Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi asunnosta maximi-vuokra jonka olisit valmis maksamaan? (ov)

Vierailija
16.03.2008 |

Itse olen vuokralla; nyt halpa vuokra, mutta niin on asuntokin pikkuruinen. Lapsen kanssa tarvisen ihan ehdottomasti suuremman asunnon. Asunnon ostaminen ei tunnu nyt hyvältä ajatukselta, joten vuokralle siis mielin. Onko esim. 600 euroa 72 neliön kerrostalo-asunnosta mielestäsi ok vuokra? Mitä olisit max. valmis maksamaan vuokrakodista? Entä kannattaako sinun mielestäsi tällä hetkellä ostaa asuntoa?

Meitä siis kahden hengen talous, minä ja lapseni.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelle haluaisin muuttaa mut hinnat vähintään samanlaisesta asunnosta 600e.

Vierailija
2/17 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tuollaisen vuokra-asunnon löytäminen olisi ihan mieletön onnenpotku!

11-12 euroa neliö on meillä kipuraja, eikä niitäkään vapailla markkinoilla tiheässä ole. Siksi ASO.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin oma asunto ja lyhennyksillä maksaa koko ajan asuntoa itselleen.

Vierailija
4/17 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oli mun kipuraja. OStettiin oma ja erottiin ja nyt mä maksan yksin kuussa 1000e asunnosta. Mutta kyllä kannatti.

Vierailija
5/17 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on AINA kannattavampi vaihtoehto. En kestäisi sitä, että rahat lentää tuhkana tuuleen.

Varsinkin täällä Hgissä on fiksua asua omistuskämpässä. Sellaista asuntojen hinnanromahdusta ei tule, jossa ei saisi vähintään omiaan pois (tulevaisuudessa asuminen keskittyy yhä enemmän pääkaupunkiseuduille, vanhoista, kaavoilla suojelluista asuinalueista tulee aina vaan arvokkaampia, koska niitä ei saa " uusina" ja nykyään rakennetaan paljon ahtaammin jne.). Esim. Hgissä vuokralla asuminen on hintojen puolesta sulaa hulluutta, ellei joudu siihen olosuhteiden pakosta.

Vierailija
6/17 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei missään taida pystyä asumaan halvalla, ainakaan kasvukeskuksissa?

Kantsisko kämppä ostaa, riippuu mm:

- alueen hintakehityksestä: vakaa/ nousussa

- omien tulojen säännöllisyydestä (onko työttömyysvaaraa)

- omien tulojen suuruudesta (kuinka pitkän laina-ajan joutuu ottamaan)

- tarvitseeko takaajia

jne, kaikki vaikuttaa toisiinsa

Vierailija
7/17 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän nelihenkisellä perheellä olisi varaa ostaa Helsingistä kaksio, maks. kolmio jostain todella huonomaineiselta alueelta. Pätkätyöläisinä ei ehkä saataisi lainaa ilman takaajia ja jouduttaisiin pyytämään appivanhemman takaamaan, joten riskinä olisi että jos iskee lama, heidän asuntonsa on vaarassa meidän velkojen takia.

Työpaikat, nämä pätkätkin, kuitenkin kaikki Helsingissä. Täällä voimme elättää itsemme omalla työllämme, vaikka omaisuutta ei kartukaan. Mutta onhan sekin arvo.

Vierailija
8/17 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä 73 neliön kolmio Maunulassa, vieressä useampi kauppa ja hyvät liikenneyhteydet ihan vieressä.

Mulla 700 euroa on kipurajana.

Vierailija
9/17 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei kaikki saa.

Vierailija
10/17 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neliöitä 95 ja huoneita 4(+vaatehuone ja suihkuhuone,erillinen vessa)

Helsingissä 78m2 kolmio makso 580e**hui**

Vierailija
11/17 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kauhea Mr Bean tyylinen 4kerroksen kattoasunto Sussex Gardenissa, työpaikat kuitenkin vieressä, samoin metroasema ja Keskustaan lyhyt matka. Ikinä en suomessa tuollaista maksaisi, ja aika hulppean asunnon varmastí tuolla vuokralla jo saisikin.

Vierailija
12/17 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä sijaitsisi järven rannalla, niin vuokra olisi n. 900 ¿. Kyseessä siis Jyväskylä. Täällä tosin on aika kallis vuokrataso... Vuokra olisi edullisempi, jos asuisin kaupungin vuokratalossa, mutta sellaiseen en halua.

Vierailija
13/17 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei tarvitse ottaa lainaa asumisoikeusosuuden ostamiseen. Jos tarvitsee, niin sitten voi tulla vuokra-asuntoa selvästikin kalliimmaksi.

Itse maksan asosta vuokraa n. 700 ¿. Samankokoinen ja sijainniltaan samankokoisen vuokra-asunnon vuokra olisi 900-1000 ¿, jopa enemmänkin! Sitä en olisi valmis maksamaan. Vastaava omistusasunto maksaisi yli 200.000 ¿ ja sen lyhennykset&korot olisivat reilusti yli tonnin kuussa. Kiitos ei.

Ostan omistuasunnon sitten, kun iskee lama... :)

Vierailija
14/17 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsitään pk-seudulta vuokrakämppää, alkaa kaksio käymään pieneksi ipanan myötä. Tällä hetkellä miehen työsuhdeasunto ja edullinen vuokra. Vaikka saataisiin Vantaan kaupungilta asunto niin jouduttais maksaan ainakin 250¿ enempi vuokraa eli päälle 700¿, eikä kyllä tod. haluta kaupungin kämppään muuttaa, kun kaikki näyttää asukkaidenperusteella slummitaloilta...

Vierailija
15/17 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan Helsingissä 3h, 74 neliössä. Vuokra on suht koht edullinen 870 euroa. Kipuraja kolmeen huoneeseen ehkä noin 970 euroa, neljästä huoneesta n. 1200.

Vierailija
16/17 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua raivostuttaa kun täällä on tämä vakituinen asenne: " tyhmää maksaa vuokraa muille/tuolla hinnalla lyhentäisi omaa" !!! Luuletteko te ruudinkeksijät tosiaan, että joku HUVIKSEEN vuokralla asuisi vuosikymmeniä??

Ps. Meillä Herttoniemen rannassa 74 neliötä, vuokra 1000¿. Kallista, mutta kaupungilla ei ollut vapaita kolmioita ja koska perheemme tästä vielä kasvaa, kaksiossa ei olisi järkeä.

Vierailija
17/17 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa muutamme omaan asuntoon.