Sain ensimäisen paniikkikohtauksen eilen :(
Mitä ihmettä teen?
Olen aina stressannut kamalasti illanvietoja joissa juodaan alkoholia ja joissa on vieraita ihmisiä. Tuttujen kesken samaa ei ole.
Päänsärky tulee jo tuntikausia ennen lähtöä, ihan niinkuin eilenkin. Eilen kaikki meni jotenkin " yli" . Päänsärky oli niin kamalaa että en pystynyt keskusteluihin, hikoilutti ja lopulta jouduin lähtemään jo kymmeneltä kotiin. Bussissa sitten alkoi kädet vapista, sydän hakkasi ihan hulluna, hiki tuli täysin läpi ja sitten kamalan kylmä. En tiedä miten selvisin koko matkasta.
Kotona menin miehen syliin ja seitsemän tuntia kestänyt päänsärky hävisi vartissa. Ja sitten harmitti koska muut jatkoivat hauskanpitoaan...
Mitä ihmettä voin tehdä?! Meillä on töissä säännöllisesti tälläisiä iltamia enkä haluaisi jäädä niistä pois, mutta pelkään jo nyt seuraavaa kertaa.
Kommentit (3)
Kannattaa puuttua ongelmaan heti, ettei se pääse pahenemaan, ja lopulta poanikoit sitä tuleeko paniikkikohtaus vai ei... mulla auyttoi lääkärin määräämä lääke, jota otin ennen stressaavaa tilannetta. Piti fyysisiä oireita kurissa.
vedät henkeä sisään ja rauhallisesti ulos
vakuuta itsellesi ettei ole mitään hätää ei minulle satu mitään
tämä on vain paniikki kohtaus
yksinkertaista mutta harjoitus tekee mestarin
tiedän koska itellä on just se
ja se on aivan hirveä tunne mutta tuo toimii :-)
Mulla oikein klassinen paniikkikohtauksen paikka. Laivalla seisovassa pöydässä. Jouduttiin isoon pyöreään pöytään vieraiden ihmisten kanssa.