa ja tuijottaa kelloa, kunnes tulee yksi... Tiedä onko psykologista, mutta sitten helpottaa :)

Maaria 39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin aluksi ohuita tukisukkia öisin. Ne oli jotkut edulliset muistaakseni Cittarista ja ylettyivät polven alle.

Magnesiumia rupesin syömään kun levottomuus jaloissa rupesi tuntumaan pahemmalta. Otan magnesiumia illalla aina ennen maata menoa. Samalla otan myös kalsiumia, joka kai sekin saattaa auttaa tuohon levottomuuteen. Kalsiumia tosin otan nimenomaan kalsiumin puutteeseen, mutta hyvä jos se auttaa myös levottomuuteen.

Nykyään ei ole jalat enää levottomat enkä käytä sukkia, mutta nautin edelleen molempia hivenaineita iltaisin. Ehkä vaiva on ruvennut jo helpottamaan kun viikkoja on täynnä 35. Ehkä taasen tuo magnesium on tehonnut...

Mauinna

Vierailija
4/9 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Olen kysynyt useammasta paikasta (lääkäri & pari farmaseuttia) maksimimäärää magnesiumille. Kuulemma saa tarvittaessa oottaa (esim. multivita raskaus- monivitamiinin lisäksi) 2 tabua (eli yhteensä 700 mg) magnesiumia.

Superväsynyt SM (rv 38)

Ei kuulu ihan tähän, mutta käyttääkö joku muulloin kun raskaana ollessaan lääkitystä levottomiin jalkoihin & millaisia kokemuksia teillä on eri lääkkeistä?

Vierailija
5/9 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiaa tutkituttanut neurologilla, joten oma diagnoosini oireiden perusteella.

Ajattelin että jos tämän raskauden jälkeen oireilee vielä niin käyn tutkituttamassa. Itselleni ei ole esim magnesium vaikuttanut millään tavalla!

Lääkitystä en kyseiseen vaivaan kuitenkaan haluaisi, vaikka on olemassa.

Mutta neurologi voisi varmistaa onko kyse oikeasti levottomista jaloista vai jostain muusta neurologisesta vaivasta.

Vierailija
6/9 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juup, mullekin lääkäri viime kesänä kertoi olemassa olevasta lääkkeestä levottomiin jalkoihin. Mulla itellä kiinnostais kamalasti Akuutissa ollut juttu, missä annetaan rautaa suoraan suoneen.

Vierailija
7/9 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista ostettava Hirudoid Forte yhdessä magnesiumin kanssa on auttanut minua. Myös jalkojen pitäminen kohoasennossa ennen nukkumaanmenoa auttaa.

Vierailija
8/9 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sain itse neuvon eräältä vanhemmalta tuttavaltani. Itselläni se on toiminut erityisesti silloin, kun en ole raskaana. Raskaana ollessa mies hieroo kevyesti jalkaterät. Viileä suihkukin auttaa vähän.

Eveliinukka rv 34+4

Vierailija
9/9 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla rv vasta 13 ja oon kärsiny vaivasta jo ennemminkin ja nyt tuntuu et pahenee! hiukan on auttanu kun heiluttelen jalkoja sängyssä,tosin mies häiriintyy siitä heiluttelusta :) ja hierominen auttaa jonkun verran. vaiva vissiin pahenee sitä myötä kun raskaus etenee...