Lue keskustelun säännöt.
pelkäätkö deflaatiota?
Kommentit (4)
hinnat ei laske sen enempää kuin palkatkaan. Eli ihan sama normikuluttajalle.
Sillä on väliä vain ulkkomaankaupassa ja velkasuhteissa (säästöthän on tavallaan pankille lainattua rahaa)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
itse deflaatiohan on hyvä asia kuluttajalle -> hinnat laskee.
joilla ei ole velkaa ja pankissa on säästöjä.
Mutta esim. asunto-, opinto-, auto- tai muuta lainaa maksavalle se on paskempi juttu.
tästä tulee kaikkien lamojen äiti ja isä jos tähän tulee vielä deflaatiokin riesaksi. Hintojen lasku ei paljon lohduta jos töitä ei ole.