Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä Harry Potter -kirjoja?

Vierailija
15.03.2008 |

Hei. Minkä ikäisenä lapsenne ovat alkaneet lukea / olette alkaneet lukea lapsellenne Potter-kirjoja?

Tulkitsetteko, että " ikäsuositus" vaihtelee eri kirjoissa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että lukisin kaksi ekaa esikoiselleni ehkä 6-8-vuotiaana. Loppuosat käyvät kyllä aika hurjiksi, että sitten vasta kun itse pystyvät ja jaksavat ne lukea.

Vierailija
2/6 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain sanottiin, että ne kannattaisi lukea Harryn ikäisenä, ts. sen ikäisenä kuin Harry kussakin kirjassa on (eli ensimmäinen 11-vuotiaana, toinen 12-vuotiaana, jne.). Mun mielestäni kuitenkin ekat kirjat sopivat pienemmillekin eli lukemisen voisi aloittaa nuorempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt on neljäs menossa. Liekehtivässä pikarissa alkaa olla aika rankkaa juttua eli vähän mietityttää, mutta tähän mennessä mikään ei ole lasta pelottanut. Ehkä olisi aika pitää vähän taukoa ja antaa lapsen hiukan kasvaa seuraavia kirjoja varten. Hän kyllä taatusti protestoi, sillä on aivan hurahtanut kirjojen taikamaailmaan ja loistavaan tarinankerrontaan.

Itse olen lukenut kaikki osat, joten tiedän mitä on tulossa.

Vierailija
4/6 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän periaatteessa tuon suosituksen, että eka 11-vuotiaana jne, mutta sehän ei tosiaan käytännössä toteudu sillä tavalla, koska lukutaitoinen lapsi hakee itse kirjastosta kirjan toisensa jälkeen. Todennäköisesti hän haluaa ahmia ne kaikki yhtäperää :-)

Vierailija
5/6 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemaan 4-7 kirjoja ensin. Ja tuokin suositus taisi olla lähemmäs kymmenvuotiaille tai isommille.

Minusta myöskin 1-2 kirjat käyvät pikkukoululaisille, mutta 3-4 kirjoja en lukisi alle kymmenvuotiaille, 5-7 kirjoista puhumattakaan. Mutta sanoisin, että 11-12v voi ihan hyvin lukea nuokin viimeiset kirjat, jos on lukenut ensin alusta asti.

Vierailija
6/6 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pari ensimmäistä voisin lukea alle 10-vuotiaalle, ellei itse jaksa noin pitkää kirjaa lukea. Siitä eteenpäin silloin kun itse haluaa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi