Hitto mä en jaksa tätä kutinaa raskausaikana.. mistä vois johtua??
kerran on otettu kokeet (ne jotkut sappihapot tms.) joitakin viikkoja sitten, arvo oli joku 4 (raja-arvo 6). Eli ei pitäs olla ongelmaa.
Mutta ei oo kiva iltasin/öisin valvoa ja raapia itseään.
Viime raskaudessa oli sama juttu, ne maksa/sappikokeet tai jotkut otettiin kahteenkin kertaan, muttei niissä ollut mitään.
Tosin äidillä ollut aina tuota maksavaivaa, ja sehän on periytyvää... mutta kai mä nyt voin noihin verikokeiden tuloksiin luottaa.
Mun iho ei myöskään oo sinänsä edes kuiva tms.
Kommentit (10)
Saa apteekista. Ei tee ihmeitä mutta lievittää pahinta syyhyä. Itsellänikin arvot olivat kaikissa kokeissa ok (kävin viikottain raskauden loppuun asti) eikä syytä kutinaan näin ollen löytynyt. Synnytyksen jälkeen oli ihana tunne kun ei enää kutissut.
Saattaa pelkkä ihon venyminenkin aiheuttaa kutiamista. Toivottavasti ei ole sen kummempaa kuin se. Tsemppiä loppuviikoille ap!
Onko trombosyyttejä tutkittu pienestä verenkuvasta? Itselläni oli loppuraskaudessa kova kutina ympäri kehoa (mutta ei kämmenissä eikä jalkapohjissa) ja verikokeissa huomattiin trombosytopenia.
Voisit kokeilla vaikka AloeSprayta tai sitten normaalin vartalo voiteen alle levittää AloeGeliä. HomCare tuotteissa on ActivAloeta ja se on kaikista tehokkainta Aloeta mitä saatavilla on, joten kaikista paras teho myös tuohon kutinaan... Jos et entuudestaan tunne yhtään jälleenmyyjää (tuotteita) niin menepä www.homcare.fi ja hae sieltä lähin jälleenmyyjäsi ja saat luultavasti tuotteet suoraan kotiovellesi ehkä jopa samana päivänä.. Ennen voiteiden levittämistä kannattaa huolehtia ihon kuorinnasta jotta kaikki kuollut ihosolukko on poistettu ja näin ollen voiteet tehoaa parhaiten. Ja kannattaa huolehtia myös että vartalon pesuaineesi on pH-tasapainotettua jottei sekään ärsytä ihoasi. (pH-tasapainotettuja vartalo shampoita saa myös HomCare jälleenmyyjältä..)
Jos kokeilet näitä niin toivottavasti saat apua ja tutustu ihmeessä muutenkin tuotteisiin, niistä löytyy todella hyviä tuotteita vauvojen hoitoon, pyykinpesuun jne.
jos on jo viikkoja siitä kun viimeeksi otettu. Pyydä jos saisit ataraxia tai vastaavaa että saat helpotusta edes vähäsen. t kätilö
Näkyyköhän se hepatoosi aina noissa kokeissa, jos vasta alkava....?
Jos mulla on jo joku häiriö istukan toiminnassa tms.
Edellisessä raskaudessakin - vaikka siis mitään syitä ei kutinaan löytynyt - niin vauva oli kuitenkin aika pieni (vain just 3 kg) vaikka syntyi rv 40+1 - ihmettelin vähän tätä ja joku kätilö vaan tokaisi että ehkä istukan toiminnassa ollut jotain...
ap
jotenkin suhtaudun aika varovaisesti mihinkään lääkkeisiin, joita ei oo ihan pakko ottaa...
eli on tää vielä niillä rajoilla että pärjään kyllä sen kutinan kanssa - se vaan vähän valvottaa - mutta saan kuitenkin joka yö myös jotain unijaksoja + päivänokoset, niin niillä vielä pärjää...
Saisin varmaan lähetteen uusiin kokeisiin mutta tuntuu että niitä ei jaeta kauheen hanakasti - tulee aina jotenkni fiilis neuvolassa että pitää säästää yhteiskunnan varoja tai jotain.
mulla on ollut raskaushepatoosi x 2 ja jos sulla on sapetkin noussut (ei pelkkä ALAT?) niin kyllä se vaatii viikottaista seurantaa?!? Mulla ainakin, heti kun ALAT oli yli 100 niin seurattiin joka viikko, kun sappihapot oli yli 10 niin useamman kerran viikossa. Sapet voi tuplautua viikossa (ainakin mulla kävi näin) ja jos ne on yli 40 niin olet osastohoidossa koko loppuraskauden ajan.
Tämän vaivan kanssa ei auta leikitellä / odotella, sillä omakin vointi voi huonontua nopeasti. Jos tulee pahoinvointia / keltaisuutta on vauvalla jo hätä.
Otathan heti tänään yhteyden neuvolaan ja vaadit uudet kokeet.
Ataraxia voit ottaa kutinaan (se myös väsyttää niin saat unen) sekä mentholi joku liuos ulkoisesti käytettynä helpottaa hetkeksi. Itse otin myös kylmän suihkun pari kertaa yössä.
Voimia, tsemppiä ja neuvolaan mars!
ne oli vain 4 ! (se ei vissiin mikään paha)
Asat / alat en tiedä, oliko ne edes otettu...
eli siis koetulosten mukaan ei pitäisi olla tuota hepatoosia kai kuitenkaan...
lisäksi eikös siinä kutina ole etupäässä kämmenissä ja jalkapohjissa - mulla se on enempi niinkun ympäri kroppaa, ihan missä vaan (käsivarret, kainalot, reidet, nilkat, vatsa, siis ihan sieltä täältä)
ap
ekassa raskaudessa varsinkin suorastaan helve.....stä kutinaa varsinkin loppuraskaudesta. Yritin rasvailla ihoa. Kaikki kokeet oli ok, mitään ei löytynyt. Kovasti mulle tuli ainakin raskausarpia, en tiedä, liittykö siihen.
Toisessa raskaudessa kutinaa ei ehkä niin kamalasti ollut. En ainakaan muista niin selvästi ku ton ekan raskauden lopulta. Mutta voin vain myötäelää, tiedän, että voi olla siis oikeesti tosi karseeta.