Onko olemassa miestä, joka osaisi pyörittää arkea kuten nainen?
Minä en tunne yhtäkään, kaikissa tutuissa perheissä naisen harteilla on vähintään arjen organisointi, aikataututukset, kulkemiset jne.
Minulla on ahkera ja perhekeskeinen mies, joka on ihan toivoton suunnittelemaan mitään etukäteen. Elää ajan kanssa ihan " kädestä suuhun" ja se aiheuttaa nelihenkisessä perheessä usein sen, että asioita jää tekemättä. Hänellä on kyllä omia menoja, jotka muistaa, mutta ei uhraa ajatustakaan sille, miten muun perheen liikkuminen sopii niihin.
Kommentit (11)
Uskomaton otus... Hoitaa vauvan, pesee pyykit, siivoa kotia, maksaa laskut (yhteiset tilit)ja hoitaa kaupassakäynnit. On suoraan sanottuna paljon tehokkaampi ajankäyttäjä kuin minä... minä siis nyt töissä ja mies kotona. Mun harteilleni tuntuu jäävän vain pyykin silitys ja ruoan laitto.
Mies myös osaa järjestää aikaa harrastuksilleen ja muistaa aina, jos minulla on joku sovittu tapaaminen, eli ei sovi päällekäin mitään...
Vastaavasti hän ei sitten kuitenkaan muista synttäreitä, hääpäiviä yms... mutta se on pieni juttu.
ilman kiirettä ja stressiä. Olin vakavasti sairas n. vuoden ja miehelläni oli vastuu kaikesta. Ihana mies ja isä :)
Minä en todellakaan pysty kaikkeen samaan kuin hän. Tunnen itseni ihan maanmatoseksi hänen rinnallaan.
kimppu tulppaaneja pääsiäisen kunniaksi ;-)
Eikös se riitä että arki pyörii ja hommat sujuu, vaikka vähän eri tavalla?
Varmaan tekisi monet asiat eri tavoin kuin minä, mutta taatusti kaikki tarpeelliset kotihommat tulisi hoidetuksi.
hoituisi olisi lapsenhoito: lapsessa kun on äänisignaali joka kytkeytyy päälle kun se on nälkäinen, ja kun lapsen laittaa nukkumaan saa vihdoin olla rauhassa! Olen joo aavistuksen v*ttuuntunut tuohon mieheen, millä sen oikein saa kantamaan vastuunsa ja tekemään osansa!!!!! Kaikki on koitettu, pyytäminen, itkeminen, huutaminen, hommien tekemättä jättäminen....olen kertakaikkisen kypsynyt!!!!
Alusta asti olen tehnyt selväksi että kaikki kotityöt ja lastenhoidot puolitetaan. Mies ei luista hommista yhtään sen enempää kun minäkään. Harrastukset tulee olla molemmilla ja vapaus mennä jos siltä tuntuu(kumminkin tasapuolisesti ja niin että asiasta keskutellaan etukäteen).
Meillä toimii näin. Lapsia hoidetaan yhtäpaljon(minä tietenkin sen ajan kun mies töissä) ja kotityöt kuuluu miehelle töiden jälkeen ja osittain lasten hoito. Minä teen omat kotityöni sillä aikaa kun mies töissä.
Talous hoidetaan yhdessä ja suunnitelmat tehdään yhdessä. Mies pärjäsi hienosti lasten kanssa 2 viikkoa kun minä lomailin. :)
Kouluttakaa niitä miehiä. ;)
ja lopulta ihan raivotenkin. Välillä olen jättänyt minäkin kotityöt tekemättä, tulos: kaikki astiat viikkoja likaisena, koti imuroimatta pari kk, samoin vessa ja lattiat pesemättä. Sisällä roskapusseja vaikka kuinka, mies kulkee paskaisissa vaatteissa ja syö pelkkiä nakkeja. Tämä siis ennen lapsia, enää en voi olla siivoamatta kuukausiin. En tosiaan tiedä mitä tehdä!!! Ja mies ei ole töiden uuvuttama, koska opiskelee ja päivät ei ole pitkiä, eikä ole paljoa luettavaa tms. Niin ja ikääkin on 29, ei siis pitäisi olla kakara enää!!
Kaikki asiat jäävät tekemättä, laskut maksamatta eikä rahaa osaa pitää tilillään siihen että tarvitsee myöhemmin jotain, esim. pari kuukautta sitten matkakortista loppui kausi, kun minä en muistuttanut että ostaisi lisää. Muuton aikana muuttomiesten palkkaaminen päivää ennen on miehen mielestä normaalia, samoin pankkiasioiden hoitaminen lauantaina. Mitä nyt konttori ei ole auki...
Kaikki jää sille tielleen; jos hän syöttää vauvan, lautanen ja pullo jäävät pöydälle. Vaatteet läjään eteiseen. Kirjat lattialle. Vessa vetämättä.
Kyllä, olen koittanut jo kaikkea- ei toimi.
Miehet ovat vaan niin laiskoja, että jos joku muu hoitaa asiat, he antavat mielellään homman toisille.