Voiko synnytys olla mukava kokemus?
Kommentit (17)
mut sektoitiin pitkittyneen synnytyksen jälkeen työpaikallani. kaikkien ihanien työkavereitteni pitäessä musta ja vauvasta huolta. Tuntui siltä, niin kuin oisin ollu kotona!
Itse en ole omia kahta synnytystäni mukavina pitänyt, vaikka on ollut mukavat kätilöt ja lievitykset onnistuneet. Ja vauvan syntyminen tietty ihan ok... mut vauvan synnyttyäkin on mennyt varsinaiseen huippuoloon semmoinen tunti pari. Jotenkin siinä heti olen ollut vielä ihan tööt tunnelmissa ja ihan väsy.
Mieluummin paljon kipua yhden vuorokauden aikana kuin jonkin verran kipua monta kuukautta peräkkäin...
Olin synnytyspelkoinen ja loppujen lopuksi synnytin esikoiseni (ja toisenkin lapseni) ilman mitään kivulievitystä, vaikka nimenomaan se kipu oli se, mitä pelkäsin.
Siitäkin huolimatta synnytys oli todella mahtava kokemus!
Raskaana en halluaisi olla, mutta synnyttää voisin =)
itselläni kolmas synnytys oli mukava kokemus kahden huonomman kokemuksen jälkeen.
ihanat kätilöt ja mukava kohtuullisen nopea synnytys.
Toka oli sitten kivuliaampi, ja sen kivun kun laskee pois, oli sekin mukava.
Ja kukas sitä nyt kipuja muistelee?
voi olla mukava kokemus, mutta todella oli.
minulla hieno kokemus, kipua oli mutta ei liikaa (sain tarpeeksi lievitystä) ja kaikki meni hyvin.
avautumisvaihe meni nopeasti ja suht kivuttomasti, istuskelin keinutuolissa ilokaasumaski kädessä ja naureskeltiin miehen kanssa että vietetään " laatuaikaa" kahden kesken. todella kivulias loppuvaihe oli lyhyt ja ponnistusvaihekin meni helposti.
esikoisen ja kuopuksen synnytykset olivat sitten vähän vähemmän mukavia kokemuksia mutta eivät nekään mitään painajaista olleet, kyllä niistä selvisi.
sait kivunlievitystä tai et, ehdit joka tapauksessa kokea sitä kipua riittävästi, mutta miksi sen pitäisi kivuton ollakaan?. .
voiko hampaan paikkaus olla mukava kokemus?
Viisi kertaa kipua luomuna mutta aina kannattanut! Pitkät synnytykset noin 15h!
paitsi silloin, kun saat lapsen syliisi, sitten kaikki tuska unohtuu.
toivottavasti kasvatustyö kantaa myös hedelmää,)
ajalla, ennen puudutuksia, ok, et saa mitallia =)
Kaiholla muistelen sitä odotushuoneen hämyistä, rauhalisen-kutkuttavan-odottavaa tunnelmaa. Hetkeä, kun tietää että kohta elämääni tulee ihan uusi ihminen, jota en tunne vielä ollenkaan, mutta joka on jo " elämääkin tärkeämpi."
Olen lähtenyt kahdesti synnyttämään aamuyöstä, aamulla lapset ovat jo syntyneet ja olemme siirtyneet osastolle (minulla 3 alle 4h synnytystä). Juuri se aamuyön hiljaisen hämärä tunnelma on jäänyt todella hyvin mieleeni.
Kaikki synnytykseni ovat olleet suht kivuttomia, tai ainakin kipu on ollut hyvin kestettävissä. Ekalle sain epiduraalin (joka vaikutti vasta ponnistusvaiheeseen). En edes tajunnut synnyttäväni, kätilön ja miehen kanssa rupattelimme ja vitsailimme, välillä piti puskea niin saamaristi....
Toinen kaveri oli edellistäkin nopeampi, en saanut ilokaasun lisäksi mitään. Tämä oli synnytyksistäni kivuliain, ponnistusvaihe oli melko ärtsy. Silti jäi mukavat muistot.
Kolmannelle minulle laitettiin spinaali ja suosittelen lämpimästi!!!! En oikeasti tuntenut yhtään kipua sen laiton jälkeen. Tässä synnytyksessä kätilöt olivat aivan huippuja, todellisia ammattilaisia ja todella mukavia. Tosin yhdelläkään kertaa en ole tavannut huonoa/ilkeä kätilöä.
Kyllä ehdottomasti synnytys voi olla mukava kokemus!