Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä tämä kuulostaa: nettotulot 3600/kk, säästöjä 30 000, muttei varaa omaan asuntoon.

Vierailija
14.03.2008 |

Tämä nimittäin tuntuu olevan perheemme tilanne. Ensiasunto on kyseessä. Missä on vika?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kuukausimenoilla maksaisi jo kummasti omaa pois.

Vierailija
2/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta lainaa sais 250t euroa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä meillä muualla saisitte uuden omakotitalon läheltä keskustaa järven rannalta.

Suosittelen työkkärin sivujen lukemista vähän eri lailla kuin tähän asti.

Vierailija
5/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi kerrostalokolmio jos kelpaa niin juna/metroradan varrelta löytyy varmasti

Vierailija
6/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa huviksenne miten muualla asutaan. Esim Kalifornian Malibu Beach-alueelta saa jo todella hulppeannäköisen okt:n merinäköalalla 500 000 eurolla. Ok, siellä on hinnat laskussa ja dollari alhaalla, mutta silti. Mitä 500 000:lla saa Helsingissä? Jonkun 90m2 kerrostaloasunnon Lauttasaaresta. Millin jos pulittaa, niin saa 60-luvulla rakennetun, remonttikunnossa olevan vähän yli 100m2 rivaripätkän.

Hintalaatusuhde kyllä mättää täällä ja pahasti.

Vierailija
7/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan, että vastike olisi n. 200, voisitte ottaa 20 vuoden laina-ajalla n. 150 000 lainaa. Teillä on siis 180 000 käytettävissä asuntoon. Kyllä sillä joku luukku irtoaa.

Vierailija
8/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa siihen mennä enemmänkin jos tulot ovat suuret.

Vierailija
9/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
10/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee tosi hyvin ihan myllypurosta tai kontulasta ruoholahteen tai vallilan läheisyyteen, kyllä pitäis asunto sieltä saada!

Vierailija
11/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen ollut keskituloinen koko ajan.

Vierailija
12/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ok-taloalueelta kotoisin olevana tärisin ekat viikot kun jouduimme miehen kanssa muuttamaan tänne. Aivan kauhea mesta!!!!!!!!!! :(

Vierailija
13/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri elämänvaiheissa voi olla erilaisia ratkaisuja. Me ainakin ostamme omamme sitten kun olemme taas kahdestaan eikä tarvitse enää miettiä hyvien koulujen yms. sijaintia.

Vierailija
14/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen kotona hoitamassa lapsia, niin nettotulomme kuussa on 3600-4000¿.

Mutta meillä ei yksinkertaisesti ole varaa muuttaa omaan, sillä haluamme lasten kasvavan hyvällä alueella, ja täällä asunnot ovat kalliita. :( Joten asumme täällä vuokralla (joka on yli puolet edullisempaa kuin maksaa lainaa), ja suunnittelemme sitä asunnon ostoa vasta kun menen takaisin työelämään parin vuoden päästä.

Itse en muuttaisi mihin sattuu. Asuinpaikka on lasten kannalta hyvin tärkeä, hyvä ja mahdollisimman turvallinen kasvuympäristö, hyvät palvelut ja hyvä päivähoito ja koulu yms.

Karua todellisuutta; mutta kyllä vaikuttaa lapseen, missä koulun käy. Onko luokkatovereina ns. tavallisia lapsia, joiden vanhemmat tavallisia työsskäyviä kunnon kansalaisia, vaiko ns. sossuperheiden lapsia, maahanmuuttajia tms... kyllä te tiedätte.

Lapsi pitäisi kasvattaa suvaitsevaiseksi, totta, mutta kun kyseessä on oma lapsi niin kummasti sitä ajattelee, mikä on kaikkein parasta hänelle.

Vierailija
15/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
16/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmälle radan varteen sanon minä! Pasilan asemalta kävelee Vallilaan (niin miehenikin tekee) ja Helsingin päärautatieasemalla voi vaihtaa Ruoholahden metroon.

Vierailija
17/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa minä hieman ihmettelen, että miten tuosta summasta ei ole saatu säästöön tuon enempää. Itse olen sairauden takia ollut pois työelämästä jo useita vuosia, enkä saa mitään rahaa mistään, ens eläkettä, en työkkäriä enkä mitään. Lapsia ei ole.

Mieheni tienaa ihan kohtuullisesti, 4500¿ brutto josta käteen jää joku 2600¿. Tämän lisäksi verottomia päivärahoja vuodessa luokkaa 3000¿ Tällä rahalla elämme molemmat, lyhennämme asuntoa 700¿ kuussa, ylläpidämme autoa (vanha ja velaton kyllä), maksamme yhden ytv-bussivuosilipun, vietämme ihan kelpo lomia mökilä ja ulkomaanmatkalla kerran vuodessa, omistamme kännykät, welhon laajakaistan, tv-lupakin on ja syömme hyvin ja minäkin käyn kampaajalla ja molemmat voimme uudistaa vaatevarastoammekin harkiten ja laadukkaasti.

Meillä riittäisi 3600 vaikka mihin.

Vierailija
18/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti vähintään pariskunnan toinen osapuoli on opiskellut vielä hiljattain ja varmaan sen lapsenkin kanssa on jonkin aikaa oltu kotona.

Vierailija
19/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ehkä tinkiä vähän vaatimuksista, asunnon kuntotasosta, sijainnista, koosta jne.

Vierailija
20/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa vähän hajua siitäkin, miten paljon on mahdollisuuksia laittaa rajaa sivuun tai lyhentää lainaa.