Laihdutusgallup: Missä ajassa, miten paljon ja millä tavalla?
Minä olen laihtunut vuoden alusta 6,3kg vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Olen jättänyt vähemmällä perunan, sokerin, vehnäjauhojen syöntiä ja syönyt enemmän salaattia ja lihaa/kanaa/kalaa. Olisin varmasti laihtunut enemmän jos olisin ollut tarkempana ruokavalion kanssa, mutta olenkin ajatellut, että teen itselleni sellaisen ruokavalion, jonka kanssa pystyn elämään loppu elämäni. Olen ajatellut, että pääasia, että syön kotona hyvin. Kylässä voi syödä sitä mitä tarjotaan. Lähes joka päivä olen syönyt tummaa suklaata ja kermarahkaa. Nälkä ei ole vielä päässyt yllättämään.
Kommentit (14)
Tosin kun ei ole ylipainoa ollutkaan, niin paino on tippunut vain n. 5 kiloa vuoden aikana.... Bmi 19 ja toivottavasti tässä pysyy :)
syön päivittäin 1500-1800kcal edestä monipuolista ruokaa sekä herkkuja vain kerran-pari viikossa.
pituus/paino nyt: 171/81
Eilen aamulla punnittu tulos: -15kg. Käytän Kalorilaskuria ja syön 1200-1400 kcal/vrk.
Ei ole siis ylipaioa. Jatkan vielä pari kiloa pois.
Keinot: liikuntaa monipuolisesti 5-6 kertaa viikossa (pumppi, sauvakävely, muokkaus, pilates..). Ruokaa arkena noin 1100-1200 kcal. Viikonloppuna noin 1400-2000 kcal.
Söin jo ennestään vähähiilarisesti (ei juuri koskaan vaaleaa leipää, pastaa tai perunaa), paljon vihanneksia ja 1 hedelmä päivässä. Karkkilakossa olen ollut puoli vuotta enkä juuri muutenkaan syö herkkuja. Pizzaa syönyt vuoden alusta 2 kertaa, muuta pikaruokaa/einestä ei ollenkaan. Paljon proteiineja ja hyviä rasvoja (kalaa, rypsiöljyä, oliiviöljyä). Nälkä ei ole ollut juuri koskaan.
Sixpack alkaa jo näkyä ja selluliitti katoaa silmissä.
Liikuin kyllä ennestäänkin pari kertaa viikossa, mutta parhaiten kropan muokkautumiseen on auttanut liikunta, ei vähät kalorit.
Ihan vaan kaikki karkit, jäätelöt, sipsit, pitsat ja ennenkaikkea SUKLAA pois.
Syön 5x päivässä tavallista ruokaa höystettynä ekstramäärällä vihanneksia.
Ja liikkunut olen enemmän.
Nyt paino 72kg/160cm ja tavoitteena saada vielä 8-10kg pois joulukuuhun mennessä.
kasviksien lisäystä paljon, myös marjoja makean nälkään, tasaiset ruokailuvälit (5-6xpäivässä syömistä) pienikaloriset mutta monipuoliset ja runsaat pääruoat, vähän makeaa, ei koskaan nälkä vaan aina hyvä ja energinen olo, toisten laihduttajien tuki mukana hyvänä lisänä. Ja hyötyliikuntaa mahdollisimman paljon sekä vähän sit iltalenkkiä lisäksi.
Välillä olen pitänyt tiukan viikon, eli en ole herkutellut ollenkaan. Välillä syönyt ihan normaalisti. 10 kiloa tippunut nyt puolessa vuodessa, 75 -> 65 kg
eli tasan 6kk, -34 kiloa. Karpaten, liikuntana vaunukävely noin tunnin kerrallaan, viisi kertaa viikossa, lisäksi kotijumppaa kolmisen kertaa viikossa. Hoikkana pysytty, vaikka en enää orjallisesti karppaakaan, joskus livahtaa ihan karamellikin :)
Syyskuusta 2006 tähän päivään mennessä noin -25kg. Syömistä järkeistämällä, selkeät ateriarytmit, pienemmät annoskoot, kuntosalia, jumppatunteja, sisäpyöräilyä, juoksua.
Söin terveellisesti, herkut kokonaan pois, myös pastaa, perunaa ja leipää vähensin mutten lopettanut kokonaan, urheilin 3 krt/vk ja ihan kuun lopussa olin 3 päivää kaalikeittokuurilla. Olin ennestään normaalipainoinen (bmi 24) ja kuukaudessa lähti 10 kg. Ai juu - tällä tuloksella voitin kisan :)
jota olen täällä useasti mainostanut.
Aloitin 17.1 ja tulos -16,2 kg.
Pääperiaate että sokeri, valkoiset viljat, riisi ja peruna ei kuulu ruokavalioon.
Kesään mennessä tavoitteena vielä 8 kg. Lisäksi aion jatkaa tällä systeemillä koska ruokavalioni on järkevöitynyt, yleisesti olo parantunut, väsymys kaikonnut jne. Paljon hyviä asioita painon putoamisen lisäksi.
Syön nykyisin enemmän kasviksia kuin ennen. Suosittelen tätä elämäntapaa muillekin.
Mitä kaikkea saa syödä ja kuinka paljon?
mitään ei tarvitse punnita, on välttämisdietti.
http: //karppaus. info/wiki/index. php?title=South_Beach_Diet
Itse jatkoin kolme viikkoa sitä aloitusjuttua ja sen jälkeen aloin lisätä muita ruoka-aineita ruokavaliooni.
-4,6kg
tavan ruookaa vähän, reilusti kasviksia ja salaattia +kuntopyöräilyä . ei herkkuja.