Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sydämenmuotoinen kohtu, liian paksu limakalvo ja ovuloimattomuus. Löytyykö muilta samaa?

16.03.2008 |

tuonne sekundaarisiin kuulun mutta sieltä en oikein ole vastausta saanut ja täällä tämä keskustelu on vilkkaampaa. Ja kun kerran on enemmän kirjoittelijoita niin voisi löytyä kohtalotoveri. Anteeksi siis häiriköintini.

Minun ongelmani ovat siis ovuloimattomuus. Siihen kokeillaan nyt clomifenia 4kk ja jos en raskaaksi tule on edessä pistoshoidot.

Lisäksi minulla on lievästi sydämenmallinen kohtu ja normaalia paksumpi limakalvo.

Ja näihin kaipailisinkin kohtalotoveria. Tuo sydämen mallinen kohtu on ilmeisesti rakennevika ja voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Tiedättekö miten paljon se asiaa vaikuttaa?

ja samoin tuo liian paksu limakalvo. Onko kellään muulla samaa ongelmaa? Onko teillä sanottu mitään siitä?

Ilmeisesti noiden clomien pitäisi auttaa myös ohentamaan sitä.

Lääkäri kirjoitti myös terolut reseptin mutta jätti minun itseni päätettäväksi syönkö niitä vai en.

Nyt mitä täältä netistä olen lueskellut niin olen saanut sen kuvan että ne vain paksuntaisivat sitä limakalvoa. Ja sitähän minulla ei nyt tarvita tai haluta. Joten mitä luulette, olisiko parempi olla syömättä niitä?

Olisiko jotain kikkakolmosia millä estää sitä paksuuntumasta liikaa?

Eikös nuo greippimehut ja viinietikat nimenomaan paksuunna sitä. Joten minun kannattaisi varmaan pysyä erossa niistä.

Mitäpäs mieltä te viisaammat olette? Täältä varmasti löytyy asiasta paljon tietäviä.

Meillä on teroluteilla alkunsa saanut tyttö ja clomeilla alkunsa saanut poika.

Ja nyt kolmas haaveissa. Ja vasta nyt selvisi mikä minussa on vikana vaikka ongelmia on aina ollut.

iso kiitos kaikile jotka autatte minua selvittämään näitä asioita

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nuo clomit tosiaan auttavat myös nimenomaan siihen liian paksuun limakalvoon.

eli just oikea lääke minulle. Nyt pitää vain kovasti toivoa että auttaa.

Muuten meillä on kaikki kunnossa. Miehen simpat ok, mulla munasarjat hyvännököiset ja putket auki.

Kaikki siis muuten kunnossa tuota ovuloimattomuutta, liian paksua limakalvoa ja kohdun rakennetta lukuunottamatta.

No onpas noissa jo ihan tarpeeksi. Mutta tosi helpottunut olo itsellä kun on vihdoinkin saanut diaknoosin ja rupeaa tämä asia selviämään.

Nyt vain odottelee innolla menkkojen alkua ja uutta kiertoa.

t. ap eli marenda

Vierailija
2/6 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos löytyisi kohtalotoveria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla todettiin sydämenmallinen kohtu vasta sektiossa, tai siis kohdun takaseinässä voimakas harjanne, lienee sama asia. Aiemmin epäiltiin adenomyoosia joka siis yksi endometrioosin muoto. Lääkärit olivat eri mieltä vaikuttaako lapsensaantiin vai ei... Limakalvo siis paksu. Meillä kokeiltiin inseminaatiot, clomeilla ja ilman, ovulaation induktio (vaikka varsinaisesti ovulaatiossa ei tuntunut olevan ongelmia), mutta avun toi viimein ivf.

Meillä vauva oli kohdussa poikittain, mikä johti sektioon. Käännös tehtiin kyllä kaksi kertaa ja kääntyi helposti (lapsivettä oli riittävästi), mutta aina kiepsahti takaisin pää yläviistoon. Kolmannella kerralla en enää suostunut käännökseen kun pelkäsin että on siellä jo napanuoran kanssa ties miten noiden käännösten takia, joten poika syntyi suunnitellulla sektiolla, alatiesynnytystä ei voinyt edes yrittää tuon poikittaistilan takia. Mutta tuo kohdun muoto siis todettiin vasta sektiossa, koskaan ei ultrassa, eikä edes magneettikuvasta sitä nähneet kun kuvattiin tuon adenomyoosin takia. Tai ei ainakaan NKL lapsettomuusklinikalta sitä mitenkään kommentoitu, eikä sitten väestöliitollakaan kun siellä oltiin hoidossa jatkossa (ostopalveluna).

Mitä sinulle on kommentoitu tuosta " herttakohdusta" lääkärien taholta?

Vierailija
4/6 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi lapsi ja jälkitarkastuksessa todettiin sydämenmallinen kohtu.

Tätä osattiin kyllä jo epäillä raskausaikanakin, kun minun maha oli milloin minkäkin mallinen. Eli kun ylimääräisiä kiloja ei ollut, niin vatsan muoto näkyi hyvin ja se oli välillä vähintäänkin ihmeellinen.

Lääkäri sanoi ultratessaan, että " nyt kun tietää, että mitä hakee, niin sen näkee selvästi" .

Minulle ei tuossa jälkitarkastuksessa sanottu mitään, että raskautuminen olisi hankalampaa sydämenmallisen kohdun takia... LÄhinnä itse ajattelin, että jos jotain ongelmia tulee, niin sen takia, että lapsi ei mahdu liikkumaan samalla tavalla kuin normaalin mallisessa kohdussa.

Vierailija
5/6 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne sen totesi viime käynnillä, mutta sanoi ettei sillä ole mitään merkitystä. Kolme kertaa tällä kohdulla luomusti raskautunut, kaksi meni loppuun asti ja yksi kesken.

Vierailija
6/6 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla ei herttamainen vaan tiimalasinmuotoinen. Onko siitä kellään tietoa? Googlella en saanut asiaan mitään apuja..