Tupakoinnistani :(
Hienoa että olet lopettanut! Hyvä juttu vauvan ja myös itsesi takia. Onnittelut! Itse poltin raskauden alussa joitakin tupakkeja mutta sain lopetettua pian, koska olin vähentänyt jo ennen raskaaksi tuloa. Eihän sitä tiedä onko tupakointisi aiheuttanut vauvalle jotain, se huomataan tod. näk. kunhan vauva syntyy. Älä kiusaa itseäsi miettimällä tätä asiaa, koska se ei enää mihinkään muutu. Ole tyytyväinen siihen että sait lopetettua! :)
Kommentit (28)
Sitten kun jälkikasvun aika tulee lisääntyä eikä homma skulaa, niin muistakaa noi teijän tupakoimiset!
Säälittävää.
Voimahaleja äidiltä joka lopettaa aina kun testi plussa.
Et taida kauheasti vauvan parasta ajatella vittuilemalla ihmiselle, joka haluaa oikeasti lopettaa...
Itse tupakoin koko raskauden ajan ja vielä imetyksenkin ajan (imetin 2kk), enkä ole edelleenkään saanut lopetettua. Ensi viikonloppuna taas yritetään lopettaa, toivottavasti kantti kestää!
Ihan terveenä on lapset pysyneet, eikä mitenkään vammautuneet tms. Ensimmäisen lapseni saatuani lopetin synnytyksen jälkeen tupakoinnin, ja kadun kovasti, miksi menin vielä myöhemmin sen taas aloittamaan. Mutta pidä päätöksesi, eikä kannata enää alkaa leikkimään tupakoinnilla, lakko kaatuu varmasti siihen ensimmäiseen henkoseen, jonka vedät! Tsemppiä!
On mielestäni ihan eri asia, jos joku ei halua lopettaa tupakointia eikä häntä koko asia kiinnosta. Jos on jo lopettanut tupakoinnin, niin siihen voi olla tyytyväinen!!
meitä sen ajan lapsia nyt....
silloin 70- 80-luvulla äipät poltti raskaana+imettäessään kuin korsteenit...sisällä tai ulkona,ei mitään väliä!Tuskinpa se vauvasi nyt on vammautunut...esim.oma äitini poltti jokaisessa raskaudessaan niin ihan normaaleita ollaan!Itse en ole polttanut ollenkaan koskaan!
Tässäkin varmaan pätee se, että parempi myöhään kun ei milloinkaan.
Ole ylpeä itsestäsi joka päivä ja yritä pysyä päätöksessä.
Itselläni 3 lasta ja olen aina ollut ns. satunnaispolttaja. Eli olen polaatnut 2-8 tupakkaa päivässä, mutta en koskaan polta kotona, koska en halua lasten näkevän.
MInulla ei ole ollut vaikea lopettaa tupakointia, koska jokaisessa raskaudessa minule on ollut paha raskauspahoinvointi ja pelkän tupakan haistaminen on saanut minut oksentaman tai ainakin voimaan erittäin pahoin. Se on ollut varmasti pelastukseni.
Ystäväni poltti koko raskauden vähintään 1 askin päivässä. Sitä en tiedä oliko tipakoinnilla vaikutusta siihen, että lapsi oli hyvin allerginen lähes kaikelle ja lisäksi lapsella on astma. Pienenä lapsi oli paljon sairaana ja sairaalassa ja sen muistan, että tältä lapselta hävisi jossain vaiheessa kooknaan vastustukyky, jota sitten yritettiin korjailla jollaine hengitettävällä kortisonilla.
Toivotaan kuitenkin, että kaikki vauvallasi ok. JA varmasti mahdollisuudet vauvallasi paremmat, kun nyt olet tupakoinnin jo lopettanut.
Tsemppiä!
Ja kyllähän se meininki aika toisenlaista oli. Äidilleni määrättiin konjakkia supistuksia hillitsemään. Työpaikalla sai polttaa sisällä ja niin tehtiin, oikein kaksin käsin vedettiin pitkin päivää pienessä konttorissa. Äitini ei polttanut, mutta ei tuossa paljon eroa tainnut olla, kun koko päivä piti istua "röökikammiossa" viimeiselle raskausviikolle saakka.
Ja vaikka av-mammojen rakkaimmat perustelut ovat: "mutta kun sitä ei ole voitu todistaa" ja "niin ne addiktit aina väittävät", olisi ihmissuku kyllä sammunut jo moneen kertaan sukupuuttoon, jos kaikki olisi niin vaarallista kuin nämä hysteerikot tällä palstalla uskovat.
On varmaan itsesi ja lapsen kannalta paras kun et polta. Hienoa kun olet voinut lopettaa. Onnittele itseäsi äläkä reagoi ilkeisiin puheisiin.
joka töllissä ennen vanhaan (vielä tuossa 50-60 -luvullakin) tupakoitiin pienessä huoneessa ja siellä oli odottavat äidit ja vauvat joukossa sakean savun keskellä Ihmiset olisivat tosiaan sukupuuttoon kuolleet, jos tuo nyt niin fataalia olisi ollut. Toki, haittoja on ja parempi vältellä, mutta olet nyt lopettannut ja se on pääasia. Ei kun posiitivisin mielin ja sinulla on sentään vielä 11 raskausviikkoa savutonta elämää jäljellä.
Sitten kun jälkikasvun aika tulee lisääntyä eikä homma skulaa, niin muistakaa noi teijän tupakoimiset!
Säälittävää.
Voimahaleja äidiltä joka lopettaa aina kun testi plussa.