Pitääkö työntekijän tarkastaa palkkalaskelmansa ja käydä sanomassa, jos on maksettu liikaa?
Huomasin, että minulle on maksettu ylitöistä, joiden olisi pitänyt upota. Ohjelman pitäisi upottaa ne automattisesti, mutta nyt se oli jotenkin sohlannut. Eli ylityöt menivät maksuun, vaikka olin seuraavassa jaksossa sairastanut.
Olenko velvollinen sanomaan työnantajalle, että nypätkääs tuo satanen seuraavasta tilistäni pois vai voinko vaan olla hiljaa ja odottaa, huomaavatko itse? Onko jollain tietoa tai mielipiteitä?
pph
Kommentit (3)
Eikä se palkka välttämättä ole väärin laskettu, se että sinä sairastuit ei ole syy upottaa ylityötunteja, vapaapäivät olisi.
Eli tiedän ihan oikeasti, että niitä ei olisi pitänyt maksaa. Tunnontuskia en jostain syystä tuntisi ollenkaan, vaikken asiasta sanoisi mitään. Olen kai niin tympääntynyt näihin työehtosopimusasioihin, että omatunto vaikenee.
Ja olen kyllä tosiaan varautunut siihen, että huomaavat ohjelman töpänneen ja vievät rahat jostain myöhemmästä tilistä. Eli jos tosiaan olisi niin, että mitään tarkastusvelvollisuutta ei ole, voisin vaikka vaieta ja jäädä jännittyneenä odottamaan, missä kuussa huomaavat tuon satasen takaisin kiskaista...
ap
ei kuitenkaan mikään pakko, jos luottaa palkanmaksuun virheittä. Voit ihan hyvin pitää rahat; lakii ei velvoita tarkistamaan palkkakuittia :-9 Käsittääkseni.