Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kypsyyskoe

Vierailija
14.03.2008 |

Vinkkejä? oliko vaikea?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tarkoitus on osoittaa, että pystyt ilmaisemaan itseäsi akateemisesti omalla äidinkielelläsi. Proffasi valmistelee muutaman kysymyksen liittyen graduusi / diplomityöhösi ja niiden perusteella kirjoitat suppean esseen. Näin ainakin meillä.

KUKAAN ei ole tietääkseni reputtanut kypsyyskoetta ja se arvostellaan vain hylätty/hyväksytty.

Vierailija
2/10 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi mitenkään valmistautua, paitsi ehkä kertaamalla pilkkusäännöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

gradusta erillistä.

Mutta siis sen kypsyysnäytteen tarkoitushan on alunperin ollut vaan testata, että olet kirjoittanut itse työsi, että hallitset siihen työhän liittyvän aineiston ja akateemisen ilmaisun. Jos olet siis kirjoittanut itse kandin tai maisterin työsi, tai dippatyön tai what ever, niin osaat varmasti vastata sitä koskeviin kysymyksiinkin.

Aika läpihuutojuttu.

Vierailija
4/10 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaisiin myös ajokorttiin. Moni kuski on alle 15-vuotiaan tasolla.

Vierailija
5/10 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ainakin ihan kypsä sitä tehdessä. Paperit tulivat postissa.

Vierailija
6/10 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsyyskoe on vitsi joskus tulee random tietoja materiaalin ulkopuolelta. Epäkypsiä kysymyksiä siis.

Vierailija
7/10 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AMK-tutkinto kyseessä, niin viimeksi piti kirjoittaa tiedote opparista valvotusti. Sehän oli tosi helppo, jos yhtään harjoittelee tai miettii asiaa valmiiksi. Toisessa koulutuksessa taidettiin kysyä säteilytyön vastaavan johtajan tehtävistä (nimike on vaihtunut nykyään), eikä se aihe ollut mitenkään pinnalla juuri silloin. Siinä aivot löi ihan tyhjää yhtäkkiä, mutta kyllä se läpi meni.

Vierailija
8/10 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet itse työsi tehnyt ja kirjoittanut, aivan varmasti selviät kypsyyskokeesta

Vierailija
9/10 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen tarkoitus on osoittaa, että pystyt ilmaisemaan itseäsi akateemisesti omalla äidinkielelläsi. Proffasi valmistelee muutaman kysymyksen liittyen graduusi / diplomityöhösi ja niiden perusteella kirjoitat suppean esseen. Näin ainakin meillä.

KUKAAN ei ole tietääkseni reputtanut kypsyyskoetta ja se arvostellaan vain hylätty/hyväksytty.

Kyllä se arvostellaan improvebaatturista lautatuuriin arvosanoilla.

Vierailija
10/10 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvittaisiin myös ajokorttiin. Moni kuski on alle 15-vuotiaan tasolla.

Kyllä.